וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרן בחקירתו: "היה לי ברור שאם אשקר ואציע להיות עד מדינה הכל יהיה טוב"

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 12:07

עם התחדשות חקירתו של מנהל לשכתו לשעבר של נתניהו, המעיד בתיק 4000, טען כי הלשכה לא יכלה לנצל את קשריה עם אתר החדשות לטובתה. בחקירתו הנגדית טענה ההגנה כי חוקריו של שרן הטעו אותו במכוון. אתמול ביקשה הפרקליטות להכריז עליו כעד עוין

בווידאו: מנהל לשכתו של נתניהו לשעבר תקף בעדותו את הפרקליטות - שביקשה להכריז עליו עד עוין/מערכת וואלה!

החקירה הראשית של מנהל לשכתו לשעבר של בנימין נתניהו, דוד שרן, בתיקי 4000 התחדשה הבוקר (שלישי) לאחר שאתמול ביקשה הפרקליטות להכריז עליו כעד עוין, כשתקף אותה בעדותו. בטענותיו נגד הפרקליטות התייחס שרן לחקירותיו בתיק 3000, בו הוא מואשם בלקיחת שוחד, הפרת אמונים והלבנת הון ועבירות על חוק המפלגות.

במהלך החקירה היום נשאל שרן על יחס הדוברות של לשכת נתניהו לאתר וואלה. "לא היתה שום אווירה חיובית כלפי וואלה, ולא היתה תחושה של 'נפנה לוואלה והכל יהיה בסדר'", השיב. התובע אמיר טבנקין הוסיף ושאל איך היו היחסים לעומת אתר ווינט, והוא ענה: "ווינט בצד הכי שמאלי במפה וואלה היה קצת לפניו מבחינתי".

בהמשך עבר הדיון לחקירה הנגדית בתיק, במהלכה התבקש שרן ע"י עו"ד כרמל בן צור, המייצג את נתניהו, לתאר את חקירותיו במסגרת תיק 3000. "התחושה שלך בתיק 3000 היתה שחיפשו את נתניהו?", שאל בן צור. שרן ענה, "נאמר לי במפורש: 'רק תביא פיסת מידע כלשהי על נתניהו או על שטייניץ ונדע להתסדר ולהקל עליך. היה ברור לי שאם לא אגיד אמת ואציע להיות עד מדינה הכל יהיה טוב. לא הסכמתי לזה".

עוד טען שרן כי בחקירה "שתלו" פרטים בזיכרונו, שכלל לא קרו. "הם משנים לך את כל המחשבה, לאט לאט אתה זורם איתם כי אתה מפחד", אמר. לדבריו, הוא לא זכר את תוכנה של פגישה בה נכחה היועמ"שית לשעבר של משרד התקשורת עו"ד דנה נויפלד, "הם מכניסים לך משפט או שניים ואז אתה אומר לעצמך - אולי זה הגיוני ופתאום כל הנתיב שלך משתנה". עורך דינו של נתניהו בן צור טען כי פגישה כזו לא התקיימה בכלל במציאות, והחוקרים ידעו זאת, אך בכוונה הטעו את שרן.

דוד שרן. ביני אשכנזי, אתר רשמי
"לא הייתה אווירה חיובית כלפי וואלה". שרן/אתר רשמי, ביני אשכנזי

בחקירתו אתמול התייחס שרן לתיק 3000, פרשת הצוללות ואמר כי היחידה החוקרת "מתעללת בי במשך חמש שנים וחצי. גם כשנתתי עדות פתיחה התעללו בי. בשבוע שעבר, באופן מפתיע פגשתי את התובע. עיתונאית מסויימת התחילה לתחקר אותי". לדבריו של שרן, "התחילו לאיים עליי - 'אם אתה מצפה לראות את אשתך לפני הכניסה לבית המשפט תשכח מזה', איימו לקחת לי את הילדים לרווחה. אני מרגיש מאויים כשהתליין עומד מולי".

התובע טבנקין הדגיש כי הטענות של העד מתייחסות לתיק 3000 ולא 4000 וביקש להכריז עליו עד עוין, בקשה שהשופטת רבקה פרידמן פלדמן לא קיבלה. לאחר שהפרקליטות ביקשה להכריז על שרן עד עוין, תומכי נתניהו באולם החלו לצעוק. השופטת זעמה: "זה לא תיאטרון, מדובר בחיים של אנשים. מי שיושב פה ישמור על שקט, אחרת הוא ייצא".

עוד בוואלה!

מנהל לשכתו של נתניהו לשעבר תקף בעדותו את הפרקליטות - שביקשה להכריז עליו עד עוין

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו, הכנסת, 13 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
נתניהו/ראובן קסטרו

במה נאשם נתניהו

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה!) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה לשעבר, עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, ביניהן קבוצת בזק ואתר וואלה! מואשם לציד רעייתו איריס אלוביץ' במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט בתיק 4000.

בתיק 1000 נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully