וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמר לנאשם שהוא "יכול להיות רגוע": 3 שוטרים בחקירת רצח יואל להנגהל מואשמים בשיבוש הליכים

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 16:06

מכתב האישום עולה כי לאחד מהשוטרים היכרות מוקדמת עם הנאשם ברצח ליעד אדרי, וכי שיחות הכוונה התקיימו בין השניים - תוך שמעורבתו של אדרי באירוע טרם הייתה ידועה למשטרה. בנוסף, עולה כי השוטרים פגמו בראיות בזירה בכוונה תחילה, תוך שהם מנסים לטשטש את התערבותם

תיעוד דקירת בן 18 בקריית שמונה, 7 בספטמבר 2022/מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27 א'

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית משפט השלום בנצרת נגד שלושה שוטרים במשטרה, הנאשמים בשיבוש הליכי חקירת רצח יואל להנגהל - בן ה-18 שנרצח בחודש ספטמבר האחרון בקריית שמונה. כתב האישום מייחס לשלושה, חיים גבאי, שי כהן ויצחק בן שעיה, עבירות של שיבוש מהלכי משפט, מרמה והפרת אמונים.

לפי כתב האישום, בעקבות קטטה שהתפתחה ברחוב כיכר ישראל בעיר, הוזעקה המשטרה למקום והנאשם חיים גבאי הגיע יחד עם שוטר נוסף ומתנדב. לאחר בירור מול המעורבים, סברו כי האירוע הסתיים ועזבו את המקום. אלא שזמן קצר לאחר מכן הוזעקו בשנית - לאחר שהתקבל דיווח נוסף על קטטה, בה נדקר למוות יואב להנגהל על ידי ליעד אדרי.

עוד עולה כי לשוטר הנאשם גבאי ולאדרי היכרות מוקדמת, וכי השניים שוחחו כמה פעמים במהלך חקירת המקרה לרבות באופן טלפוני - בין היתר עוד בזירת האירוע. במהלך השיחות, סיפר אדרי לגבאי כי היה מעורב בקטטה וביקש ממנו לקבל מידע אודות מצבו הרפואי של להנגהל, וכן על פעולות חקירת המשטרה. גבאי נענה לדרישתו, עדכן אותו במצב המנוח ובדבר התקדמות החקירה, המליץ לו לשכור שירותי עורך דין - ואף אמר לו שהוא "יכול להיות רגוע".

יואל להנגהל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
יואל להנגהל/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

על אף מעורבותו של אדרי באירוע הקטטה והחשד כי היה מעורב באירוע הדקירה, מצבו הנפשי והשאלות ששאל - נמנע גבאי, במודע ובמכוון, מלמסור את המידע למפקדיו ולצוות החקירה. למעשה, אדרי הפך לחשוד רק לאחר שנודע על מעורבותו האפשרית למשטרה מגורם אחר. אמו של הנאשם ברצח אף יצרה טלפונית קשר עם גבאי טרם התברר כי היה מעורב בקטטה, והוא המליץ לה לשכור עבור בנה שירותי עורך דין.

לפי סעיף אישום נוסף, לזירת האירוע הגיעו גם השוטרים הנאשמים שי כהן ויצחק בן שעיה. טרם הגעתם, לקחו גבאי ומתנדב נוסף קסדה מוכתמת דם מהזירה, והכניסו אותה לניידת המשטרה. כהן ובן שעיה החליטו להשיב את הקסדה למקום באופן שיסתיר את דבר הזזתה מהמקום, וכן את החזרתה. בהוראתם, החזיר גבאי את הקסדה לזירה, תוך שהוא משנה את המקום ממנו נאספה. בנוסף, הנאשמים נמנעו אף הם מלתעד את הזזת הקסדה והחזרתה, ולא עדכנו את מתעד זירת האירוע בעניין.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ליעד אדרי, החשוד ברצח יואל להנגהל, בבית המשפט, 5 בינואר 2023. אלי אשכנזי, אתר רשמי
נאמר לו שהוא "יכול להיות רגוע". הנאשם ברצח בן ה-18, ליעד אדרי בבית המשפט, 5 בינואר 2023/אתר רשמי, אלי אשכנזי

מכתב האישום נגד אדרי עולה כי הקטטה פרצה לאחר שילדים שהגיעו למקום הטרידו את להנגהל וחברתו. כתוצאה מכך, להנגהל ספג חבלות בפניו ואחת השיניים שלו נשברה. המשטרה הוזעקה למקום ופיזרה את הנוכחים, אך בהמשך חזרו לשם להנגהל וחבריו, וכן צעירים נוספים.

במקום התפתח עימות שבמהלכו אדרי, שלפי כתב האישום הגיע למקום עם סכין מוסתרת בשרוול חולצתו, נופף בידו השמאלית וצעק לעבר להנגהל וחבריו: "אף אחד לא מרביץ לילד קטן". לאחר מכן, דקר את להנגהל בבטנו, ועזב את המקום. זמן קצר לאחר מכן שב לזירה ובעט בלהנגהל, שהתמוטט על הרצפה, ונמלט מהמקום. לפי כתב האישום, אדרי ולהנגהל לא הכירו אחד את השני טרם האירוע.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר בהתנהלות חריגה, שכן מצופה מכל שוטר לפעול במקצועיות ובהתאם לנהלים וערכי הארגון. עם הגשת כתב האישום נגד השוטרים, וקבלת החומרים בעניינם, תישקל נקיטת צעדים מתאימים כנגדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully