וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בעקבות המהפכה המשפטית של לוין: "לא רפורמה, אלא מכתב איום"

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 21:23

בעוד שבאופוזיציה מתחו ביקורת חריפה על התוכנית שהציג שר המשפטים, חברי הקואליציה בירכו וקראו ליישמה בהקדם. סער: "תוכנית לשינוי המשטר בישראל". סמוטריץ' ורוטמן: "עושים 'ריסטרט' למערכת המשפט"

פסקת ההתגברות ושינוי הוועדה לבחירת שופטים: הרפורמה של לוין במערכת המשפט/מערכת וואלה!

הרוחות במערכת הפוליטית סערו הערב (רביעי), לאחר ששר המשפטים יריב לוין הציג את הרפורמה שהוא מבקש להעביר במערכת המשפט. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד טען כי מדובר באיום על שופטים, והבטיח לבטל את התוכנית כשיחזור לשלטון. "כמו כנופיה של עבריינים, יום לפני הדיון בבג"ץ על חוק דרעי, הממשלה שמה על השולחן אקדח טעון", מסר לפיד.

"מה שיריב לוין הציג היום זה לא רפורמה משפטית, זה מכתב איום. הם מאיימים להרוס את כל המבנה החוקתי של מדינת ישראל. אני מודיע כאן ועכשיו: ביום שנחזור לשלטון, כל השינויים האלה יבוטלו. תבוטל רפורמת ההפקרות, תבוטל פסקת הסחטנות, שופטים לא ייבחרו בידי פוליטיקאים מושחתים שרוצים שיסגרו להם תיקים", המשיך יו"ר האופוזיציה. "אנחנו נלחם נגד הטירוף הזה בכל כוחנו, אבל גם אם הוא יעבור, זה לא סוף פסוק. נמשיך להילחם, נחזור, נבטל הכול".

יריב לוין יו"ר הכנסת הזמני החדש  13 בדצמבר 2022. ללא, ראובן קסטרו
עורר סערה. לוין/ראובן קסטרו, ללא

מנגד, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן בירכו על תוכניתו של לוין. "אנחנו עושים הערב 'ריסטרט' למערכת המשפט. תוכנית לוין לתיקון מערכת המשפט עולה בקנה אחד עם תכנית 'חוק וצדק' שהשקנו ערב הבחירות", מסרו השניים בהודעה משותפת. "קיבלנו מנדט מלא לחזק את האמון הציבורי במערכת המשפט ולחזק את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. שר המשפטים, כולנו מגוייסים אחריך להוביל את המהלך ההיסטורי והחשוב הזה".

שר המשפטים הקודם, גדעון סער, מתח ביקורת על הרפורמה. "השר לוין איזכר הערב בפתח דבריו את מנחם בגין, מנהיגו המיתולוגי והראשון של הליכוד. אך דבריו היו לא פחות מהוצאה להורג של משנתו הדמוקרטית והמשטרית של מנחם בגין", כתב בציוץ בטוויטר. "אין ספק שמנחם בגין היה דוחה כל אחד מסעיפי התוכנית לשינוי המשטר בישראל. על תלמידיו האמיתיים מוטלת החובה להיאבק בה - וכך אעשה".

חבר הכנסת גלעד קריב תקף את לוין: "דבריו של שר המשפטים היו רצופים בחצאי אמיתות ובסיסמאות חסרות יסוד. כאשר זכויות המיעוטים יירמסו, חופש הביטוי יוגבל והשחיתות השלטונית תחגוג עד שכל פעולה שלטונית למען האזרח תותנה בתשלום שוחד - נאומו של שר המשפטים ייזכר לדיראון כתחילת הנפילה לתהום".

שרת התחבורה מירי רגב מסרה כי מדובר בתיקון חיוני, והוסיפה: "אני מברכת את ידידי שר המשפטים יריב לוין על הרפורמה שהציג לתיקון מערכת המשפט בישראל. זהו תיקון הכרחי לשמירת הדמוקרטיה ואמון הציבור במערכת המשפט. סוף סוף באנו למשול".

עוד בוואלה!

דרעי מגיב ליוע"משית: "מברך על התגובה, היא הפריכה את הטענות נגדי"

לכתבה המלאה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טען כי "מערכת המשפט סובלת מחוסר אמון גדול במיוחד בציבור הישראלי, על רקע התערבות והטייה פוליטית פעם אחר פעם". לדבריו, "התחייבנו לשינוי מהותי במערכת המשפט ולשם כך קיבלנו את אמון העם, כדי שנחזיר את האיזון בין הרשויות ולהחזיר את השלטון לעם. מברך את ידידי השר לוין שמקדם את הרפורמה שתפסיק את הפוליטיזציה של מערכת המשפט ותחזיר את האמון במערכת".

שר התקשורת שלמה קרעי גם בירך את לוין ותוכניתו. "אני תומך באופן מוחלט ברפורמה המשפטית של השר", אמר. "מעבר לעובדה שאין טוב ומקצועי ממנו להוביל את השינויים הנדרשים, לגופו של עניין, מדובר בהחזרתה של המדינה היקרה שלנו לידי העם. כבר שנים אנו נשלטים על ידי חונטה משפטית אנטי דמוקרטית, בחלקה פוסט ציונית, שרומסת את רצון העם וקובעת מושכלות יסוד על פי ערכיה ובניגוד למדיניות הדרג הנבחר. זו אינה דמוקרטיה".

חבר הכנסת משה גפני בירך על הרפורמה וטען כי בעבר ניסו להעביר תוכנית דומה. "בשנים האחרונות בית המשפט פסק נגד ציבורים רבים בכלל, ונגד הציבור החרדי בפרט, והצליח לקומם עליו את רוב חברי הכנסת", מסר. "אני שמח שהיום יש רוב שסבור כמונו, לשינוי מערכת המשפט בישראל שעקרונותיה תואמים את דרישתנו, אך במהלך החקיקה נידרש לשינויים והשלמות בתכנית".

מנכ"ל ישראל חופשית, אורי קידר, תקף את רעיון הרפורמה: "תוכנית לוין לפירוק מערכת המשפט תיתן לגולדקנופף, דרעי, גפני, סמוטריץ', ואבי מעוז את המושכות למדינת הלכה נטולת בלמים, ובה חצי מהילדים ישרתו בצבא וחצי ילמדו תורה, להט"בים יופלו ויודרו מהמרחב הציבורי ונשים וגברים יופרדו בכל גחמה דתית. רפיסותו של נתניהו והצעדה אל עבר פירוק האיזונים השלטוניים מובילים אותנו למצב שבו הקיצוניים יחליטו על כולנו בכל מה שירצו. הם והרבנים שלהם נמצאים בדרך לשלוט במדינה, ונתניהו עובד בלהסיר את החסמים שעומדים בפניהם".

  • עוד באותו נושא:
  • יריב לוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully