וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהוסגר לישראל: מעצרו של שי אביטל הוארך בשבעה ימים

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 19:19

המשטרה מבקשת להעמיד לדין את סוכן הדוגמניות בגין עבירות מין בשתי נשים, יממה לאחר שהוסגר מהולנד. נציג המשטרה בדיון: "הגרסה שלו מתוחכמת והוא מסר אותה באופן שנוח לו. קיים חשש לשיבוש פעולות חקירה". עורך דינו: "הייתם חייבים להביא אותו כמו קוף בקרקס? אין כבוד"

בווידאו: הארכת מעצר שי אביטל/מערכת וואלה!

סוכן הדוגמניות שי אביטל הובא הבוקר (רביעי) להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב, יממה לאחר שהוסגר מהולנד. המשטרה מבקשת להעמידו לדין בגין עבירות מין בשתי נשים.

נציג המשטרה הזכיר כי "מהרגע שהיחידה החוקרת נכנסה לתמונה בוצעו מספר רב של פעולות. החשוד הוזמן מספר פעמים להתייצב לחקירה, ומשזה לא קרה הוצא צו מעצר שהובא לידיעתו, והוא לא התייצב. כמה ימים לפני הפרסומים נמלט מהארץ. הגרסה שלו מתוחכמת והוא מסר אותה באופן שנוח לו. קיים חשש לשיבוש פעולות חקירה".

עורכי דינו ששי גז ושרון נהרי מחו על הההגדרה "נמלט". "הוא יצא מהארץ אבל לא הייתה בכלל חקירה באותו זמן". הוא בחר לנהל את החקירה באמצעות תקשורת", השיב נציג המשטרה. "הוא הציב ליחידה החוקרת תנאים לחזרה לארץ. הושקעו משאבים רבים כדי להביא אותו לארץ". גז האשים: "הייתם חייבים להביא אותו כמו קוף בקרקס? קופיקו לא ככה נראה. הייתם מביאים אותו כבר במטוס משא. ג'ונגל. אין כבוד הדדי, כבוד לבן אדם".

בזמן חילופי הדברים, אביטל קרץ לאחת הנשים שהגיעו לתמוך בו. על פי החשד, העבירה הראשונה אירעה ב-2015-2014, והשנייה בין ספטמבר 2019 למרץ 2020.

"אחד משני החשדות הוא מעשה מגונה תוך ניצול חוסר הכרה. אם הבחורה הייתה בהכרה היא הסכימה לפי הסעיף, נכון? לפי גרסתה היא לא הייתה מסוממת", המשיך גז את דבריו, "ופתאום היא אומרת שהיא מסוממת. אם הוא לא היה מפורסם לא היו מסגירים אותו".

שי אביטל בדיון הארכת מעצרו, 4 בינואר 2022. ניב אהרונסון
שי אביטל בבית המשפט, היום/ניב אהרונסון

במשטרה ביקשו לעת עתה מבית המשפט להאריך את מעצרו של אביטל בעשרה ימים. עורכי דינו של אביטל ביקשו לערוך עימות בינו לבין המתלוננות, וביקשו הארכת מעצר של עד שלושה ימים. "מתלוננות הלכו יד ביד וסיפרו את גרסתן בתקשורת, לא ראיתי שהמשטרה חקרה אותן על שיבוש", תקף עו"ד שרון נהרי, שגם הוא מייצג את אביטל. "הוא היה במעצר חמישה חודשים על שתי עבירות של מעשים מגונים. היה משפט שדה, העסק שלו נסגר, הדברים האלה צריכים לבוא בהחלטת בית המשפט. התבצעו דברים נוראיים בתקשורת. אם היה מתנהג איך שהמתלוננות התנהגו היו עוצרים אותו מזמן".

בית המשפט האריך את מעצרו עד בשבעה ימים, עד ליום שלישי. "קיים חשד סביר משמעותי לביצוע העבירות, זאת כפי שעולה מהודעות, תלונות, דוחות פעולה ומסמכים נוספים. קיימת עילת מעצר של מסוכנות, אך יותר מזה של שיבוש הליכי משפט והתחמקות מהליכי חקירה ומשפט", קבעה השופטת אביטל אמסלם-גלבוע. "איני מתעלמת מהטענה שעבירות מסוג אלה שמיוחסות לחשוד, ההליך מתנהל כשהחשוד משוחרר בתנאים ומכך שהאירועים התרחשו לפני זמן לא מבוטל. ואולם, כשבמעשיו של החשוד הקים את החשש לשיבוש לא ניתן בשלב זה לאפשר את שחרורו לחלופת מעצר".

עוד בוואלה!

חצי שנה לאחר שנעצר: סוכן הדוגמניות שי אביטל הוסגר לישראל

לכתבה המלאה
שי אביטל בדיון הארכת מעצרו, 4 בינואר 2022. ניב אהרונסון
שי אביטל בבית המשפט, היום/ניב אהרונסון

אביטל הוסגר אמש לישראל והובא ארצה בטיסה מהולנד בליווי שוטרים ישראלים. נגד סוכן הדוגמניות עומדות 26 תלונות במשטרה של נשים שטוענות כי הטריד אותן מינית ופגע בהן. הוא נחת אתמול בנתב"ג כחצי שנה מאז נעצר באמסטרדם במסגרת שיתוף פעולה עם משטרת הולנד.

התלונות החוזרות בעניין הטרדות מיניות מצד אביטל התפרסמו לאחר שביולי 2021 שודר תחקיר בתוכנית "הצינור" בערוץ 13, בו התלוננו מספר דוגמניות ישראליות על תקיפות מיניות ואף אונס שלהן על ידי אביטל. כמה ימים לפני חשיפת הפרשה בתקשורת, יצא אביטל לטיול מחוץ לישראל.

באוגוסט שנה שעברה נעצר אביטל באמסטרדם במסגרת שיתוף של המשטרה עם הרשויות המקומיות. בספטמבר 2022 פרקליטות המדינה הגישה בקשה לרשויות ההולנדיות להסגרת שי אביטל. וכמה חודשים לאחר מכן בית המשפט בהולנד הכריע בבקשת הרשויות בישראל להסגירו ארצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully