וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי מגיב ליוע"משית: "מברך על התגובה, היא הפריכה את הטענות נגדי"

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 19:03

יו"ר ש"ס הגיב להתנגדות שהגישה היועמ"שית בהרב מיארה לבג"ץ לקראת הדיון על מינויו לשר הפנים והבריאות. "מאות אלפים רוצים לראות אותי שר, אני סמוך ובטוח שבית המשפט ישים קץ למסע הרדיפה נגדי". בהרב מיארה: "מדובר בדפוס חוזר של עבירות המלמד על יחסו לשלטון החוק"

אריה דרעי שר הפנים הנכנס בטקס החילופים, 1 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"היועמ"שית מאשרת בתשובתה כי מעולם לא הולכתי שולל את בית המשפט"/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר ש"ס והשר הפנים והבריאות אריה דרעי הגיב הערב (רביעי) להתנגדותה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה למינויו, שהוגשה היום לבג"ץ.

"אני מברך על תגובת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, שהפריכה את הטענות הכוזבות שנשמעו נגדי בשבועות האחרונים - לפיהן הולכתי שולל את בית המשפט", נמסר מטעמו. "היועצת המשפטית מאשרת בתשובתה כי מעולם לא התחייבתי לפרוש מהחיים הפוליטיים לצמיתות, וכי לא הפרתי את הסדר הטיעון ולא הולכתי שולל את בית משפט השלום בהתפטרותי מהכנסת ה-24.

אני בוטח בבורא עולם, ומאמין וסומך על בית המשפט העליון שיתכנס מחר בהרכב מורחב של 11 שופטים, שישמע את קולם של למעלה משני מיליון אזרחי ישראל - ובכללם ארבע מאות אלף מצביעי ש"ס שרוצים לראות אותי שר בממשלת ישראל. אני סמוך ובטוח שבית המשפט יאפשר לי להמשיך ולפעול לצמצום הפערים בחברה, וישים קץ למסע הרדיפה נגדי ונגד בני משפחתי שנמשך כבר למעלה משש שנים. שנים מייסרות של חקירות קשות שלי ושל משפחתי, שנים של חשדות כבדים כנגדי שכדברי היועמ"ש לשעבר ד"ר אביחי מנדבליט, "ההר לא הוליד אפילו עכברון".

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בהשתלמות השנתית של משרד המשפטים, אילת 8 בנובמבר 2022. לע״מ יוד צילומים, אתר רשמי
הגישה את התנגדותה למינויו. היועמ"שית ברהב מיארה/אתר רשמי, לע״מ יוד צילומים

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הגישה היום לבג"ץ את התנגדותה למינויו של דרעי לשר, ודרשה לבטלו. לטענתה, המינוי "חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות", בעקבות הרשעותיו האחרונות של דרעי, ואלו שכבר ריצה בגינן עונש מאסר. בהחלטתה נתנה בהרב מיארה משקל נמוך לכך שדרעי ביצע עבירות שחיתות שלטוניות בעבר. "מצד שני, ניתן משקל לכך שאין מדובר 'מעידה חד פעמית', אלא בדפוס חוזר של ביצוע עבירות, רובן במהלך כהונה בתפקיד ציבורי באופן המלמד על יחסו לשלטון החוק", כתבה היועצת המשפטית בנימוקיה.

עם זאת, בהרה מיארה הבהירה כי יש לדחות את העתירות נגד תיקון חוק יסוד: הממשלה, שאיפשר את מינויו של דרעי לשר מבלי לדון בשאלת הקלון. לדבריה, רק במקרים נדירים מאוד אפשר לפסול תיקוני חוק שהעבירה הכנסת. מנגד, היועצת המשפטית מתחה ביקורת על אופן שבו הועבר תיקון החוק, שנועד לפתור רק בעיה ספציפית - והיא מינויו של דרעי לשר ללא דיון בשאלת הקלון.

מחר ידונו 11 שופטי בית המשפט העליון בעתירה נגד מינויו לשר של יו"ר ש"ס, בעקבות עתירת חברי קבוצת "מבצר הדמוקרטיה". "החלה פרסונלית ורטרוספקטיבית של תיקון חוק היסוד מהווה הפרה מוחלטת של כללי האמון שחבה הרשות המכוננת כלפי הציבור", נכתב בעתירה. "זאת בשים לב לשיקולים הזרים, למצב ניגוד העניינים, לחוסר תום הלב ולתועלות הפוליטיות המידיות הגלומות בה, אשר תכליתן האחת והיחידה היא הקניית כשירות למינויו של עבריין מס מורשע לשר בממשלת ישראל, ללא קביעתו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית כי אין עם העבירות בהן הורשע, בנסיבות העניין, משום קלון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully