וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לנתניהו: "אם תמשיך במהפכה המשפטית - האחריות למלחמת האחים תהיה עליך"

עודכן לאחרונה: 9.1.2023 / 18:08

יו"ר המחנה הממלכתי פנה לרה"מ וטען כי הרפורמה שמבקש שר המשפטים להעביר תפגע בביטחון הלאומי. לפיד הוסיף: "נלחמים על עצם קיומה של ישראל". נתניהו עדכן בפתח ישיבת סיעתו כי דיסטל אטבריאן מונתה לשרת ההסברה ומאי גולן לשרה במשרד רה"מ

בווידאו: גנץ לנתניהו: "אם תמשיך במהפכה המשפטית - האחריות למלחמת האחים תהיה עליך"/צילום: רוני כנפו

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הזהיר היום (שני) ממלחמת אחים שתפרוץ בעקבות הרפורמה שמבקש שר המשפטים יריב לוין להעביר. בישיבת סיעתו פנה גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "התוכנית שאתה מוביל תפגע אנושות בביטחון הלאומי. מדינת ישראל בלי מערכת משפט חזקה ועצמאית תהיה חלשה מול אויבנו ולא תאפשר את המאבק על הלגיטימציה שלנו. אם אתה סבור שנעשה לך עוול משפטי אל תתקן אותו בעוול למדינה ולחברה הישראלית. אם תמשיך ככה, האחריות על מלחמת האחים שמחרחרת בחברה הישראלית תהיה עליך".

"זה ברור שראש הממשלה נתניהו לא רוצה מערכת משפט מאוזנת, הוא רוצה אותה במצב מאוזן, רוצה לנצל את המצב כדי להצית מאבק בין השבטים בחברה הישראלית", המשיך גנץ. "אם לא יהיו הסכמות אז הציבור ואנחנו נהיה ברחובות".

בתוך כך, נתניהו הודיע בפתח ישיבת סיעתו כי חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן תמונה לשרת ההסברה וחברת הכנסת מאי גולן תמונה לשרה במשרד ראש הממשלה. גולן דרשה להתמנות לשרה ובשבועות האחרונים היה מתח בינה ובין נתניהו סביב אי המינוי. נתניהו עשה למעשה החלפה בינה לבין דיסטל אטבריאן שהייתה אמורה להיות שרה במשרד ראש הממשלה. עם מינויה מספר הנשים בממשלה יעלה לשש. חבר הכנסת דודי אמסלם נותר ללא תפקיד בממשלה.

בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 9 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"אם לא יהיו הסכמות, הציבור יהיו ברחובות". גנץ/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

גנץ פנה למצביעי הליכוד, וטען כי "לא הצבעתם עבור הפיכה משטרית, רובכם תומכים בתיקון שמקובל על רוב אזרחי ישראל. אתם, ראשונים שצריכים לצאת ולמחות. תיאבקו על מה שאתם מאמינים בו לא נגד נתניהו או הממשלה, אלא נגד פירוק הדמוקרטיה. זה הזמן לצאת בהמונים ולהפגין ולהרעיד את המדינה. חברי כנסת מהליכוד שמתנגדים למהלכים, אזרחי ישראל יבואו חשבון עם כל מי שירים ידו בעד חיסול הדמוקרטיה".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד גם מתח ביקורת על הרפורמה. "זה שינוי משטר קיצוני, זה ביטול של מגילת העצמאות, זה ינתק את ישראל ממשפחת המדינות הליברליות. זה לא תיקון הדמוקרטיה, זה חיסול הדמוקרטיה", אמר בישיבת סיעתו. "מדינה שבה לממשלה מותר הכול, היא לא דמוקרטיה. מדינה שמבטלת בוקר אחד את כל האיזונים והבלמים שיש על השלטון, היא לא דמוקרטיה. פוליטיקאים ימנו שופטים כנועים שיעשו מה שאומרים להם. השופטים יהיו שפוטים של הממשלה. כל שופט שיסכים להתבזות בכך שזה תהליך המינוי שלו, הוא מראש משרת השלטון".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לדבריו של גנץ ואמר, "חופש ביטוי, כן. אבל המרדה, בשום פנים ואופן לא. חבר הכנסת גנץ חוצה קו אדום ומנסה להמריד את אנשי השמאל הקיצוני. מצער מאוד שמי שכל קמפיין הבחירות שלו דיבר על ממלכתיות ומתקרא 'המחנה הממלכתי', קורא לפעול בניגוד לחוק ובניגוד לכללי הדמוקרטיה. גנץ חזור בך. אל תנסה להבעיר את הלהבות".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 9 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"נלחמים על עצם קיומה של ישראל". לפיד/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בתוך כך, מחשש להדלפות והקלטות, חברי הכנסת של הליכוד התבקשו להפקיד את הניידים בכניסה לישיבת הסיעה. בהודעה שנשלחה בקבוצה הפנימית של המפלגה נכתב "הישיבה תהיה פתוחה לתקשורת בחלק הראשון וסגורה בפני כולם. למעט צוות ראש הממשלה וצוות הליכוד. בכניסה לחדר הישיבה, הינכם מתבקשים להפקיד את הניידים שלכם אצל צוות הסיעה".

לא כל חברי הכנסת אהבו את ההוראה - חברת הכנסת טלי גוטליב כתבה בתגובה: "אין שום סיכוי שאפקיד את הטלפון שלי. חוסר כבוד משווע לחברי כנסת". היא הוסיפה כי "גם פעם קודמת התנגדתי וממילא נשארו כולם עם טלפונים. אנחנו ממילא מחוייבים לשקיפות מוחלטת לציבור". חבר הכנסת ניסים ואטורי הוסיף: "לא חברי הכנסת מדליפים". בעבר, היו ניסיונות בליכוד לקחת מחברי הכנסת את המכשירים הסלולריים בגלל הדלפות והקלטות מתוך הסיעה, אך הדבר לא צלח.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הביע שוב תמיכה בתוכנית של לוין. "תיקון המערכת המשפטית והדמוקרטית, לאחר המהפכה השיפוטית שהובלה על ידי מספר אנשים מצומצם שבחוכמה רבה שכפלו את עצמם, ויצרו מוקד כוח בלתי מוגבל שהשמיט את כוחו של הציבור אינו קץ הדמוקרטיה, הוא מהות הדמוקרטיה", אמר יו"ר הציונות הדתית בישיבת הסיעה.

מי שהמשיכה לתקוף את הממשלה היא יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי. "ברכות לממשלה החדשה, עוד לא בת חודש וכבר הצליחה לקחת אותנו לפחות חמישים שנה אחורנית", אמרה בישיבת הסיעה. "רק דמיינו לכם מה היא תספיק לעשות בשנה ומשהו בקושי שהיא תחזיק, אם בכלל. אין ספק שלהרוס זאת מומחיות. ואין ספק שיש לנו פה מומחים בהרס וחורבן. החבורה הפירומנית הזאת עוברת משרד אחרי משרד ופשוט מחרבת והורסת. שר החינוך הורס את החינוך, שר המשפטים הורס את מערכת המשפט ואת הדמוקרטיה של מדינת ישראל, שרת התחבורה הורסת את התחבורה. וכך ממשרד למשרד, יוזמה אחרי יוזמה, אלה לא נבחרי ציבור - זו חבורה של קבלני הריסות".

קרב האשמות בין לפיד לטיבי

כשיו"ר האופוזיציה לפיד נשאל מדוע לא מזמנים את הרשימה המשותפת לסיעות משותפות של האופוזיציה, ענה לפיד כי המפלגה משתפת פעולה עם הליכוד וכי הם "יותר קרובים לקואליציה מאשר לאופוזיציה. הם הרי הפילו את הממשלה שלנו יחד עם הליכוד".

"מי שזחל בשבועיים האחרונים לקיש וניהל איתו מגעים ומו"מ כי לשפר את ההצעה של הליכוד אליו - זה יש עתיד", ענה לו יו"ר תע"ל אחמד טיבי בישיבת הסיעה. "אנחנו ניהלנו מו"מ כמו שמקובל בין כל סיעות הבית. יאיר, אתה מכיר את האמת ויודע שלא אנחנו הפלנו את הממשלה שלך, ושהיא קרסה מבפנים. ככה גם אתה אמרת לי. היא קרסה מבפנים כי ימינה קרסה, וכי מנסור עבאס לא הצליח לפטר את מאזן גנאיים, ואתה לא הצלחת לפטר את ג'ידא זועבי. שניהם עשו נכון, והתנגדו לחוק הסיפוח. השבוע, הוא מגיע שוב, וחד"ש-תע"ל תצביע נגד, בדיוק כפי שהצביעה בכנסת הקודמת".

טיבי הוסיף, "אם נחבר את שניכם לפוליגרף, אחד מכל צד, הפוליגרף יישרף וייפגע בשניכם. אני מקווה שהמסרים המשותפים ללפיד ועבאס יפסקו. זה לא רציני, ושקרי".

  • עוד באותו נושא:
  • בני גנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully