וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב בכיר במגזר החרדי על אמיר אוחנה: "נגוע במחלה"

עודכן לאחרונה: 31.12.2022 / 23:56

הרב מאזוז תקף בחריפות במהלך שיעורו השבועי את קיומם של מצעדי הגאווה וכן את חברי הקהילה הגאה: "כשיש מצעד כזה צריך לסגור את החלונות, ולומר לילדים 'יש כאן מצעד של בהמות הולכות על שתיים'". את אוחנה האשים באסון מירון: "בגלל זה מה שקרה לנו קרה"

הרב מאזוז נגד אמיר אוחנה: "השר האחראי על האסון במירון - 'נגוע במחלה'"/מערכת וואלה!

הרב מאיר מאזוז, מבכירי הרבנים במגזר החרדי, תקף הערב (שבת) בחריפות במהלך שיעורו השבועי את קיומם של מצעדי הגאווה וכן את חברי הקהילה הגאה. מאזוז שנתן את תמיכתו בבחירות האחרונות לש"ס וכן קיבל לפגישות בכירים מעוצמה יהודית, ליכוד ויהדות התורה, אמר כי "צריך להתרחק ממצעד הגאוה, כשיש מצעד כזה צריך לסגור את החלונות, ולומר לילדים 'יש כאן מצעד של בהמות הולכות על שתים'".

הרב מאיר מאזוז. כסא רחמים,
אחת הדמויות הבולטות בזרם הספרדי במגזר החרדי. הרב מאזוז/כסא רחמים

את הדברים אמר ברקע מינויו של ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת. בהתייחס לאוחנה אמר: "וחוצפה מעל הכל, לפני שנתיים שהיה האסון במירון, אומרים שהשר שהיה אחראי (השר לבט"פ אמיר אוחנה) הוא נגוע במחלה הזאת, אז יש שאלה מה שקרה לנו? קרה, להתרחק מזה". הרב מאזוז הוא ראש ישיבת כסא רחמים ואחת הדמויות הבולטות בזרם הספרדי במגזר החרדי.

ח"כ גלעד קריב (העבודה) צייץ בתגובה בטוויטר: "איך אפשר במשפט אחד להפיץ שנאת חינם, לחלל את זכרם של נספי אסון מירון, ולהסיר את המסיכה מעל פני הקואליציה החדשה? לרב של שר התקשורת החדש ולמושא ההתחנפות של נתניהו ודרעי הפתרונים".

ח"כ מירב כהן (יש עתיד) כתבה בתגובה בטוויטר: באמת התגעגענו ל"מצעד הבהמות". זו הזדמנות נפלאה עבור ⁦‪בצלאל סמוטריץ' שארגן את "מצעד הבהמות" ובהמשך אמר שהוא מצטער על זה, לגנות את דברי הבלע של הרב מאזוז. מה אתם אומרים, יגנה או לא יגנה?".

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי התייחס לדברים ואמר כי "אלו דברי שנאה והסתה שמכשירים את מקרה האלימות הבא נגד להט"ב. אותו רב שאובססיבי זה שנים לקהילה הגאה, שוב חושף את משנתו החשוכה, האלימה והלהט"בופובית באמירות נבזיות שהיה מוטב אם יסתלקו מהעולם על רקע זהותו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה. ההלכה היהודית היפה 'ועשית לך רב' מקבלת משנה תוקף במקרה הזה: האם זה הרב הראוי שציבור גדול ומשמעותי יילך אחריו? הרב מאזוז, לא אתה ולא אף שותף לשנאה המזוקקת הזו יזיז אותנו מילימטר אחורה".

עוד בוואלה!

גאוות היו"ר, בושת הח"כים: בזמן נאום אוחנה במליאה - חברי כנסת חרדים קברו את ראשם

לכתבה המלאה
אמיר אוחנה ומשפחתו בהשבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
אמיר אוחנה עם משפחתו ביום השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022/ראובן קסטרו

אוחנה מונה ליו"ר הכנסת בתמיכה של 63 מחברי הממשלה החדשה, ובכך עשה היסטוריה כחבר הקהילה הגאה הראשון המשמש בתפקיד הבכיר. אך חלק משותפיו לקואליציה לא הסתירו את דעותיהם על הקהילה הגאה, וח"כ מאיר פרוש ומשה גפני מיהדות התורה קברו את ראשם.

במהלך נאומו, הודה אוחנה לבעלו וילדיו שישבו בקהל, והצהיר כי "הכנסת הזו לא תפגע באף משפחה ובאף ילד". לפי חברי כנסת שישבו ליד פרוש וגפני, פרוש אמר לגפני במהלך נאומו של אוחנה והמחמאות שהעריף על בן זוגו: "מה זה הדבר הזה?".

יו"ר הכנסת הוא אחד מסמלי השלטון, כך שלראשונה להומו מוצהר ולבן זוגו ישנה האפשרות להיקבר בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בירושלים לאחר מותם, בכפוף להסכמתם. חלקת גדולי האומה היא חלקת קבורה ממלכתית בהר הרצל שיועדה לקבורת גדולי המנהיגים של מדינת ישראל: נשיאי מדינת ישראל, ראשי הממשלה, יושבי ראש הכנסת ובני זוגם.

אוחנה, בן 46, הוא אחד ממקורביו של נתניהו, וכיהן כבר כשר המשפטים ושר לביטחון הפנים בממשלות נתניהו הקודמות. הוא היה השר ההומו המוצהר הראשון כשמונה לשר המשפטים ב-2019. כשאוחנה נבחר לראשונה לתפקיד ח"כ בליכוד, הח"כים החרדים יצאו החוצה מהמליאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully