וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש לשכת עורכי הדין ביקר את הרפורמה במשפט בחריפות, אך נותר לבד במערכה

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 12:20

חברי המועצה הארצית מתחו ביקורת על ראש הלשכה ותכננו להיפגש בלעדיו, אך לבסוף היוזמה סוכלה. מהודעות ווטסאפ פנימיות של ראשי המחוזות בלשכה עולה שהם מוטרדים בעיקר מהפיכת הלשכה לוולונטרית, ומהוצאת עורכי הדין מהוועדה לבחירת שופטים

פסקת ההתגברות ושינוי הוועדה לבחירת שופטים: הרפורמה של לוין במערכת המשפט/מערכת וואלה!

ראש לשכת עו"ד אבי חימי הגיב אמש (רביעי) במילים חריפות לרפורמה שהציג שר המשפטים יריב לוין. חימי כתב: "עיתוי הודעת שר המשפטים הנכנס, ערב דיונים בבג"ץ, בוודאי אינו מקרי והוא מהלך אנטי דמוקרטי לכשעצמו, שנועד להלך אימים על שופטי בית המשפט העליון ולפגוע בעצמאותם להחליט כמיטב שיפוטם. ככל הנראה מדובר בשיעור ששר המשפטים למד מארדואן, וחבל שכך. אנו לא נאפשר פגיעה בעצמאות בית המשפט, לא נאפשר פוליטיזציה של בית המשפט ולא נאפשר את עריצות הממשלה. נעשה כל שביכולתנו על מנת למנוע מהלכי בזק פסולים וחמורים המאיימים על צביונה של המדינה, לרבות יציאה לרחובות (לפני שזה יהיה אסור על-פי חוק)".

אבי חימי יו"ר לשכת עורכי הדין בכנס השנתי ה-19 של ארגון היועמ״שים, אוניברסיטת תל אביב, 5 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"לא נאפשר את עריצות הממשלה". עו"ד אבי חימי/ראובן קסטרו

אלא שנראה שחימי נותר לבד במערכה, וששני דברים מרכזיים מדאיגים את בכירי הלשכה, ומה שהיה בעבר הקואליציה של חימי. האחד הוא הפיכת לשכת עו"ד לוולונטרית - תכנית שלוין התבטא לגביה בעבר. השני: הוצאת נציגי לשכת עו"ד מהוועדה לבחירת שופטים תוכנית שלוין הציג הערב ומה שהווה את עיקר הכוח של הלשכה מול הפוליטיקאים ושופטי בית המשפט העליון.

הודעות ווטאסאפ פנימיות שהגיעו לידי וואלה! מצד חברי המועצה הארצית, שמהווה את הוועד המנהל של לשכת עו"ד, מעידות כי חברי המועצה תכננו להיפגש מחר ללא נוכחותו של חימי, דבר שסוכל ברגע האחרון.

מי שהגיב בחריפות לדברים של חימי היה עו"ד אשר אקסלרד, יו"ר מחוז ירושלים של הלשכה ומי שצולם בתמונות לצידו של איתמר בן גביר בחלק מהמו"מ הקואליציוני. אסקלרד כתב בצורה ברורה לגבי התוכנית של לוין להפוך את הלשכה לוולנטרית: "בתקופה כ"כ רגישה שבה נרקמת תוכניות ממשלתיות לחיסול קיומה של הלשכה, מצופה ממי שעומד בראשה לבטא את עמדותיו (שכאמור אני חבר אליהן) בתבונה, בזהירות ובאחריות הראויה, מתוך דאגה לשלומו ולשלמותו של הארגון שהוא עומד בראשו. אני חושש שלא כך נעשה".

עוד בוואלה!

סערה בעקבות המהפכה המשפטית של לוין: "לא רפורמה, אלא מכתב איום"

לכתבה המלאה
תכתובת הווטסאפ של ראשי המחוזות בלשכת עורכי הדין. ללא קרדיט, אתר רשמי
"מתעסקים בפוליטיקה במקום באיחוד". התכתובת הפנימית של ראשי המחוזות בלשכת עורכי הדין/אתר רשמי, ללא קרדיט

מי שיצאה להגנתו של חימי הייתה יו"ר מחוז מרכז בלשכה, עו"ד רומי קנבל, שתקפה את שאר החברים, ואף רמזה שהם תומכים בחזרתו של אפי נוה לראשות הלשכה. כך כתבה קנבל ליו"ר מחוז ירושלים: "אשר, אני מבינה שבמקום להתעסק כרגע באיחוד חברי המועצה מתעסקים בפוליטיקה, ובקריאה לראש לשכה להתפטר. עצוב מאד כשבאותה נשימה מצדדים בראש לשכה שהקליט שופטים ועורכי דין. אז נסכים שאתה לא חושב שראש הלשכה בעיניך ראוי לעמוד בראש, ואני אחשוב שראש הלשכה שאתה רוצה לא ראוי בעיני".

אשר אקסלרד מסר לוואלה: "לא הבעתי שום תמיכה באפי נוה, או במועמד אחר.
ממש ממש לא. מי שאומר לך (או אומרת) אמירה סותרת הוא שקרן, ואני מציע לך להימנע מלכתוב דבר שקר. הכול כתוב בטקסטים של קבוצת הווטסאפ, וחבל שעושים מהדיון הענייני שקוים, קמפיין בחירות. אני מאשר למי שדיבר (או דיברה) איתך, להציג בפניך את הודעות הווטסאפ המלאות. תדרוש את זה. מעבר לכך, אכן הבעתי את צערי על כך שהכתובת הייתה על הקיר משך תקופה ארוכה, ולשכת עורכי הדין לא נקפה אצבע למנוע את הרעה הזו".

גם יו"ר מחוז חיפה בלשכה עו"ד תמי אולמן כתבה: "לטעמי צריך להיפגש ולדבר. המצב לא יציב לחלוטין. שיתוק הלשכה בכייה לדורות". ובהמשך ההודעות קבעו ראשי המחוזות להיפגש מחר ללא חימי, אך נכון לכתיבת שורות אלה הפגישה סוכלה, ובשבוע הבא יפגשו ראשי המחוזות עם חימי.

עו"ד תמי אולמן. דנה נוף, אתר רשמי
"שיתוק הלשכה - בכייה לדורות". עו"ד תמי אולמן/אתר רשמי, דנה נוף

בתגובה לדברים מסרה עו"ד תמי אולמן: "חברי המועצה הארצית החליטו להיפגש כולם ביום שלישי הקרוב עם אבי חימי."

עו"ד רומי קנבל מסרה: "ההתכתבות הייתה בקבוצת הקואליציה, שבה חבר ראש הלשכה. לא מדובר בביקורת על ראש הלשכה, בטח לא במצב שבו הנושאים החשובים על סדר היום הוא עתיד הלשכה, הנושא שסביבו מאוחדים כל חברי המועצה".

מלשכת עורכי הדין נמסר: "אנו מברכים על החלפת דעות בקרב חברי המועצה. ראש הלשכה ימשיך להגן על שלטון החוק ועל הדמוקרטיה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully