וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל לשכתו של נתניהו לשעבר תקף בעדותו את הפרקליטות - שביקשה להכריז עליו עד עוין

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 17:54

דוד שרן, הנאשם בשוחד בתיק הצוללות, עלה להעיד מטעם התביעה בתיק 4000, אך מיד תקף את הפרקליטות על התנהלותה בחקירתו בתיק 3000. "מתעללים בי 5 שנים, אני מרגיש מאויים כשהתליין מולי". התובע ביקש מהשופטת להכריז עליו עד עוין - השופטת סירבה

בווידאו: מנהל לשכתו של נתניהו לשעבר תקף בעדותו את הפרקליטות - שביקשה להכריז עליו עד עוין/מערכת וואלה!

החקירה הראשית של מנהל לשכתו לשעבר של בנימין נתניהו, דוד שרן, בתיק 4000 החלה היום (שלישי) כשבתביעה צפו שיהיו קשיים עם העדות. כבר בפתח עדותו אמר שרן "שתדעו שאני עד, אבל אני תחת איום פה, בגלל הליך אחר שאתם מנהלים פה נגדי".

שרן התייחס לתיק 3000, פרשת הצוללות ואמר כי היחידה החוקרת "מתעללת בי במשך חמש שנים וחצי. גם כשנתתי עדות פתיחה התעללו בי. בשבוע שעבר, באופן מפתיע פגשתי את התובע. עיתונאית מסויימת התחילה לתחקר אותי". לדבריו של שרן, "התחילו לאיים עליי - 'אם אתה מצפה לראות את אשתך לפני הכניסה לבית המשפט תשכח מזה', איימו לקחת לי את הילדים לרווחה. אני מרגיש מאויים כשהתליין עומד מולי".

"לא היה חוקר אחד שהסתכל עליי כאדם נקי", המשיך שרן. "אמרו לי לא להגיד לאף אחד שהגעתי כדי לשמור על זה בשתיקה, אבל כשהגעתי אמרו לי להמתין 5 דקות בחוץ, שם חיכתה לי התקשורת כדי שכל עם ישראל יידע שאני נחקר".

דוד שרן. ביני אשכנזי, אתר רשמי
"לא היה חוקר אחד שהסתכל עליי כאדם נקי". דוד שרן, היום/אתר רשמי, ביני אשכנזי

"ביום שישי הזמינו אותי לחקירה ואמרו לי שזה יהיה מספר שעות מועט, בסוף שחררו אותי חצי שעה לפני כניסת השבת ואמרו לי להגיד תודה שלא נשארתי לשבת", תיאר שרן את יחס החוקרים כלפיו. "‏כל חיי המשפחה שלי לא ראתה אולם בית משפט. אבי היה פרופסור אחד מהגדולים בתחום החינוך, וכשהוא נפטר אמרו לי שאולי לא אגיע להלוויתו".

התובע עו"ד אמיר ‏טבנקין, הדגיש כי הטענות של העד מתייחסות לתיק 3000 ולא 4000 וביקש להכריז עליו עד עוין, בקשה שהשופטת רבקה פרידמן פלדמן לא קיבלה. לאחר שהפרקליטות ביקשה להכריז על שרן עד עוין, תומכי נתניהו באולם החלו לצעוק. השופטת זעמה: "זה לא תיאטרון, מדובר בחיים של אנשים. מי שיושב פה ישמור על שקט, אחרת הוא ייצא".

יפעת בן חי שגב , יור מועצת הכבלים והלווין לשעבר בדיון בתיקי האלפים בבית המשפט המחוזי ירושלים. 13 בדצמבר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
גם עליה ביקשו להכריז עדה עוינת. יפעת בן חי שגב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

הפרקליטות כבר ביקשה להכריז על עדת התביעה, ד"ר יפעת בן חי שגב, לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלויין כעדה עויינת. אתמול היא אמרה בפתח דבריה שמאז עדותה בשבוע שעבר היא מוצאת את עצמה "תחת הכפשות והדלפות חסרות שחר, שכל תכליתן להפחיד אותי מלומר את האמת. אני נחושה לומר את האמת, כל האמת ורק האמת".

במה נאשם נתניהו

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה!) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה לשעבר, עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, ביניהן קבוצת בזק ואתר וואלה! מואשם לציד רעייתו איריס אלוביץ' במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט בתיק 4000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully