וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 שופטי עליון ידונו בעתירה נגד מינוי דרעי לשר: "הפרה מוחלטת של אמון הציבור"

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 12:05

הדיון בבג"ץ ייערך בשבוע הבא, למרות שהשבעת הממשלה תתקיים ביום חמישי. בינתיים, צו ביניים שמחייב את המדינה להסביר מדוע לא למנוע את המינוי הוצא, בעקבות עתירה של קבוצת "מבצר הדמוקרטיה", שדרשו גם דחייה של ההשבעה

בווידאו: גזר הדין לאריה דרעי/צילום: לע"מ

11 שופטי בית המשפט העליון צפויים לדון בשבוע הבא בעתירה נגד מינויו לשר של יו"ר ש"ס אריה דרעי. חברי קבוצת "מבצר הדמוקרטיה" הגישו הבוקר (שלישי) עתירה לבג"ץ בבקשה לביטול "חוק דרעי", לפיו דרעי יוכל להתמנות לשר על אף הרשעתו בפלילים.

עוד דרשו העותרים צו ביניים שימנע את השבעת הממשלה, שצפויה להיערך ביום חמישי הקרוב. בינתיים, הוצא צו על תנאי, שמחייב את המדינה להסביר לבג"ץ עד ליום שלישי הבא מדוע לא להוציא צו מוחלט שיקבל את העתירה נגד דרעי. זאת, על אף שהשבעת הממשלה צפויה להתקיים כבר ביום חמישי הקרוב.

"החלה פרסונלית ורטרוספקטיבית של תיקון חוק היסוד מהווה הפרה מוחלטת של כללי האמון שחבה הרשות המכוננת כלפי הציבור", נכתב בעתירה. "זאת בשים לב לשיקולים הזרים, למצב ניגוד העניינים, לחוסר תום הלב ולתועלות הפוליטיות המידיות הגלומות בה, אשר תכליתן האחת והיחידה היא הקניית כשירות למינויו של עבריין מס מורשע לשר בממשלת ישראל, ללא קביעתו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית כי אין עם העבירות בהן הורשע, בנסיבות העניין, משום קלון".

אריה דרעי, הכנסת. דצמבר 2022. ראובן קסטרו
חוק "דרעי" עבר במליאת הכנסת, 11 שופטים ידונו בעתירה כנגדו/ראובן קסטרו

החוק אושר הבוקר (שלישי) בתום פיליבסטר לילי שבמסגרתו ניסתה האופוזיציה לעכב את ההצבעה ככל הניתן, באמצעות הסתייגויות להצעה. חלק מחברי האופוזיציה מחו לאחר תוצאות ההצבעה וצעקו: "בושה".

יו"ר סיעת יש עתיד בועז טופורובסקי מסר לאחר העברת החוק: "אחרי לילה ארוך של פיליבסטר במליאה, ממשיכים קדימה, נחושים ומאוחדים במאבק על החופש שלנו, על עתיד מדינת ישראל. הממשלה ה-25 המסתמנת היא אירוע קיצוני, מחזה אימים המראה לנו מה מסוגל אדם אחד לעשות בשביל לסלול את דרכו מחוץ לכותלי בית הסוהר".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מגזין סופ"ש אריה דרעי ראשית. מערכת וואלה, מערכת וואלה
"ניגוד עניינים שתכליתו היחידה היא הכשרת עבריין מס מורשע לשר בממשלה"/מערכת וואלה, מערכת וואלה

אתמול בערב אישרה המליאה את פיצול הצעת החוק שתעניק סמכויות לשר לביטחון הלאומי המיועד איתמר בן גביר, זאת בהתאם להמלצת הייעוץ המשפטי בכנסת ובהסכמתו של בן גביר. כך, הכפפת מפכ"ל המשטרה לשר וכן סעיף הנוגע למשך זמן הטיפול בתיקים לאחר הקמת הממשלה יידחו למועד אחר ויחקקו רק לאחר הקמת הממשלה.

הצעת החוק עצמה שתאפשר לבן גביר להתוות את מדיניות המשטרה בין היתר: סדרי עדיפויות, תוכניות עבודה, הנחיות כלליות, הוראות המשטרה ומימוש סמכויותיו בכל הנוגע לתקציב המשטרה - תאושר עד יום רביעי בערב, לכל המאוחר, זאת על פי תוכנית החקיקה של הקואליציה העתידית.

יו"ר הוועדה המיוחדת שהכינה את החוק, ח"כ אופיר כץ (הליכוד), הציג את הפיצול ותקף את הייעוץ המשפטי לממשלה. "בגלל שזה איתמר בן גביר, אז הם החליטו להתנגד מהרגע הראשון, מהשנייה הראשונה", טען. "לא הרגשנו בשום שלב נכונות מצידם לבוא לפשרות. לא רק פשרות שלנו ולא של המציע, אפילו לפשרות מצד הייעוץ המשפטי של הוועדה הם לא רצו לבוא לקראת, כי מגיש הצעת החוק הוא זה שקובע מבחינתם אם לתמוך בחוק ואם לא", הוסיף חבר הכנסת. "מאוד מאכזב היה לראות את ההתנהלות של הייעוץ המשפטי לממשלה, שלא נראה כמו ייעוץ משפטי נקי".

ראשי מפלגות האופוזיציה: "כשנחזור לשלטון נבטל את החקיקה"

ח"כ מירב בן ארי מיש עתיד טענה, "החוק עדיין גרוע ברמה כזאת שכל מי שיש לו טיפה הבנה, מבין שככה לא צריך להתנהל חוק לא מבחינת תהליך דמוקרטי, גם לא מבחינת מהות". סגן השר לביטחון הפנים יואב סגלוביץ מיש עתיד סיכם את הדיון ואמר, "המשטרה אף פעם לא הייתה צבועה בצבע פוליטי והחוק הזה שהונח פה, הוא פיצול מהממלכתיות שמשותפת לכולנו".

הוא המשיך, "החוק הזה צובע בצבע פוליטי והוא נותן סמכויות שאין בינהם קשר בין מדיניות, הקשר היחידי הוא כוח, 'כי אני יכול וזה אפשרי'. הצעת החוק הזו צובעת את משטרת ישראל בצבע פוליטי שמעולם לא היה לה, צבע שמרגע שאתה מכתים אותו הוא נשאר, וככל שתמחק אותו ישארו השרידים שלו".

ראשי מפלגות האופוזיציה נפגשו אתמול בכנסת והודיעו בסוף הפגישה כי "כשנחזור לשלטון אנחנו מתחייבים לבטל את כל החקיקה הקיצונית שפוגעת בדמוקרטיה, בביטחון, בכלכלה ובחברה הישראלית". על ההודעה חתמו יאיר לפיד, בני גנץ, אביגדור ליברמן, מרב מיכאלי ומנסור עבאס. לפגישה לא הוזמן יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully