וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים החלו בהליך להכשרת מינויו של דרעי לשר: "ככה בא לנו"

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 11:49

בקואליציה העתידית מתכננים לקדם שלוש הצעות חוק בשבועיים בלבד. ח"כים מהאופוזיציה מחו על ההליך, ותהו מדוע החוקים צריכים לעבור לפני הקמת הממשלה. בעקבות השאלה, ויכוח פרץ בוועדה המסדרת. "כשמנסים להביא עבריין מורשע, ניידע על כך את הציבור"

בווידאו: נתניהו קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא, המו"מ הקואליציוני נמשך/לע"מ

הדיון על הקמת ועדות זמניות בוועדה המסדרת בכנסת החל היום (שלישי), ובו תקודם החקיקה לקראת הקמת הממשלה הבאה. בוועדות שמבקשים להקים ידונו בהצעה שתכשיר את המינוי של יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקיד שר, למרות הרשעתו בעבירות מס. בנוסף, ייערך דיון סביב תיקון לפקודת המשטרה להסדיר את סמכויות השר המיועד איתמר בן גביר.

בקואליציה העתידית מתכננים להקים את הוועדות הזמניות עוד השבוע ולהתחיל בהליך החקיקה עצמו בתחילת השבוע הבא. לרשותה עומד פרק זמן קצר מאוד, של שבועיים בלבד, לקדם לפחות שלוש הצעות חוק. חברי הכנסת מהאופוזיציה מחו בדיון על כך שהוועדות יוקמו לפני שהוגש בפניהם נוסח של הצעות החוק המדוברות, ובנוסף על כך שהרכב החברים מטעמה לא נקבע בשיח עמם מראש.

אריה דרעי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
יכשירו את מינויו לשר? דרעי/ראובן קסטרו

יו"ר הוועדה חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד אמר "אנחנו צריכים להספיק להעביר את החוקים האלה לפני הקמת הממשלה?", חברי כנסת באופוזיציה שאלו: "למה?" ועוד לפני שקיש הגיב, התפרץ חבר הכנסת שלמה קרעי ואמר "ככה בא לנו".

חבר הכנסת יבגני סובה (ישראל ביתנו) אמר במהלך הדיון כי "שנה וארבעה חודשים כיניתם את ראש הממשלה 'נוכל', אבל מה שאנחנו רואים פה זה מעשה נוכלות קלאסי. אתם מנסים בשקט בשקט לגנוב את דעת הקהל ולמכור פייקים לציבור. כשאתה מנסה להביא עבריין מורשע, ניידע על כך את הציבור". קרעי השיב: "עבריין מורשע זה ליברמן. תסתכל תחת מי אתה יושב במפלגה שלך". חברת הכנסת אפרת רייטן (העבודה) גם מחתה על המהלך. "דובר בחוק פרסונלי שיכשיר את דרעי לשר, צריך לקרוא לילד בשמו ולא לכבס מילים", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully