וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאב הראש של נתניהו: המאוכזבים בליכוד מסרבים לתיקים שהוצעו להם

עודכן לאחרונה: 29.12.2022 / 12:20

שעות לפני השבעת הממשלה, חלוקת התיקים טרם הסתיימה. כ"ץ מסרב שאלי כהן יהיה ראשון ברוטציה במשרד החוץ וגמליאל סירבה לתפקידים שהוצעו לה. עם דנון טרם הגיעו להסכמות, לאחר שדרש תפקיד בממשלה והתלונן: "גם בתיקים של הליכוד השותפים נגסו"

השבעת הממשלה: טל שלו ויקי אדמקר מדווחים מהכנסת לאחר שנתניהו הציג את ממשלתו השישית 29.12.22/צילום: ניב אהרונסון

שעות לתחילת טקס ההשבעה, טרם נפתר הפלונטר סביב חלוקת התיקים בליכוד. במהלך הלילה המשיך ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בפגישות עם חברי במפלגתו במצודת זאב, כשהתיקים הפנויים שעוד נותרו לחלוקה הם חוץ, אנרגיה, שיתוף פעולה אזורי ומודיעין.

הפלונטר המרכזי של נתניהו קשור לתיק החוץ - לפי הפתרון המסתמן, חבר הכנסת אלי כהן יהיה שר החוץ לשנה ראשונה, חבר הכנסת ישראל כ"ץ יהיה במשרד האנרגיה. אחר כך כ"ץ יכהן כשנתיים כשר החוץ, ואז כהן יחזור למשרד לשנה נוספת. כ"ץ סירב להצעה הראשונית, לפיה כהן יתחיל במשרד החוץ והוא באנרגיה. נתניהו שואף לרצות את כ"ץ ולפרק את הברית שלו עם חברי הכנסת דוד ביטן ודודי אמסלם, שסירב לתפקידים שהוצעו לו בממשלה והחליט להישאר חבר כנסת.

מעבר לכך, נתניהו נפגש גם עם חברי הכנסת גילה גמליאל ודני דנון, אך לא הגיע עמם עדיין להסכמות. דנון דרש תחילה להתמנות ליו"ר הכנסת, נתניהו הציע לו להתפטר מהכנסת ולהיות יו"ר קק"ל, אך דנון סירב ודרש תיק בממשלה. גמליאל סירבה לקבל את המשרד לשיוויון חברתי שיועד לה, וגם לא תפקיד שגרירה. גמליאל רצתה את תיק הגנת הסביבה שנמסר לידי חברת הכנסת עידית סילמן, ובינתיים תיק השיוויון החברתי נמסר לשיקלי.

מסע"ת | בנימין נתניהו 25 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
הפולנטר טרם נפתר. נתניהו/ראובן קסטרו

רון דרמר, לשעבר שגריר ישראל בארצות הברית ומקורבו של נתניהו, ימונה למשרד לעניינים אסטרטגיים שנסגר על ידי הממשלה הקודמת וייפתח מחדש. זאת אומרת - חלק מסמכויות משרד החוץ יועברו לדרמר, אחרי שנתניהו רצה למנותו לשר החוץ במקור, אך נמנע בגלל החשש מתסיסה בליכוד.

פלונטר נוסף, אותו ינסה נתניהו לפתור קשור לחברת הכנסת גילה גמליאל - שסירבה לקבל את המשרד לשוויון חברתי שיועד לה וגם לא תפקיד שגרירה. גמליאל רצתה את תיק הגנת הסביבה שנמסר לידי סילמן, ובינתיים תיק השיוויון החברתי שהוצע לה נמסר לשיקלי. גם חבר הכנסת דני דנון מתוסכל מחלקות התיקים, לאחר שדרש להתמנות ליו"ר הכנסת, אולם נתניהו הציע לו להתפטר מהכנסת ולהיות יו"ר קק"ל - דנון סירב ודרש תיק בממשלה.

גמליאל, דנון ואמסלם נותרו מחוץ לממשלה, כשאמסלם החל כבר להוות אופוזיציה לעומתית לנתניהו בסיעת הליכוד. לנתניהו יש עדיין שני תיקים פנויים - מודיעין ושיתוף פעולה אזורי, אותם הפקיד בינתיים בידי שרים אחרים מהליכוד, מקורביו לוין וקיש, והוא יוכל להשתמש בהם בעתיד.

עוד בוואלה!

ההשבעה, השרים והרוטציות: כל מה שצריך לדעת על ממשלת נתניהו השישית

לכתבה המלאה

דנון מתח ביקורת על השותפות הקואליציוניות בריאיון לניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, וטען כי הדרישות שלהן היו מוגזמות. "זה יום חג אחרי חודשיים של משא ומתן מורט עצבים, התהליך היה ארוך מדי - היה שיח מתמשך. התחושה הכללית היא שהליכוד לא יצאה מחוזקת.

לדבריו, הוא רוצה לקבל תפקיד בממשלה, "אבל לא בכל מחיר", ומוכן להישאר חבר כנסת. גם עבורי זו שעת מבחן, אם לא יהיה משהו משמעותי עם יכולת ביצוע והשפעה, אתמוך בממשלה ואעשה עבודה בכנסת, אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully