וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון חירום אצל יו"ר הכנסת: "חשש מפריצה לתוך המשכן בזמן ההשבעה"

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 16:07

לוין הביע בפני המפכ"לאת חששו מפני "אירוע קפיטול 2" - במהלכו מתנגדי הממשלה העתידית יפרצו לתוך המשכן או יחסמו דרכי גישה בזמן ההשבעה מחר. עם זאת, המשטרה הבהירה: אין התרעות מיוחדות לקראת יום ההשבעה, מדובר בישיבה שגרתית שנערכת לפני כל השבעת ממשלה

בווידאו: תומכי טראמפ פשטו על בניין הקונגרס בניסיון לעצור את מינוי ביידן/צילום: רויטרס ומתוך טוויטר

יו"ר הכנסת יריב לוין כינס היום (רביעי) ישיבה בלשכתו בכנסת, בה השתתפו מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, קצין הכנסת ניצב יובל חן וגורמים נוספים במשטרה ובמשמר הכנסת - והעלה את החשש מ"אירוע קפיטול 2" במהלך השבעת הממשלה מחר. המשטרה מסרה כי מדובר בישיבה שגרתית, ואין שום הערכות מיוחדות או התרעות מיוחדות לקראת ההשבעה.

בפגישה נכחו גם יו"ר הכנסת המיועד אמיר אוחנה ויו"ר הקואליציה הבא אופיר כץ, שהשתתף בפגישה בגלל שהוא צפוי לנהל מחר את ישיבת המליאה כמ"מ היו"ר. לפי גורמים שנכחו בישיבה, במהלך הפגישה העלה יו"ר הכנסת לוין את חשש מפריצה על ידי מתנגדי הממשלה העתידית לתוך המשכן, או חסימת דרכי הגישה אליו במועד ההשבעה וביקש לדעת כיצד ייערכו לכך.

משכן הכנסת, ירושלים. אתר הכנסת, אתר רשמי
"אירוע קפיטול 2"? משכן הכנסת/אתר רשמי, אתר הכנסת

עוד סיפרו הגורמים, כי ח"כ אוחנה העלה את הצורך להיערך לאפשרות שח"כים ישתתפו בהפגנות ושצריך לאפשר להם להפגין תוך שמירה על החוק. מצד המשטרה העלו חששות סביב חסימות כבישים ומניעת אפשרות של ח"כים להגיע למשכן בזמן הנדרש להשבעה. מאז שעות הבוקר, סביב משכן הכנסת עורכים קצינים במשטרת ישראל סיורים כדי להיערך לקראת אירוע ההשבעה מחר. המשטרה תתגבר כוחות סביב למשכן הכנסת כחלק מהיערכות להפגנות.

במשטרה הבהירו כי הישיבה הייתה שגרתית, ולא נערכה באופן מיוחד. "לפני זמן קצר הסתיימה ישיבת הערכות שגרתית לקראת השבעת הממשלה מחר בהשתתפות יו"ר הכנסת, קצין הכנסת, המפכ"ל וגורמים נוספים", נמסר. "יש לציין ולהדגיש כי מדובר בישיבה שגרתית כפי שנעשה לקראת כל השבעת ממשלה שמטרתה לאפשר ניהול תקין של הישיבה וכללי הטקס".

ב-6 בינואר שנה שעברה, אלפי תומכי דונלד טראמפ פשטו באלימות על גבעת הקפיטול במחאה על הפסדו בבחירות לנשיאות לג'ו ביידן, וטענו שהבחירות "נגנבו". המפגינים פרצו לקונגרס, ישבו על כיסאות המחוקקים והסתובבו עם דגל הקונפדרציה. ברגעים שלפני פינוי המחוקקים, תועדו חברי הקונגרס מסתתרים בין שורות האולם ומאחורי הכיסאות, ורבים הסתגרו בלשכות ובמשרדים השונים.

  • עוד באותו נושא:
  • הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully