וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות שבעה חשודים - ורק נאשם אחד במעורבות בניסיון החיסול בלמבורגיני

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 15:05

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד תושב רמלה בגין תקיפת נוסעי רכב היוקרה בכביש 6 בחודש שעבר. על אף שלפי החשד היו מעורבים רבים באירוע, הוא היחיד שנמצא במעצר. אבו גאנם הואשם בחבלה בכוונה מחמירה - אך לא בירי עצמו, למרות שהפצוע טען בחקירה כי הוא היורה

בווידאו: ניסיון חיסול בלמבורגיני: שני גברים נפצעו קשה ובינוני מירי בכביש 6/דוברות משטרה

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד תושב רמלה אמין אבו גאנם בגין תקיפת נוסעי הלמבורגיני בכביש 6 בחודש שעבר. אבו גאנם הואשם בחבלה בכוונה מחמירה ובקשירת קשר לפשע - אך לא בירי. חודש לאחר האירוע הוא היחיד שנותר במעצר, למרות שעל פי החשד היו לפחות שבעה מעורבים.

לפי כתב האישום שהוגש בבית המשפט המחוזי בלוד, אחד הפצועים באירוע טען כי אבו גאנם הוא זה שירה בו. עם זאת, סעיף הירי לא נכנס לכתב האישום. שני קרובי משפחתו של אבו גאנם שוחררו השבוע למעצר בית וחשוד נוסף שנתפס בנתב"ג שוחרר לבסוף ללא תנאים. בהארכת המעצר הראשונה, יום לאחר התקרית, אמרה המשטרה כי יש "מספר רב של חשודים". אולם עד כה היא לא הצליחה לשים את ידה על מרביתם. בתגובה מסרה המשטרה כי צפויים מעצרים נוספים.

מכתב האישום עולה כי מקורו של הסכסוך בין הצדדים בטענה שהגבר שנפצע קשה, עדנאן חרחש, חייב לאבו גאנם כסף עבור עסקת רכב. כשלא העביר את התשלום, החליטו התוקפים לפגוע בו. הם הצטיידו בכלי תקיפה, הכוללים אלות, סכינים ואת חפירה, והתחלקו לשני צוותים: הראשון מנה חמישה כלי רכב והאחר שניים.

ניסיון חיסול בלמבורגיני. למבורגיני. דוברות משטרת ישראל
זירת ניסיון החיסול בכביש 6. החודש שעבר/דוברות משטרת ישראל

ב-5 בדצמבר הבינו כי חרחש נוסע לשחרר את הלמבורגיני מהמכס בחיפה. הצוות ה"צפוני" עם חמשת כלי הרכב נסע לחפש אותו באזור, עבר לביתו של חבר ששהה אצלו באותו יום והמשיך בעקבותיו בכביש 6 במהירות גבוהה. במקביל, הצוות השני, ובו אבו גאנם, יצא מרמלה כדי לסגור על חרחש וארב לו ליד מנהרת תל-חדיד, סמוך למחלף בן שמן.

רגע לפני הכניסה למנהרה עקף הצוות הצפוני את חרחש וחברו - ועצר כך שהלמבורגיני ומכוניות נוספות לא יכלו לעבור. הצוות מרמלה הצטרף בנסיעה אחורנית ועצר לידם. אז, יצאו מחמשת הרכבים שבעה חשודים רעולי פנים, הכו בעוצמה עם כלי התקיפה בלמבורגיני וניפצו את שמשת הרכב, לעיני יתר הנוסעים בכביש.

אחד החשודים פתח את דלת הרכב וניסה להכות את הנוסע שאינו חרחש בפניו באמצעות פטיש, בעוד חשוד אחר מרסס לעברו גז פלפל. הנוסע להגן על פניו והפטיש פצע אותו בידו. הוא התחנן שיעזבו אותו, אמר שלא אותו הם מחפשים וניסה להימלט, אך הם רדפו אחריו, דקרו אותו בגבו, הפילו אותו לקרקע והכו אותו בחוזקה עם בעיטות, פטישים ואת החפירה.

במקביל, חרחש פתח את דלת הרכב וניסה לברוח. בשלב זה אבו גאנם זיהה אותו וקרא: "הנה הוא, תרצחו אותו". החשודים רדפו אחריו, דקרו אותו שוב ושוב והכו גם אותו עם כלי התקיפה. לאחר שעזבו את המקום הגיע אמבולנס וצוות רפואי שהחל להעניק סיוע לפצועים. שתי דקות חלפו, ונכנס למנהרה אופנוע עם שני רוכבים שירו שלושה כדורים בפלג גופו התחתון של חרחש, תוך שהוא נשען על הקיר ומקבל טיפול רפואי. בצאתם מהמנהרה ירו עוד שני כדורים באוויר.

עוד בוואלה!

חשד: קצין משטרה בכיר השתיל מצלמות נסתרות בשירותי הנשים בתחנה

לכתבה המלאה
אמין אבו גאנם, מואשם במעורבות בניסיון החיסול בלמבורגיני בכביש 6. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
לא היורה? אמין אבו גאנם/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

עורך הדין וליד כבוב, שמייצג את אבו גאנם, מסר כי "במסגרת תיק החקירה נעצרו חמישה חשודים ונחקרו מספר רב של מעורבים. בסופו של יום הוגש כתב אישום נגד נאשם אחד והאישום שמיוחס לו הוא חבלה במזיד ברכב וחבלה בכוונה מחמירה, כשאירוע הירי שנטען בהליך המעצר נעלם כלא היה והתאדה מכתב האישום. ההר אכן הוליד עכבר והחשד שהופנה בתחילת הפרשייה התברר כחשד ערטילאי שמבוסס על המצאות ושקרים. הפרקליטות בעצמה לא מאמינה לקורבן שטען בעימות כי הנאשם הוא שירה בו והפרקליטות החליטה לא לייחס לנאשם את הירי ודי לחכימא ברמיזה".

מחקירת ניסיון החיסול עלה כי החשודים חסמו את מכונית הלמבורגיני, דקרו את הנהג והנוסע שהיו ועזבו את הזירה. לאחר כמה זמן, בזמן שצוות רפואה מעניק טיפול לנפגעים, התוקפים שבו למקום, פתחו בירי לעבר יושבי רכב היוקרה ונמלטו מהזירה.

שני הנפגעים, שנפצעו באורח קשה ובינוני, הם תושבי מזרח ירושלים, שמוכרים למשטרה. על פי החשד, הרקע לאירוע הוא סכסוך פלילי. מהחקירה עולה כי פרטי ניסיון החיסול היו מתוכננים, כך שמכונית הלמבורגיני השחורה תיחסם במנהרה סמוך לצומת בן שמן, ושם יתקפו את הנוסעים בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully