וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקבו אחרי הרכב וניפצו את החלון: בנו של בכיר במשטרה מואשם בגניבת 160 אלף שקל

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 14:07

דודו לוי, בנו של ניצב משנה רן לוי, ושניים נוספים הואשמו בגניבת כספים מעובד רשת סופרמרקטים בצפון. השלושה תצפתו אחריו במהלך איסוף הכספים שערך ובעת שנכנס לאחד הסניפים ניפצו את חלון רכבו, ביצעו את הגניבה וברחו מהמקום. לוי הסביר כי רק נהג עבור פחימה "לסידורים"

הפריצה בחריש. באדיבות המצולמים
הם רצו לרכבם, נכנסו אליו, ולוי פתח בנסיעה מהירה מהמקום. רכב הטויוטה/באדיבות המצולמים

בבית משפט השלום בחדרה הוגש היום (ראשון) כתב אישום כנגד בנו של קצין משטרה בכיר ועוד שני שותפים, בגין גניבה של כ-160 אלף שקלים מעובד רשת סופרמרקטים שעסק באיסוף כספי הפדיון מהסניפים. לפי כתב האישום, השלושה, דודו (דוד) לוי בן ה-32 ממושב שומרה, בנו של ניצב משנה רן לוי, קצין אג"מ המחוז הצפוני של המשטרה, וכן שני תושבי מגדל העמק טל פחימה בן ה-28 ושרון נזרי בן ה-42, עקבו ביום ראשון שעבר אחר איסוף הכספים של מנהל אזור הצפון של רשת "מעיין 2000". המעקב, החל בסניף הרשת במגדל העמק, נמשך בישוב רכסים, ועד לסניף שליד הישוב חריש - בו בוצעה הגניבה.

לפי כתב האישום, בסביבות השעה 12:00 בצהריים חנה המנהל את רכב הטויוטה הכחול בו נהג בסמוך לסניף הסופרמרקט שברחוב התאנה בחריש ונכנס אליו. זמן קצר לאחר מכן לפי כתב האישום, הגיעו השלושה ברכב סוזוקי שקיבל לוי מגבר אחר, ששכר אותו בקרית אתא, וחנו בזווית חדה לעבר הכביש כדי להקל על נסיעה מהמקום בהמשך. אז, לוי ששימש כנהג נשאר בסוזוקי עם מנוע מונע ופחימה ונזרי יצאו מהרכב לבושים בקפוצ'ונים וניגשו לרכבו של המנהל ותצפתו. בשלב זה לפי כתב האישום, ניפץ פחימה את שמשת הדלת האחורית באמצעות כלי ייעודי, נכנס לרכב והשניים נטלו ממנו שקיות כסף שהכילו 157,581 במזומן ועוד המחאות בסכום של כמה אלפי שקלים. מכתב האישום עולה שאחר כך הם רצו לרכבם, נכנסו אליו, ולוי פתח בנסיעה מהירה מהמקום.

הפריצה בחריש. באדיבות המצולמים
פחימה ונזרי יצאו מהרכב לבושים בקפוצ'ונים וניגשו לרכבו של המנהל ותצפתו. ממצאים של הפריצה/באדיבות המצולמים

אלא, שבלשי היחידה המרכזית של מחוז חוף היו בפעולה יזומה בעקבותיהם מבעוד מועד, התמקמו וכך דקות ספורות אחר כך הם עצרו אותם סמוך לישוב חריש. הכסף נתפס וכך גם מסיכת פנים, צעיף "חם צוואר" ומכשיר הפריצה לניפוץ שמשות.

בחקירותיהם, פחימה ונזרי שמרו על זכות השתיקה. בין חקירה לחקירה נזרי אמר לחוקרים כי היה מספר להם הכול אבל הוא חושש מהשניים האחרים. לוי הודה כי נהג, אבל סיפר לחוקרים כי עשה זאת למרות שהיו לו תוכניות לצאת לקניות ולטיול בצפון עם אשתו וילדיו וזאת כי פחימה ביקש אותו כי ינהג אותו "לסידורים" מבלי שאמר לו מה טיבם של אותם סידורים, ולאן הם עתידים לנסוע וכך גם "הכווין" אותו לכל אורך הדרך. הוא לא ידע להסביר לחוקרים כיצד וויתר כך על יום חופש עם משפחתו בשביל לנהוג עבור אותם סידורים של פחימה כשבפועל לא נעשו כל סידורים.

לפחימה יש שבע הרשעות קודמות בעבירות אלימות חמורה, נשק, רכוש, סמים ועוד, שבעקבותיהן ריצה מאסרים, גם ממושכים. לנזרי יש שש הרשעות קודמות ורישום נוסף ללא הרשעה בעבירות סמים, איומים ואלימות. שלוחת התביעות של מחוז חוף שהגישה את כתב האישום, מבקשת את הארכת מעצרם של השלושה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

המשטרה ביקשה להחזיקם מאחורי סורג ובריח עד תום ההליכים, אבל השופט יעקב גולדברג נעתר לסניגורים וקבע אחרת. "מיוחסת להם עבירה אחת ויחידה שהיא עבירת רכוש ושהעבירות המיוחסות להם בוצעו ללא אלימות", ציין השופט והוסיף כי ללוי אין עבר פלילי כלשהו ולגבי נזרי ופחימה אמר כי "יש להם עבר ישן, לחובת אף אחד מהם לא נרשמו הרשעות בשנים האחרונות".

השופט הורה על מעצר בית של השלושה, בפיקוח קרובי משפחותיהם, תוך הפקדה כספית של 7,500 ש"ח לכל אחד, וערבות של כל אחד מהמפקחים בסך 10,000 ש"ח. לבקשת יחידת התביעות של המשטרה הוא עיכב את ביצוע השחרור ביממה, אולם בסופו של דבר ויתרה המשטרה על הגשת ערר על ההחלטה והם שוחררו.

"שרתנו במשטרה מספיק שנים כדי להבין שמישהו כאן פעל בלהט יתר באופן שלא ראינו בעבר", אומרת לוואלה עו"ד אתי כרייף, השופטת בדימוס המייצגת את דודו לוי עם עו"ד קובי לוי. שניהם קציני משטרה לשעבר. כרייף הוסיפה: "הייתי שופטת מעצרים במחוז מרכז ומעולם לא נתקלתי בכזה זלזול וחוסר הבנה בסיסית מתי שוללים חירותו של אדם יתר עד תום ההליכים, התפרצות וגניבה מרכב חמורה אשר תהא לא מצדיקה פניה אוטומטית לסנקציה החמורה ביותר של מעצר עד תום הליכים! המעשה הפזיז הזה הוא בניגוד מוחלט להנחיית פרקליט המדינה וחוק המעצרים. מדובר בחשוד נורמטיבי, לוחם לשעבר, ללא עבר פלילי, נשוי ואב לילדים, שהסתבך לכאורה בחלק מינורי ותמים בעבירת רכוש יחידה, מעטפת הפיקוח סביבו היא יותר מראויה ומבטיחה את ההגנה הנדרשת. במשטרה שכחו כנראה שמעצר זה החריג לכלל. נפעל לשחרור מידי של מרשנו ולזיכויו ונוכיח במהרה כי בהתנהלותו התמימה לא נפל רבב".

"אך קיבלנו את כתב האישום ונוכל להגיב לאחר שנלמד את תיק החקירה", אמר לוואלה עו"ד יהלי שפרלינג, המייצג עם עו"ד דורון נוי ועו"ד תמיר סננס את שרון נזרי. ביום חמישי, בבית משפט השלום בחדרה הוא אמר לשופט אחסאן חלבי שבדיונים נפרדים האריך את מעצר כל אחד מהשלושה עד היום, כי "לא מדובר בעבריין, אלא באדם נורמטיבי שהוא נכה צה"ל".

מעורכי הדין יוסי כהן ואביעד חייט המייצגים את טל פחימה נמסר: "בית המשפט בחר להורות על שחרור מרשינו ולא בכדי. כלל טענותינו העובדתיות, המשפטיות והנסיבתיות התקבלו ואומצו על ידי ערכאה שיפוטית וההחלטה מדברת בעד עצמה. מהיום הראשון זעקנו שהתמונה המועברת על ידי היחידה החוקרת רחוקה שנות אור מהתמונה האותנטית. מרשינו חף מכל מעשה הנוגע למקרה וכל חטאו קשור בקשר פריפריאלי למקרה החמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully