וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל סיגריה שהצית: שריפה פרצה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, מטופל אחד נספה

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 12:17

מתחקיר האירוע עולה כי המטופל הצית סיגריה תוך שהוא מחובר לבלון חמצן - והיא גרמה להתלקחות מיטתו. לוחמי אש הוזעקו לבית החולים ופינו כ-25 מטופלים ואת אנשי הצוות הרופאי. אחת המטופלות סיפרה: "פתאום ראיתי מלא עשן. כולם רצו בהיסטריה"

שריפה פרצה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, מטופל אחד נהרג/יניר יגנה

מטופל בבית חולים סורוקה שבבאר שבע נהרג הלילה (רביעי) בשריפה שפרצה במחלקה פנימית ה' בבית החולים. בנוסף, שני מטופלים נוספים שאושפזו במקום על רקע מחלות נשימתיות נפגעו משאיפת עשן ומצבם הוגדר בינוני.

השריפה פרצה בקומה הרביעית בבית החולים בסביבות השעה 03:20 בלילה. מתחקיר האירוע עולה כי המטופל שנספה הצית סיגריה במיטתו תוך שהוא מחובר לבלון חמצן, וזו התקלחה. תוך מאבק באש שיצאה משליטה, איבד המטופל את חייו. צוותי כיבוי שהוזעקו לטפל באירוע פינו כ-25 חולים כשחלקם מרותקים למיטות ונעזרים בבלוני חמצן, את צוותי הרפואה ומשפחה ששהתה במקום.

אלכס, עובד בית החולים שראה את השריפה, סיפר: "עמדתי במסדרון ופתאום שמעתי מטופל צועק הצילו הצילו. ניגשתי לכיוון וראיתי אדם עולה באש, כמו בסרטים. נבהלתי נורא, פתחתי ברז מים וביקשתי מהצוות שיביא מטף וניסינו לכבות את האש על גופו", תיאר אלכס.

שריפה בבית החולים סורוקה. 28 בדצמבר 2022. דוברות כב"ה
הצית סיגריה במיטת בית החולים - ונספה. צוותי הכיבוי בזירה/דוברות כב"ה

לילי מויכל, אחת המטופלות במחלקה השכנה, סיפרה כי ישנה בזמן שפרצה השריפה. "פתאום שמעתי פעמון מצלצל ומצלצל. חמש דקות וזה לא מפסיק. ראיתי את כולם רצים לכיוון הדלת וצועקים. פתחתי את הדלת וראיתי מלא עשן. כולם התחילו לרוץ. הייתה היסטריה. שני חולים הלכו לאיבוד ולא ידעו איפה הם. היה פה בלאגן במשך שעתיים. היה מאוד מלחיץ, אתה לא מבין מה קורה".

עקב הרגישות ומיקום האירוע הופעלה פקודת "מכת אש" מחוזית. נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי הגיע למקום כדי לעקוב מקרוב אחר מאמצי הכיבוי וחקירת האירוע וכן מ"מ מפקד המחוז תת טפסר ציון שנקור הכריז על הקמת צוות חקירה מיוחד לבדיקת נסיבות האירוע.

שריפה בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, תיעוד מהזירה. 28 בדצמבר 2022. דוברות כב"ה
צוותי כיבוי שהוזעקו למקום פינו כ-25 חולים כשחלקם מרותקים למיטות ונעזרים בבלוני חמצן. בית החולים סורוקה/דוברות כב"ה
שריפה פרצה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. 28 בדצמבר 2022. דוברות כבאות מחוז דרום, דוברות כב"ה
עקב הרגישות ומיקום האירוע הופעלה פקודת מכת אש מחוזית. צוותי הכיבוי/דוברות כב"ה, דוברות כבאות מחוז דרום

הפעם האחרונה שבה פרצה שריפה בבית חולים הייתה בספטמבר האחרון, אז התפתחה דליקה במחלקת אישפוז בבית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה. מכבי האש ביצעו כיבוי של מוקד השריפה ופינו אגף בתוך המחלקה שבו אושפזו בין היתר כמה פגים. לא היו נפגעים באירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully