וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית הגישה את התנגדותה למינוי דרעי לשר: "חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות"

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 16:42

בהרב-מיארה הגיבה לעתירות שהוגשו נגד מינוי דרעי לשר הבריאות והפנים במסגרת שינוי חוק יסוד: הממשלה. לדבריה, ההחלטה למנותו לשר אינה נותנת משקל לחומרת העובדה לפיה עבר עבירות שיש עמן קלון, ואינה מבטאת את משקלם הכבד של שיקולי טוהר מידות של האוחזים בשלטון

בווידאו: יפה דרעי בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הגישה היום (רביעי) לבג"ץ את התנגדותה למינוי של יו"ר ש"ס לשר, ודרשה לבטלו. לטענתה, המינוי "חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות", בעקבות הרשעותיו האחרונות של דרעי, ואלו שכבר ריצה בגינן עונש מאסר.

בהחלטתה נתנה בהרב מיארה משקל נמוך לכך שדרעי ביצע עבירות שחיתות שלטוניות בעבר. "מצד שני, ניתן משקל לכך שאין מדובר 'מעידה חד פעמית', אלא בדפוס חוזר של ביצוע עבירות, רובן במהלך כהונה בתפקיד ציבורי באופן המלמד על יחסו לשלטון החוק", כתבה היועצת המשפטית בנימוקיה. "ההחלטה למנות את דרעי לשר אינה נותנת משקל לחומרה של מצב שבו חבר כנסת עובר פעם נוספת עבירות שיש עמן קלון, ואינה מבטאת את משקלם הכבד של שיקולי טוהר מידות".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס השנתי ה-19 של ארגון היועמ״שים, אוניברסיטת תל אביב, 5 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות". בהרב-מיארה על מינוי דרעי/ראובן קסטרו

עם זאת, בהרה מיארה הבהירה כי יש לדחות את העתירות נגד תיקון חוק יסוד: הממשלה, שאיפשר את מינויו של דרעי לשר מבלי לדון בשאלת הקלון. לדבריה, רק במקרים נדירים מאוד אפשר לפסול תיקוני חוק שהעבירה הכנסת. מנגד, היועצת המשפטית מתחה ביקורת על אופן שבו הועבר תיקון החוק, שנועד לפתור רק בעיה ספציפית - והיא מינויו של דרעי לשר ללא דיון בשאלת הקלון.

בתוך כך, שר המשפטים החדש יריב לוין יקיים הערב מסיבת עיתונאים שתעסוק בביטול "עילת הסבירות" - אותה עילה שבגינה מבקשת בהרב מיארה לפסול את מינוי דרעי. בכיר בממשלה אמר בשיחה עם וואלה! כי "בג"ץ קבע שהוא יכול להתערב בכל החלטה של רשות מנהלית, כולל ממשלת ישראל עצמה, כשההחלטה 'בלתי סבירה באופן קיצוני' - ויש מקום לבטל את עילת הסבירות". בלשכתו של יריב לוין סירבו לפרט על התוכנית שאותה הוא צפוי להציג הערב, וטענו כי חלק מהדיווחים בתקשורת בעניין הרפורמה אינם נכונים.

גורם בכיר בממשלה סיפר בשיחה עם וואלה כי גם סוגיית פסקת ההתגברות צפויה לעלות הערב במסיבת העיתונאים, אך עוד לא ברור באיזו מתכונת מבקש שר המשפטים להכיל אותה. לדברי הבכיר, עניין נוסף שצפוי לעלות הוא שינוי הוועדה לבחירת שופטים, כשלוין מעוניין להוציא את שני נציגי לשכת עורכי הדין מהוועדה ולהחליפם בחברי כנסת.

עוד בוואלה!

היועמ"שית הבינה שאין לה ממה לחשוש, והחלה את קרבות הבלימה מול הממשלה החדשה

לכתבה המלאה
אריה דרעי שר הפנים הנכנס בטקס החילופים, 1 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
11 שופטי בית המשפט העליון ידונו בעתירה/פלאש 90, יונתן זינדל

מחר ידונו 11 שופטי בית המשפט העליון בעתירה נגד מינויו לשר של יו"ר ש"ס, בעקבות עתירת חברי קבוצת "מבצר הדמוקרטיה". "החלה פרסונלית ורטרוספקטיבית של תיקון חוק היסוד מהווה הפרה מוחלטת של כללי האמון שחבה הרשות המכוננת כלפי הציבור", נכתב בעתירה. "זאת בשים לב לשיקולים הזרים, למצב ניגוד העניינים, לחוסר תום הלב ולתועלות הפוליטיות המידיות הגלומות בה, אשר תכליתן האחת והיחידה היא הקניית כשירות למינויו של עבריין מס מורשע לשר בממשלת ישראל, ללא קביעתו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית כי אין עם העבירות בהן הורשע, בנסיבות העניין, משום קלון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully