וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: אזעקות מפני תקיפת מטוסים נשמעו בכל המדינה

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 9:53

בבוקר חג המולד נשמעו אזעקות בכל רחבי אוקראינה. כלי תקשורת במדינה דיווחו כי ההתרעות ככל הנראה הופעלו בעקבות מטוסים רוסיים שהגיעו לבלארוס. שלשום כינה פוטין את הפלישה "מלחמה" בפעם הראשונה

נשיא אוקראינה זלנסקי בביקור בבחמוט/רויטרס

אזעקות מפני תקיפה אווירית נשמעו הבוקר (ראשון) בכל רחבי אוקראינה. על פי כלי תקשורת אוקראיניים, האזעקות ככל הנראה נגרמו בעקבות מטוסים רוסיים שהגיעו לבלארוס.

אתמול קרא גורם בכיר באוקראינה ל"השמיד" מפעלים באיראן המשמשים לייצור מל"טים וטילים ולעצור את הספקים שלהם. קייב האשימה את טהראן בכוונה לספק נשק למוסקבה, בנוסף למל"טים המתאבדים שבהם משתמש צבא רוסיה נגד מטרות אזרחיות באוקראינה מאז ספטמבר. איראן טוענת שהמל"טים סופקו לפני המלחמה, ומכחישה שהיא מעורבת בסכסוך.

בניין שנפגע במתקפה של רוסיה על אוקראינה, בעיר קריבי ריה, 16 בדצמבר 2022. רויטרס
בניין שנפגע במתקפה רוסית על אוקראינה/רויטרס

"איראן משפילה בבוטות את מוסד הסנקציות הבינלאומיות", כתב בטוויטר מיכאילו פודוליאק, אחד מיועציו הבכירים של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, וקרא להרוס מפעלי נשק איראניים בתגובה. ראש שירותי הביון של אוקראינה אמר אתמול כי רוסיה כבר שיגרה כ-540 מל"טים מדגם שאהד-136 לעבר יעדי צבא ותשתיות אנרגיה באוקראינה.

בנוסף למל"טים הללו, המתפוצצים על המטרה, באוקראינה ובמערב מזהירים כי איראן עשויה לספק לרוסיה טילים בליסטיים לאור התרוקנות המאגרים שלה. ביום חמישי אמרו בוושינגטון כי כוח וגנר, מיליציית שכירי חרב פרטית שבראשה עומד בעל ברית של ולדימיר פוטין, קיבלה משלוח נשק ראשון מקוריאה הצפונית. בפיונגיאנג הכחישו זאת.

עוד בוואלה!

בפעם הראשונה בפומבי: פוטין כינה את הפלישה לאוקראינה "מלחמה"

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין משתתף בשיחת וידאו של המועצה לפיתוח אסטרטגי ופרויקטים לאומיים. Sputnik/Mikhail Metzel, רויטרס
"רוצים לסיים את המלחמה". פוטין/רויטרס, Sputnik/Mikhail Metzel

שלשום התשמש נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במילה "מלחמה" כדי להתייחס לעימות באוקראינה. זו הפעם, מזה עשרה חודשים מאז החלה המלחמה, שבה סטה מתיאורו המעוצב בקפידה של הפלישה למוסקבה כ"מבצע צבאי מיוחד".

"המטרה שלנו היא לא לסובב את גלגל התנופה של הסכסוך הצבאי, אלא להיפך, לסיים את המלחמה הזו", אמר פוטין לכתבים במוסקבה, לאחר שהשתתף בישיבת מועצת המדינה בנושא מדיניות נוער. "היינו ונמשיך לשאוף לכך", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully