וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדוד נצח יהודה יועבר מיהודה ושומרון לגבול סוריה - החיילות יאולצו לעבור בסיס

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 15:30

גדוד נצח יהודה החרדי יוסט מהשטחים לאחר סדרת אירועים אלימים וערכיים. בעקבות הצורך להכשיר את הבסיס, טבח דרוזי וחיילות המשרתות כסמב"ציות בחמ"ל יועברו לבסיסים אחרים. "דוחקים את החיילות ומוחקים את ההישגים, צה"ל הוא צבא העם או צבא מחצית העם?"

בווידאו: תיעוד של חיילים מגדוד נצח יהודה תוקפים פלסטינים ממערב לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

גדוד נצח יהודה יועבר מיהודה ושומרון לגבול סוריה - כך נחשף הבוקר (שני) בהארץ, ופורסם בתוכנית "זמן אמת". בעקבות המעבר של הגדוד החרדי, טבח דרוזי וחיילות המשרתות כסמב"ציות בחמ"ל יוסטו מהבסיס.

בצה"ל הוחלט להעביר את גדודי חטיבת כפיר לתעסוקה מבצעית מחוץ לאוגדת יהודה ושומרון במסגרת העלאת הכשירות ומוכנות למלחמה. גדוד דוכיפת הועבר לגבול רצועת עזה וגדוד נצח יהודה, לאחר סדרת אירועים אלימים שנגדו את הפקודות, הוצב בגבול ישראל-סוריה במוצב 'הגולן'. תוך כדי קליטת מטה הגדוד החרדי במוצב, הוחלט להעביר את הטבח הדרוזי ושתי החיילות למוצב אחר. החלטת המפקדים בשטח עוררה ביקורת בקרב חיילים באוגדה 210.

גורמי צבא הבהירו כי הטבח הועבר מהמוצב ללא קשר לעדה, אלא מכיוון שבגדוד נצח יהודה משרתים נגדי מטבח מסוימים, המותאים לרמת הכשרות הנדרשת בגדוד. הסמב"ציות המשרתות בבסיס של הגדוד הועברו לבסיס אחר כדי לאפשר בסיס ללא נשים - על מנת שגדוד נצח יהודה יוכל לשמור על אורח החיים החרדי, בהתאם לפקודת שירות חרדים. עוד הוסיפו הגורמים, כי "המעבר בוצע באופן מכבד את החיילים והחיילות", וציינו כי ארגון מוצב מתקיים בכל מעבר של גדוד.

חיילות בצה"ל. דובר צה"ל
החיילות יועברו לבסיס אחר. אילוסטרציה/דובר צה"ל

ארגון נעמת תקף בתגובה, "מדובר בהמשך תהליך שלצערנו הולך ומחריף וכולל את דחיקת רגליהן של חיילות. יש פה ניסיון למחוק הישגים שהושגו במהלך השנים לפתיחת האפשרות לשילוב נשים בכל מקום בצבא", טענו. "נשאלת השאלה האם הצבא הוא צבא העם או צבא מחצית העם?".

"ההחלטה צריכה להדאיג את כולנו". התייחסה הדס דניאלי ילין, מנכ"לית שדולת הנשים. "היא משקפת את רוח התקופה החדשה בה נשים הן אלו שיאלצו להידחק הצידה כי הן פוגעות באוכלוסיות אחרות. מי שקורא להדיר נשים מהמרחב הציבורי, מהצבא, ובכל מקום - הוא זה שפוגע במרחב. צה"ל הוא צבא העם וככזה צריך להיות מרחב שוויוני לכולם ולכולן. אנחנו קוראות לגורמים הרלוונטים בצה"ל למצוא פתרון. אנחנו לא חוזרות אחורה".

מדובר צה"ל נמסר כי "גדוד נצח יהודה עלה בשבוע שעבר לתעסוקה מבצעית בגבול סוריה, לאחר עבודת מטה ארוכה ומתוך רצון לייצר גיוון בגזרות התעסוקה המבצעית, בנוסף לצבירת ניסיון מבצעי. הגדוד עתיד לבצע תעסוקה מבצעית במשך כ-11 חודשים, כשבתווך ייצא להתרעננות של כשלושה שבועות. בסיום התקופה, ישוב הגדוד לבצע תעסוקה מבצעית ביהודה ושומרון, כחלק מגרף התע"ם שנקבע לשנת 2023. לאור פקודת שירות החרדים, שנועדה לאפשר שילוב חרדים בצה"ל, הותאמו המוצבים והבסיסים השונים לקליטת גדוד נצח יהודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully