וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל גן החיות בקריית מוצקין שהואשם בשחיתות יקבל עונש מקל

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 19:02

פרקליטות מחוז חיפה הודיעה כי הגיעה להסכם טיעון עם יגאל פדידה, כשבע שנים לאחר שחקירת החשד לשחיתות הציבורית הפכה לגלויה. הוא צפוי לרצות לא יותר מ-18 חודשי מאסר בפועל ולשלם 80 אלף שקלים. סנגורו שגיבש את הסדר הטיעון, "חקירת יאח"ה הייתה רשלנית"

בווידאו: מנהל גן החיות בקריית מוצקין שהואשם בשחיתות יקבל עונש מקל/מערכת וואלה!
יגאל פדידה בדיון בבימ"ש מחוזי חיפה, 3 בינואר 2023. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
יגאל פדידה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

פרקליטות מחוז חיפה הודיעה היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בחיפה, כי הגיעה לעסקת טיעון עם יגאל פדידה, אחד המעורבים המרכזיים בפרשה, המכהן כמנהל גן החיות במתחם החי-פארק של קריית מוצקין המופעל על ידי חברת מתנ"סי העיר, כשבע שנים לאחר שחקירת החשד לשחיתות הציבורית בקרית מוצקין הפכה לגלויה. במסגרת העסקה הודה הבוקר פדידה במיוחס לו בכתב אישום מתוקן ובתמורה תבקש הפרקליטות לגזור עליו בגין מעלליו לא יותר מ-18 חדשי מאסר בפועל. הוא ייתבקש לשלם 80 אלף שקלים אבל המדינה מוותרת על העיקול שהוטל על דירת המגורים שלו. סנגורו של פדידה, עו"ד יובל זמר, שעבד על ההסדר, יוכל אף לטעון לעונש קל עוד יותר. השופט רון סוקול יקיים דיון בנושא בעוד כשלושה חדשים, לאחר שייתקבל תסקיר שירות המבחן.

יגאל פדידה בן ה-65 נעצר בשנת 2015, בחשד ללקיחת שוחד ותיווך בו במסגרת הפרשייה המסועפת שחשפה היחידה הארצית לחקירות הונאה. מהיום הראשון הוא טוען כי חוקרי יאח"ה ניסו לשדל אותו להפליל את ראש העיר, חיים צורי, ובתמורה - הוא ישוחרר. הוא טוען שהנסיונות האלה נמשכו עד לעת האחרונה.

צורי רב ההשפעה בן ה-78 המכהן 35 שנה במועצת העיר מהן 29 כראש העיר, זו הקדנציה השישית שלו, טען מצידו כי מדובר בתיק שתפר לו איש העסקים המקומי, גבי בן גלים, בסיוע איש העסקים תושב קרית ים, יוסי עמרה. בשנת 2015 החליט פרקליט המחוז דאז, היום פרקליט המדינה, עמית אייסמן, כי מחומרי המשטרה שנאספו לא קיימת תשתית ראייתית מבוססת למעורבות ראש העירייה בפרשות השונות. בתביעת לשון הרע של מיליון שקל שהגיש צורי כנגד עמרה וכנגד החוקר הפרטי, קצין המשטרה לשעבר שחיבר דו"ח שחשף חלקים מהפרשיה, חויב עמרה לשלם לצורי 30 אלף שקל. עמרה הורשע לפני כחצי שנה בסיוע לעבירת קבלת השוחד של פדידה ובסיוע להלבנת הון שנתקבל משני ספקי מזון ששילמו לפדידה שוחד ונגזרו עליו תשעה חדשי עבירות שירות.

עו"ד תמי אולמן משוחחת עם יגאל פדידה, בבית המשפט, ב-2015. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
יגזרו עליו לא יותר מ-18 חדשי מאסר בפועל. יגאל פדידה בבית המשפט ב-2015/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

כתב האישום המקורי כנגד יגאל פדידה התפרש על פני 14 עמודים. הפרקליטות העמידה 100 עדי תביעה כנגדו. הבוקר, לאחר הודאתו, הרשיע אותו השופט רון סוקול בריבוי עבירות של לקיחת שוחד, ריבוי עבירות של הלבנת הון, ריבוי עבירות רישום כוזב במסמכי תאגיד, ריבוי עבירות של שיבוש מהלכי משפט. עבירות המירמה והפרת האמונים וכן גניבה בידי עובד ציבור נמחקו. הכול צפוי להסתיים בהסדר המקל.

הפרקליטות "נאלצה" להגיע להסדר הטיעון הזה, למרות שעדי תביעה מרכזיים, נותני שוחד אשר הפלילו את פדידה, הורשעו בבית המשפט וריצו את עונשם. זאת, לאור הערכות מצב שקוימו בפרקליטות לאחר שמיעת עדותם במשפטו של פדידה וחקירתם הנגדית אשר חשפה בעייתיות רבה בגרסתם ופגעה בסיכויי ההרשעה.

יגאל פדידה משוחח עם עורך דינו ב-2015. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
כתב האישום המקורי כנגד יגאל פדידה התפרש על פני 14 עמודים. יגאל פדידה בבית המשפט ב-2015/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

הסניגור עו"ד יובל זמר אמר לבית המשפט: "זה תיק שעוסק באירועים שהתרחשו גם לפני 13 שנה. חשוב גם לומר שפדידה לא גנב שקל אחד מרשת המתנסים ולא נגרעה מקופתם אפילו אגורה אחת. כל מי שקורא את חומרי החקירה מבין את זה". לאחר הדיון הביע זמר את דעתו כי חקירת יאח"ה הייתה רשלנית וכי אם לנותני השוחד היה אורך רוח והם היו עומדים על שלהם הם כלל לא היו מורשעים.

אלי בן חמו שהיה אחד משני פעילים פוליטיים תושבי העיר שהגיעו לדיון אמר על כך לוואלה: "באנו לראות איזה עונש הוא יקבל והופתענו לרעה. אני מאד מאוכזב מהעונש שביקשה הפרקליטות ובכלל מאיך שהמדינה מתנהלת. עם כל השחיתות שיש בעיר לא הגיוני שבנאדם מתעשר על חשבון התושבים ויקבל עונש כזה נמוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully