וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר נתניהו על הקשר של המהפכה המשפטית לתיקי האלפים: "הפרקליטות יכולה להרוס חיים"

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 8:20

בנו של רה"מ טען בציוץ בטוויטר כי הרפורמה שמבקש שר המשפטים להעביר היא הכרחית, ותקף את מערכת המשפט. "אין שום הגנה לאזרח הקטן מפני הכוח העצום של הפרקליטות", כתב. "הם יכולים לענות ולסחוט כל אזרח כפי שנחשף בבית המשפט בתיקי האלפים"

פסקת ההתגברות ושינוי הוועדה לבחירת שופטים: הרפורמה של לוין במערכת המשפט/מערכת וואלה!

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, הסביר אמש (רביעי) על הצורך ברפורמה במערכת המשפט שמבקש להעביר שר המשפטים יריב לוין, ועל הקשר שלה לתיקים נגד אביו, בנימין נתניהו. לטענתו, "למערכת המשפט ולפרקליטות יש כוח להרוס את החיים של כל אזרח במדינה. כוח שלא קיים לממשלה או לכנסת".

"הם יכולים לרוקן לכל אזרח את חשבון הבנק שלו, הם יכולים לעצור ולהשפיל כל אזרח, הם יכולים להפריד בין כל אזרח לילדיו והם יכולים לשלול את החופש של כל אזרח. בפועל, הם יכולים גם לענות ולסחוט כל אזרח (כפי שנחשף בבית המשפט בתיקי האלפים)", כתב נתניהו בציוץ בטוויטר.

עוד טען נתניהו כי לעומת הכנסת, למערכת המשפט הישראלית אין איזונים ובלמים שיכולים להגביל אותה. "כיום, אין שום הגנה לאזרח הקטן מפני הכוח העצום הזה", כתב בנו של ראש הממשלה. "לכנסת ולממשלה יש אינסוף בלמים ואיזונים - במיוחד לאור כך שכל כמה שנים יש בחירות והכנסת והממשלה עומדים למשפט העם. העם יכול להחליף את הכנסת והממשלה ולשלוח אותם הביתה אם הוא אינו מרוצה מתפקוד הכנסת או הממשלה".

אתמול הציג השר לוין הציג את הרפורמה שהוא מבקש להעביר במערכת המשפט. הצעדים שהוא מבקש לנקוט: שינוי הנציגים בוועדה לבחירת שופטים, העברת פסקת ההתגברות, ביטול "עילת הסבירות" ושינוי היחס כלפי היועצים המשפטיים. לטענת לוין, עיתוי הצגת הרפורמה אינו קשור לדיון בבג"ץ על מינויו לשר של יו"ר ש"ס אריה דרעי.

תחילה, לוין מבקש לשנות את השיטה לבחירת שופטים, בכך שיוציא מהוועדה את שני נציגי לשכת עורכי הדין ויחליפם בחברי כנסת. "לא עוד מצב שבו השופטים בוחרים את עצמם בחדרי חדרים ללא פרוטוקול, אלא ייצוג שווה לשלוש רשויות השלטון בוועדה לבחירת שופטים", טען שר המשפטים.

עוד בוואלה!

שרן בחקירתו: "היה לי ברור שאם אשקר ואציע להיות עד מדינה הכל יהיה טוב"

לכתבה המלאה
יריב לוין יו"ר הכנסת הזמני החדש  13 בדצמבר 2022. ללא, ראובן קסטרו
רפורמה הכרחית? לוין/ראובן קסטרו, ללא

לוין הסביר כי הוא מעוניין להסדיר את פסילת החוקים ופסקת ההתגברות. לדבריו, תחוקק פסקת ההתגברות, ולפיה ברוב של 61 חברים, הכנסת תוכל לבטל פסילת חוק על ידי בית המשפט. "תתאפשר פסילת חוקים בבית המשפט העליון, בהרכב מלא וברוב מיוחד", אמר לוין, והסביר שלצורך פסילת חוק תידרש הסכמה פה אחד של השופטים הדנים בו.

בנוסף, שר המשפטים מבקש לבטל את "עילת הסבירות" - אותה עילה שבגינה מבקשת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לפסול את מינויו לשר של יו"ר ש"ס אריה דרעי. "לא עוד פסילת החלטות חוקיות לגמרי של ממשלה נבחרת בתירוץ של חוסר סבירות בעיני השופט, במקום זאת החזרת יכולת ההחלטה לממשלה הנבחרת", קבע השר.

לבסוף לוין מבקש לשנות את המדיניות כלפי היועצים המשפטיים, ולבטל את הקביעה כי עמדתם מחייבת את הדרג המדיני לפעול לפיה. "לא עוד כפיפות של הממשלה לדרג לא נבחר. היועצים המשפטיים כשמם כן הם, 'יועצים' ולא 'מחליטים'", אמר שר המשפטים. "כשהם מייצגים את הממשלה, הם צריכים לייצג את הממשלה, ולא את דעתם הפרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully