וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על ההחלטה להוציא את מינוי הרב הצבאי הראשי מידי צה"ל: "שיכרון כוח הפוגע בצבא"

עודכן לאחרונה: 24.12.2022 / 20:22

הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט הגיב לחשיפה של כאן 11, שלפיה בהסכם הקואליציוני עם הציונות הדתית נקבע שמינוי הרבצ"ר יעבור לוועדה בראשות הרב הראשי הספרדי, ובכך יהיה כפוף לרבנות הראשית. קצינים בצה"ל תקפו: "ניסיון להפר סטטוס קוו בצה"ל ולכרסם במעמדו של הרמטכ"ל הנכנס"

דרעי תועד לוחש לרב הראשי יצחק יוסף: "יש מלחמה גדולה על תיק הדתות, השם ירחם"/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט תקף היום (שבת) את הכוונה להוציא את מינוי הרב הצבאי הראשי מידי הרמטכ"ל ולהעבירה לידי הרב הראשי הספרדי. זאת לאחר שאתמול חשף רועי שרון בכאן 11 את הסעיף בהסכם הקואליציוני בין הציונות הדתית לליכוד להעברת חוק "לחיזוק מעמד הרב הצבאי הראשי הקובע את מעמדו, דרך מינויו ועצמאותו ההלכתית של הרבצ"ר". בצה"ל לא הגיבו רשמית לפרסום, אך קצינים בכירים אמרו שמדובר בניסיון להפר את סטטוס הקוו בצה"ל.

לדברי איזנקוט, ההחלטה המסתמנת להוציא מסמכות הרמטכ"ל ושר הביטחון את מינוי הרב הצבאי הראשי נובעת מחולשה פוליטית של נתניהו ומשיכרון כוח של שותפיו. "צעדים אלו שנעשים בחטף פוגעים בצה"ל כצבא עם ממלכתי ואחיד", אמר איזנקוט. הוא הוסיף כי "ראוי שראש הממשלה המיועד ילמד כיצד נהג בנסיבות דומות מנהיג - ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון שפעל לייצר צבא אחיד וממלכתי".

כנס תחת הכותרת עולם היהדות נגד רפורמת הגיור״, בהובלת מאות רבנים דתיים וחרדים. שלומי כהן, אתר רשמי
הרב הראשי הראשון לציון יצחק יוסף/אתר רשמי, שלומי כהן

הרמטכ"ל לשעבר הוסיף, "אל מול האתגרים הביטחוניים של מדינת ישראל אין לנו את הפריבילגיה להפוך את צה"ל לקלף מיקוח במשא ומתן קואליציוני".

בשלב זה, בלשכת שר הביטחון בני גנץ ובצה"ל מעדיפים שלא להגיב באופן רשמי ופומבי לפרסום. יחד עם זאת, הפרסום מעורר ביקורת גדולה בשורות הצבא, שכן לפי קצינים בכירים מדובר בניסיון להפר סטטוס קוו בצה"ל וניסיון לכרסם במעמדו של הרמטכ"ל הנכנס, הרצי הלוי.

קצינים בכירים נוספים ניסו לצנן הערב את ההתלהבות סביב הפרסום, ואמרו כי מדובר בהסכם קואליציוני ויש מרחק בינו לבין ביצוע. הקצינים העריכו כי הרמטכ"ל אביב כוכבי ומחליפו הרצי הלוי, שייכנס לתפקידו בינואר הקרוב, יתנגדו למהלך.

לפי הפרטים שפורסמו בנוגע להסכם, הרב הראשי הספרדי לישראל יצחק יוסף יעמוד בראש ועדה שתכלול גם נציג של הממשלה, ראש ישיבה, שני נציגים של ארגוני ישיבות, ראש אכ"א ורב צבאי ראשי לשעבר. הוועדה היא שתקבע את זהותו של הרבצ"ר, שיהיה כפוף לרבנות הראשית. לדברים משמעות מרחיקת לכת, שכן הרבנות הצבאית הייתה עד כה עצמאית בפסיקותיה, שבנושאים רבים היו שונות מעמדותיה של הרבנות הראשית. מדובר בנושאים מהותיים לפעילות צה"ל הכוללים גיור, קבורת חללים שאינם יהודים, התנהלות מבצעית בשבת ושירות של נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully