וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדת התביעה בתיק 4000: "ציפו שאבוא עם סכין בין השניים ואניח את הראש של נתניהו"

עודכן לאחרונה: 19.12.2022 / 16:04

יפעת בן חי שגב, לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, שבפרקליטות ביקשו להכריז עליה כעדה עוינת, אמרה לביהמ"ש כי היא נמצאת תחת "הכפשות והדלפות שכל תכליתן להפחיד אותי מלומר אמת". היום המשיכה לטעון שהחקירה הייתה מגמתית: "ניסו לחבר את פילבר ונתניהו לתהליך"

בווידאו: עדת התביעה בתיק 4000: "ציפו שאבוא עם סכין בין השניים ואניח את הראש של נתניהו"/רוני כנפו

בבית המשפט המחוזי בירושלים ממשיכה היום (שני) החקירה הנגדית בתיק 4000 של ד"ר יפעת בן חי שגב, לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלויין, על ידי סנגורו של בנימין נתניהו, עו"ד בעז בן צור. עדת התביעה, אותה ביקשה הפרקליטות להציג כעדה עויינת אמרה בפתח דבריה שמאז עדותה בשבוע שעבר היא מוצאת את עצמה "תחת הכפשות והדלפות חסרות שחר, שכל תכליתן להפחיד אותי מלומר את האמת. אני נחושה לומר את האמת, כל האמת ורק האמת".

בן חי שגב המשיכה במהלך חקירתה הנגדית לטעון כי החקירה שנערכה לה ברשות ניירות ערך הייתה מגמתית. היום היא הוסיפה ואמרה שהחוקרים ביקשו את "ראשו" של נתניהו מראש. "היה לי ברור מהיום הראשון שמנסים לחבר את נתניהו לתהליך. המטרה סומנה מראש ועכשיו היה צריך רק לגייס את החיצים".

בן צור, סנגורו של רה"מ המיועד נתניהו, הראה כמה התכתביויות בבית המשפט שמטרתם להוכיח כי מי שהדליף לשאול אלוביץ' את המידע על דבר הפגישה בין בן חי שגב לדוד שרן, ראש לשכתו של נתניהו, לא היה נתניהו אלא היה דוד שרן בעצמו. לצורך כך בן צור טוען שהטעו את בן חי שגב בחקירתה ושביקשו ממנה את 'הראש' של נתניהו.

בן צור: ההבנה שלך בחקירה ברשות ניירות ערך הייתה שזה נתניהו הוא זה שהדליף על הפדישה שלך אם שרן לאלוביץ'?

בן חי שגב: בגלל זה העליתי את השיוך הפוליטי. אמרתי להם שלי אין עניין להגן על נתניהו, אני לא באה מהמחנה הפוליטי שלו.

בן צור: זה עלה מספר פעמים בחקירה?

בן חי שגב: ברור, אחרת מדוע הזכרתי את השיוך הפוליטי? הם ציפו שאבוא עם סכין בין השניים ואניח את הראש של נתניהו.

יפעת בן חי שגב , יור מועצת הכבלים והלווין לשעבר בדיון בתיקי האלפים בבית המשפט המחוזי ירושלים. 13 בדצמבר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"המטרה סומנה מראש". בן חי שגב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בהמשך המשיך בן צור לנסות ולסדוק את התזה של התביעה לפיה העדה בן חי שגב קיבלה את הרושם בחקירותיה במשטרה כי רמת התעדוף של מיזוג בזק-יס הגיע ממנכ"ל משרד התקשורת דאז, עד המדינה שלמה פילבר, בשליחותו של נתניהו. בן צור הציג מכתב שהעדה שלחה לנתניהו בו כותבו כל הגורמים הרלוונטיים.

בן צור: אמרת שצריך לקדם את הנושא בהקדם וברמת תעדוף גבוהה. עכשיו בחקירה ובחקירה הראשית גרמו לך להבין שהתעדוף זה מפילבר?

בן חי שגב: אני הבנתי בחקירה שכן, הכל התחיל עם פילבר.

בשלב הזה בן חי אמרה משפט שיכול להוות הסבר לעדותה הלעומתית כלפי עמדת הפרקליטות. בן חי שגב: מעבר לזה, גרמו לי לחשוב שאני עבריינית ושהכל נעשה בחופזה ושלא קדמו דיונים והתכתבויות ושמשרד התקשורת לא היה שותף.

בהמשך נרשם עוד רגע מתוח בבית המשפט.

בן צור: ביקשו להכריז עלייך כאן בבית המשפט כעדה עוינת, ואמרו שלא אמרת בחקירה שלך לגבי מר ברגר שבתקופה מסוימת הוא לא החזיק בעמדה מסוימת של כריכה. אמרו לך 'סליחה את זה לא אמרת בהודעה שלך במשטרה ולכן את עדה עוינת'.

התובעת הראשית יהודית תירוש התנגדה: זאת הטעיה של בית המשפט: מה שאנחנו אמרנו היא שברגר עיכב את הדברים מסיבותיו שלו והיא לא אמרה אותם בהודעה שלה במשטרה. הנימוק השני היה שדיברנו על עוינות כללית, מושג משפטי שמוכר בפסיקה. והעדה, גם היום, אומרת שהדברים שהיא מסרה בחקירה שלה לא היו אמת.

בן חי שגב: אני מבקשת מהשופטים להגן עליי יש גבול כמה אפשר להכפיש אותי

השופטת רבקה פרידמן פלדמן: כרגע זה שיח בין שני עורכי דין, וגבירתי לא יכולה להתערב

עוד בוואלה!

עדה בכירה במשפט נתניהו: "עברתי חקירה רשלנית"; נדחתה הבקשה להכריז עליה עדה עוינת

לכתבה המלאה

במה נאשם נתניהו

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה!) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה לשעבר, עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, ביניהן קבוצת בזק ואתר וואלה! מואשם לציד רעייתו איריס אלוביץ' במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט בתיק 4000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully