וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע האישום בהפקרה: בנו של "פייסל הגדול", הושעה מלשכת עורכי הדין

עודכן לאחרונה: 30.12.2022 / 8:52

בית דין משמעתי של הלשכה הורה על השעייתו הזמנית של עו"ד ראפע אסלאן המואשם בגרימת מותה של קצינת צה"ל עמית איטח, חבלה של ממש לשני חיילים, הפקרה וכן שיבוש מהלכי משפט. סנגוריו: "החלטה מוטעית. נשקול את צעדינו"

בווידאו: תיעוד של עו"ד ראפע אסלאן נכנס למכונית דקות לפני התאונה בה נהרגה עמית איטח/מצלמות אבטחה

בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין הורה היום (חמישי) על השעייתו הזמנית של עו"ד ראפע אסלאן, בנו של "פייסל הגדול", משורות לשכת עורכי הדין. זאת, על רקע עבירת ההפקרה המיוחסת לו בתאונה בה נהרגה קצינת צה"ל סגן עמית איטח. בכך, נעתר בית הדין לבקשת ועדת האתיקה של מחוז חיפה בראשות עו"ד שאדי סרוגי', להשעיתו של אסלאן.

אסלאן בן ה-30 מכפר מזרעה שהתגורר בנהריה, נעלם לחודש מיד לאחר התאונה הקטלנית. לאחר מכן, הסגיר את עצמו למשטרה כשהוא מלווה בסנגוריו. מאז הוא עצור ומואשם בגרימת מותה של איטח ובחבלה של ממש לשני חבריה החיילים שהיו עמה ברכב, בהפקרה ובשיבוש מהלכי משפט.

אב בית הדין של מחוז חיפה בלשכה, עו"ד עודד בולדו, ציין כי "סעיף ההפקרה איננו אך בגדר עוד סעיף בכתב האישום" והזכיר כי "עובדת ההימלטות הארוכה אינה שנויה במחלוקת". זאת, גם על רקע הפרשנות המשפטית שהגיעה עד לפתחו של המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד מומי למברגר.

נכנס לרכב לבד, כמה דקות לפני התאונה. עו״ד ראפע אסלאן. מתוך תיק החקירה, אתר רשמי
נכנס לרכב לבד, כמה דקות לפני התאונה. עו״ד ראפע אסלאן/אתר רשמי, מתוך תיק החקירה

"הימלטות של עורך דין מהמשטרה תקופה של חודש, יום לאחר היותו מעורב בתאונת דרכים קטלנית, משייכת מקרה זה לאותם מקרים נדירים וחמורים במיוחד שבהם ייעתר בית הדין לבקשה", קבע בולדו. הוא הוסיף וציטט מהפסיקה כי "נסיבות המעידות על אי עמידתו של עורך דין בדרישותיה של החברה מהעוסק במקצוע זה יכולות להיות מנסיבות שונות. כך למשל עבירה הכרוכה בשיבוש הליכי משפט, כגון ניסיון לבידוי ראיות ושבועת שקר, מעמידות בספק את התאמתו של אדם לעסוק בעריכת דין".

חבר בית הדין עו"ד יגיל מרון ציין כי העבירות שיש עימן קלון והקשורות להליך הן עבירות שיבוש מהלכי משפט והפקרה. עו"ד סילביה פריימן שישבה אף היא בהרכב, ציינה כי "העבירות המיוחסות לו ונסיבותיהן מחייבות את השעייתו הזמנית משלכת עורכי הדין".

שלומי שרון, הסניגור של ראפע אסלאן. באדיבות המצולמים
שלומי שרון, סניגורו של ראפע אסלאן/באדיבות המצולמים
משה גלעד, הסניגור של ראפע אסלאן. באדיבות המצולמים
משה גלעד, סניגורו של ראפע אסלאן/באדיבות המצולמים

עורך הדין משה גלעד, המייצג את אסלאן עם עו"ד שלומי שרון, אמר לוואלה כי "לדעתנו זאת החלטה מוטעית. נשקול את צעדינו לאחר שנלמד את ההחלטה במלואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully