וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני זועם על מינויו של גולדקנופף כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני: "מנוגד להלכה"

עודכן לאחרונה: 24.12.2022 / 19:25

העימות בין הרשימות בסיעת יהדות התורה מחריף, עקב הסעיף בהסכם הקואליציוני עם הליכוד שקובע כי שר השיכון המיועד יכהן כחבר בקבינט. בדגל התורה כתבו שהם מתנגדים "לקבל תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה, גם אם הוא מצביע נגד, עקב האחריות הקולקטיבית"

גולדקנופף מדבר/מערכת וואלה!

עימות מחריף בין דגל התורה ואגודת ישראל, הרשימות שמרכיבות את סיעת יהדות התורה, עקב הסעיף בהסכם הקואליציוני שקובע כי שר השיכון המיועד יצחק גולדקנופף יכהן כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני. בדגל התורה זועמים על הסעיף שהוכנס להסכם בין אגודת ישראל והליכוד, ופרסמו הערב (שבת) הודעה בה נכתב כי הם מתנגדים "לקבלת תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה, כולל החלטות שהם נגד ההלכה, אף אם הוא מצביע נגד, עקב האחריות הקולקטיבית. על אחת כמה וכמה בהיותו חבר בקבינט המדיני-ביטחוני שההחלטות שם מתקבלות אחרי שהשרים יודעים על כל הפעולות שנעשו קודם ובמיוחד כשמדובר בחיי אדם".

ביום חמישי, שיגרו בדגל התורה מכתב חריף לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, בדרישה לפתוח מחדש את המו"מ הקואליציוני. במפלגה זועמים על כך שהליכוד חתום אמש על הסכם נפרד עם אגודת ישראל, ובמיוחד על מינויו של גולדקנופף לחבר בקבינט המדיני-ביטחוני. זו תהיה הפעם הראשונה מהקמת המדינה שבקבינט יושב שר מיהדות התורה.

משה גפני בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
גפני/ראובן קסטרו
יצחק גולדקנופף בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
גולדקנופף/ראובן קסטרו

בדגל התורה כתבו, "התפלאנו לשמוע שנחתם הסכם קואליציוני על ידי אגודת ישראל וכל זה למרות שנושאים עקרוניים שהיו בינינו טרס לובנו ולא הגענו להסכמות עליהם. מלבד זאת, 'גילינו' נספחים שצורפו להסכם החתום ובהם דברים שהתנגדנו אליהם במהלך המו"מ, ואף תפקידים וחברויות בגופים שנמנעו מהם עד היום מאז ומתמיד בהוראת רבננו". על המכתב חתום יו"ר דגל התורה משה גפני ושאר חברי הכנסת של המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully