וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בקואליציה: "הכיבוש הוא קבוע, לישראל יש זכות להחיל ריבונות בשטחים"

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 8:38

בריאיון ל-103FM ח"כ פוגל מעוצמה יהודית לא הכחיש שמדובר בשאלה - האם סיפוח השטחים הינו בבחינת סיפוח קבוע או זמני - סוגייה שייבחן בית הדין בהאג, בעקבות החלטת עצרת האו"ם בסוף השבוע. במשך שנים ישראל טענה כי מדובר בסיפוח שהינו זמני. "לא יכול להתווכח עם העובדות"

רה"מ נתניהו על החלטת האו"ם: "החלטה מעוותת ובזויה, לא תחייב את ממשלת ישראל"/מערכת וואלה

ח"כ עוצמה יהודית צביקה פוגל אמר הבוקר (ראשון) כי הכיבוש בשטחים הינו "קבוע". זאת, על רקע החלטת העצרת הכללית של האו"ם, לפיה בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג יגבש חוות דעת משפטית באשר לשאלה האם הכיבוש הישראלי בשטחים הינו בבחינת סיפוח קבוע. ישראל עצמה טענה במשך שנים כי הכיבוש זמני. "אני מקווה מאוד שישראל תדע להגן על הזכויות שלה במקומות שבהם כן מותר לנו לספח ולהתיישב, אני מקווה שנביא את זה לידי ביטוי בעתיד", אמר בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103fm.

במענה לשאלה האם "הכיבוש הוא קבוע או לא?", השיב כי "אני לא יכול להתווכח עם עובדות, נכון לרגע זה הכיבוש הוא קבוע, ואני רוצה להמשיך להחיל ריבונות על כל אותם שטחים שאני יכול". עוד הוסיף, "אני מבין את הזכות שישראל תקבל על הזכות להחיל ריבונות כדי להפסיק להיכנע לכל מיני עמים שמעולם לא היו ופתאום צצו".

צביקה פוגל בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"הכיבוש הוא קבוע". פוגל/ראובן קסטרו

בריאיון הביע התנגדות לסוגיית המינוי של ח"כ אחמד טיבי מתע"ל כסגן יו"ר הכנסת. "אין סיכוי שידי תורם לטובת מינויו לתפקיד כל כך בכיר. אין לי מילה רעה לומר על ערבים ששותפים לגורלה של המדינה, אך אם זה היה תלוי בי טיבי לא היה בכנסת בכלל", אמר.

"אם זה היה חבר ערבי אחר שמכיר בזכותה של המדינה להתקיים במדינה יהודית, כנראה שהיה זוכה לקבל את אצבעי", הוסיף פוגל. "אם זה היה נתון בידי, טיבי לא היה מכהן בכנסת כי לא יכול להיות שנחזיק אויבים בתוך הכנסת שלנו. זאת הדמוקרטיה, בג"ץ אישר את המשך כהונתו".

הרב מאיר מאזוז. כסא רחמים,
"לא מתווכח עם רבנים וגם לא חייב להסכים איתם". הרב מאזוז/כסא רחמים

כמו כן התייחס לדבריו של הרב מאיר מאזוז, מבכירי הרבנים במגזר החרדי, שתקף אתמול בחריפות את קיומם של מצעדי הגאווה וכן את חברי הקהילה הגאה, בהם גם את יו"ר הכנסת אמיר אוחנה. "אני כידוע לכם, לא מתווכח עם רבנים ואני גם לא חייב להסכים איתם ולעיתים קרובות חובתי לא להסכים אותם", אמר תחילה. "אני מאוד מכבד את אוחנה, מאוד תמכתי במועמדתו, אצבעי לא תורם נגד שום דבר שהוא פגיעה בזכויות הפרט, גם לא בקהילה. יש אצלנו אנשים שמאוד לא אוהבים את המצעד, אבל בין לא אוהבים למניעת הזכות יש פער גדול, אנחנו לא נהיה שם", אמר.

פוגל התייחס לטענתו של יו"ר מפלגתו, איתמר בן גביר, לפיהם שר הביטחון היוצא בני גנץ חתם על צו שמכריז על שטח צבאי סגור במאחז רמת מגרון, שעות לפני השבעת הממשלה החדשה. גנץ הכחיש את הדברים. "אני מקווה שבן גביר יחזור הבוקר לעבודה אחרי שיסיים את פרשיות בג"ץ, ויטפל בעניין הזה יחד עם שר הביטחון הנכנס. בוא נברר מי לא אומר אמת. אין סיכוי שבן גביר לא דובר אמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully