וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבחן להמשך קיומה של הממשלה": דריכות לקראת ההצבעה על חוק יו"ש בכנסת

עודכן לאחרונה: 6.6.2022 / 0:19

עדיין לא ברור אם יהיה לקואליציה רוב להעברת חוק תקנות שעת חירום, שיעלה היום בקריאה ראשונה. לשכת בנט ולפיד מפעילה לחצים על הח"כים מרע"ם ועל ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי להצביע בעד, אבל גם אם הח"כים הערבים יסכימו, הרוב אינו מובטח שכן ח"כ סילמן מתכוונת להתנגד

בווידאו: בנט קורא לח"כים מהליכוד שלא להתנגד לחוק 'ממדים ללימודים'/צילום: רוני כנפו

דריכות בקואליציה לקראת ההצבעה על חוק: תקנות שעת חירום יהודה ושומרון, שצפויות לעלות היום (שני) לאישור בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. שר המשפטים גדעון סער הגדיר את החוק מבחן להמשך קיומה של הממשלה, ועדיין לא ברור אם יש לקואליציה רוב לאישורו.

בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד הפעילו בימים האחרונים לחצים כבדים על חברי רע"ם לתמוך בחוק, כמו גם על ח"כ גידא רינאווי זועבי, על אף הקשיים הפוליטיים והאידיאולוגיים שהוא מייצר, ולמרות שיש בקואליציה אופטימיות זהירה, ברע"ם טרם החליטו כיצד לנהוג.

בנוסף, גם אם הח"כים הערבים בקואליציה יסכימו להצביע בעד החוק, עדיין יהיה קושי בגיוס רוב, שכן ח"כ עידית סילמן העבירה מסרים שהיא מתכוונת להתנגד לו, ביחד עם האופוזיציה, למרות האיום שהצבעה נגד הממשלה עשויה להביא להענשתה בהליך הפרשה מסיעת ימינה. בכירים בקואליציה אמרו כי גם אם החוק ייפול בהצבעה היום, ימשיכו לנסות לאשרו עד שיפוג בסוף החודש.

בנט, לפיד. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
מבחן להמשך קיומה של הממשלה. בנט ולפיד/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

חוק תקנות יו"ש הוא חוק שגרתי, שמוארך מדי חמש שנים מאז 1967, שמסדיר את המצב המשפטי והפלילי של ישראלים המתגוררים בשטחים, מאפשר למערכת האכיפה והשיפוט הישראליים לפעול כלפי מתנחלים, ומסדיר שורה של זכויות וחובות להם הם זכאים. החוק מעולם לא עורר קשיים בעבר, אך הממשלה מתקשה כעת באישורו לאור החלטת האופוזיציה להתנגד באופן גורף לכל חקיקה ממשלתית כדי להפעיל לחץ ולהביא להפלת הממשלה.

אם החוק יפקע מבלי שיחודש, צפוי להיווצר כאוס משילותי ומשפטי ביהודה ושומרון, ובין השאר, לא ניתן יהיה להעמיד לדין מתנחלים בבתי משפט בישראל, המשטרה לא תוכל לחקור או לעצור ביו"ש, ומוסדות כמו רשות המיסים וההוצאה לפועל לא יוכלו לפעול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully