וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדה בכירה במשפט נתניהו: "עברתי חקירה רשלנית"; נדחתה הבקשה להכריז עליה עדה עוינת

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 13:47

התביעה טענה כי התשובות של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר אינן מתיישבות עם הדברים שאמרה בחקירתה - וביקשה להכריז עליה כעדה עוינת. השופטים דחו את הבקשה, אך אפשרו לערוך לה חקירה נגדית. "ימצאו בדברי החקירה אמירות שהם תוצאה של הטעיה ודברים שהוצאו מהקשרם"

בווידאו: עדות עד המדינה שלמה פילבר בנוכחות בנימין נתניהו/צילום: רוני כנפו

הדיונים בתיק 4000 התחדשו היום (שלישי) בבית משפט המחוזי בירושלים עם חקירתה הראשית של יפעת בן חי שגב, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר. במהלך הדיון, התובעת יהודית תירוש גרוס טענה כי התשובות של בן חי שגב אינן מתיישבות עם הדברים שאמרה בחקירתה והתביעה ביקשה להכריז עליה כעדה עוינת. השופטים דחו את בקשת הפרקליטת אך אמרו כי יאפשרו לפרקליטות לערוך חקירה נגדית במקום חקירה ראשית.

בדיון שנערך אתמול הפרקליטות ביקשה מבית המשפט כי בן חי שגב לא תעיד, אלא להגיש את העדות שלה במשטרה, מהלך שיכול להצביע על כך שעדותה נתפסת כבעייתית עבור התביעה. סנגורו של בנימין נתניהו בעז בן צור התנגד לכך מפני שהוא רצה שבית המשפט יתרשם מהעדה באופן בלתי אמצעי.

בפרקליטות טוענים שישנו פער בין התשובות שבן חי שגב נתנה במשטרה, לשאלות לגבי מיזוג בזק יס וההטבות לכאורה שניתנו לבזק לבין מה שהיא אומרת על דוכן העדים.

יפעת בן חי שגב , יור מועצת הכבלים והלווין לשעבר בדיון בתיקי האלפים בבית המשפט המחוזי ירושלים. 13 בדצמבר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
תקפה את החקירה שלה. יפעת בן חי שגב, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

במהלך הדיון תירוש גרוס הקריאה דברים שבן חי אמרה במשטרה: "במשטרה אמרת שלא דיברת כל כך עם אבי ברגר ואני לא זוכרת שמשהו השתנה באופן התפקוד של אבי ברגר והוא מאד הקפיד על ההפרדה ועל העצמאות של מועצת הכבלים והלווין. שאלה אחרת שנשאלת עליה לגבי התנא סוגיית השוק הסיטואני לא נגועת למועצת הכבלים זה שיקול של השר וברגר לא דיבר איתי על זה. עכשיו אני מבקש שתסבירי את הדברים שאת אמרת במשטרה שהוא לא דיבר איתך על זה לעומת מה שאמרת פה שכן הייתה התערבות של ברגר?".

בן חי השיבה: "אמרתי שהתשובה היא מורכבת, ברגר הקפיד מאוד על ההפרדה ואני עומדת על זה שבעניין של מיזוג בזק ויס בהחלט הייתה התערבות (מצד ברגר, ב"א) ואני אסביר את הפער לכאורה בין הדברים. אני מצטערת מאד לומר שהחקירה שעברתי הייתה חקירה חובבנית רשלנית ומגמתית תוך כדי הטלת מורא בתנאים אנושיים לא מקובלים שצריכים להדאיג כל אזרח בישראל אי לכך ובהתאם לזאת ימצאו בדברי החקירה אמירות שהם תוצאה של הטעיה ודברים שהוצאו מהקשרם וכאשר אני ביקשתי בחקירה את הזכות לעיין במסמכים כי ידעתי שהדברים שנאמרים לי אינם אמת נתקלתי בסירוב מוחלט. אחרי החקירה חזרתי אל המסמכים ואל התיעוד שלי ומצאתי שהגייזטלטינג שעשו לי בחקרה הצליח בחלקו אך לא הצליחו למחוק לי את הזיכרון".

המנדט להרכבת הממשלה |  נשיא המדינה, יצחק הרצוג מטיל על  נתניהו בבית הנשיא את הרכבת הממשלה. ראובן קסטרו
המשפט נמשך. נתניהו/ראובן קסטרו

התובעת תירוש גרוס ביקשה להעניק לפרקליטות זמן להיערך לחקירה נגדית עד מחר. תירוש גרוס אמרה כי בכוונת הפרקליטות "להציג מסמכים רלוונטיים למה שהעדה מציגה כעת כעובדות ואנחנו נביא תיקים מסודרים של ההודאה שלה במשטרה, וכן של ריענון העד".

עו"ד ז'ק חן, פרקליטם של בעלי השליטה בחברות בזק-וואלה לשעבר שאול ואיריס אלוביץ', מיוצגים על ידי
- התנגד לבקשה. "חוסר האמון של העדה נאמר כבר בחקירות ולכן אין פה הפתעה של הפרקליטות. חברתי הכינה את עצמה כמו נבחרת אורוגוואי (התובעת תירוש גרוס ממוצא אורגוואיי - ב.א.) ישר לשער ולכן היא לא מופתעת", אמר חן. השופטים דחו את בקשת הפרקליטות להפסקת הדיון היום ולהכנה לעדות של בן חי שגב.

תירוש שאלה את בן חי לגבי מסמכים שנמצאים על דוכן העדים, שאמרה כי אלו "רשימות שכתבתי בכתב ידי".

תירוש שאלה אם לפני כן היא ציטטה מהריענון, ובן חי ענתה: "אני זוכרת את הכול. הדברים זכורים לי כאילו זה היה אתמול". היא אמרה כי היא מחזיקה גם במסמכים שכולם נמצאים באתר האינטרנט של המועצה לכבלים וללוויין".

דיון תיק 4000 | עדותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, אבי ברגר. המחוזי, ירושלים 1 בנובבמר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, אבי ברגר/פלאש 90, יונתן זינדל

במה נאשם נתניהו

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה!) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה לשעבר, עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, ביניהן קבוצת בזק ואתר וואלה! מואשם לציד רעייתו איריס אלוביץ' במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט בתיק 4000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully