וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הדיווחים על שיתוף פעולה: סער תקף את נתניהו, אך לא שלל מו"מ עתידי

עודכן לאחרונה: 3.6.2022 / 12:55

שר המשפטים אמר לפעילי תקווה חדשה כי לא התקיים מו"מ עם הליכוד - אך ייתכן ובעתיד יגיע למסקנה שונה בנוגע לשיתוף פעולה עם נתניהו. ברקע משבר חוק יהודה ושומרון אמר סער שרה"מ לשעבר נהג חוסר אחריות, וכי הוא מקווה שהחוק יעבור ביום שני - אך ששרידות הממשלה אינה ערך

בווידאו: סער מבהיר שאין לו כל כוונה לחזור לליכוד/צילום: ערוץ הכנסת

שר המשפטים גדעון סער תקף היום (שישי) את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ברקע משבר חוק יהודה ושומרון, אך לא שלל מו"מ עתידי עם הליכוד. בשיחת זום עם פעילי תקווה חדשה אמר סער כי "אין מו"מ עם הליכוד, לא התקיים מו"מ עם הליכוד. היו פניות אינספור אליי ואל חברים נוספים בסיעה. אם אי פעם אגיע למסקנה שונה - הדברים יהיו גלויים אבל בינתיים לא שיניתי את דעתי. ההתנהלות של הליכוד כרגע רק מחזקת את נכונות העמדה הזאת. הליכוד מעדיפה אינטרס פוליטי על פני טובת המדינה, גם כעת".

"אני לא מתכוון לחזור לליכוד, אמשיך להוביל את תקווה חדשה", הכריז סער. "התמיכה בנו עולה, הסקרים משתפרים. לא רק שאני לא רוצה לחזור, אני רוצה לבסס את המפלגה כגורם ימין ממלכתי, אחראי וליברלי בהשקפותיו".

הדברים מגיעים נוכח שמועות במערכת הפוליטית על שיתוף פעולה שנרקם בין סער לנתניהו והליכוד לממשלה חלופית. עם זאת, סער אמר כי "נתניהו לא רק לא החיל את הריבונות ביהודה ושומרון, הוא רוצה לפגוע בזיקה שלנו למקום הזה. התנהגות צינית, חסרת אחריות ומנוכרת למדינה. מקווה שביום שני נצליח להעביר את החוק".

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער במהלך ישיבת סייעתו בכנסת 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
סער בכנסת, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

"אנחנו בתום שבוע סוער ולפני שבוע שיכול להיות עוד יותר סוער", אמר סער בנוגע למשבר הפוליטי ולקראת ההצבעה. "כל חברי הקואליציה חייבים להיות מחויבים לכך. ממשלה חייבת להיות מסוגלת להעביר את הדברים היסודיים ביותר שנדרשים, חוק יו"ש הוא תחת הקטגוריה הזאת".

סער הוסיף כי סיעתו מעוניינת "בהמשך קיומה של הממשלה כממשלה מתפקדת. השרידות היא לא ערך. היום זה הרגע שבו צריך להתעשת ולכן אמרתי דברים ברורים מאוד לקראת שבוע הבא. לא מקובל עליי שיש חברים בקואליציה שמנהלים מו"מ במה לתמוך ובמה לא אחרי שחוק מסוים עבר ממשלה וועדת שרים לחקיקה. ואם הקואליציה לא תתעשת, לדברים האלה יהיו משמעויות. זה מאוד מסכן את המשך קיום הממשלה".

הוא הגדיר את אי-אישור החוק "פגיעה בליבת האינטרס הלאומי". לדבריו, "הדבר החמור ביותר שאנחנו רואים מצד האופוזיציה, הליכוד והציונות הדתית שהן מוכנות לשחק באש, מוכנות לפגוע בנושא שהוא חשוב לכאורה על פי האידיאולוגיה לפי השיטה שאם אני לא בשלטון - תשרף המדינה. מקווה שתהיה התעשתות עד יוח שני. מי שחושב שיהיה לו רווח מכך שהחוק ייפול - לא קורא נכון את המפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully