וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהסגירה את עצמה לארה"ב: נסגר התיק נגד הישראלית ש"חטפה" את ילדיה

עודכן לאחרונה: 24.12.2022 / 11:46

אחרי שנעצרה בכרתים ושוחררה לישראל לפני 10 ימים, ליה (ליראי) קופל ניקולס בת ה-60, הסגירה את עצמה לרשויות האמריקניות, והגיעה לעסקת טיעון. היא נקנסה בסכום סמלי של 270 דולר, ובכך הסתיימה ההסתבכות הבינלאומית שלה

בווידאו: דודי אשכנזי בהקלטה מהכלא ביוון/מערכת וואלה!

סוף להסתבכות הבינלאומית של ליה (ליראי) קופל ניקולס בת ה-60, האמא הישראלית-אמריקנית שנעצרה בכרתים לפני כחודש ושוחררה לפני כעשרה ימים בעזרת עורכי דינה ומשרד החוץ הישראלי. שלשום (חמישי) היא הסגירה עצמה לארצות הברית, עמדה למשפט בזק בקליפורניה, ובעסקת טיעון שכרתו סניגוריה עם התביעה היא נקנסה בסכום סימלי של 270 דולר, ושוחררה תוך שהתיק נסגר סופית.

קופל-ניקולס נעצרה ביוון בעקבות צו אינטרפול שהוצא נגדה על רקע בקשת מעצר של ארצות הברית, שם היא הייתה מבוקשת בגין חטיפת ילדיה לישראל. בית המשפט העליון בישראל קבע עוד ב-2015 כי היא זכאית למקלט במדינה, ולא תוסגר לארצות הברית. בינתיים האב נפטר, ולפני כשלושה שבועות, לראשונה מאז נמלטה לישראל, העזה ליה לעזוב את הארץ לחופשה בכרתים, לא לפני שניסתה לבדוק, ללא הצלחה, אם יש עדיין בקשת מעצר נגדה.

ליה (ליראי) קופל עם ילדיה אחרי סגירת התיק. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
ליה (ליראי) קופל עם ילדיה אחרי סגירת התיק/מערכת וואלה!, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בעצת עורכי דינה, הישראלי ניר יסלוביץ' והאמריקני ג'ים טירני טסה ליה-ליראי לארצות הברית ושלשום עם נחיתתה בשדה התעופה בלוס אנג'לס, היא הסגירה עצמה לרשויות. היא נעצרה והועברה למתקן מעצר, שם הוחזקה עם עצירות אחרות ובהמשך הובאה לבית משפט בקליפורניה בעיר ויקטורוויל שבמחוז סאן ברנדינו, שם הייתה מבוקשת במשך שבע שנים. שלוש עבירות פשע החטיפה, בגין כל אחד משלושת ילדיה, ושבגינן הייתה מבוקשת, הומרו לעבירות עוון של הרחקת הילדים מאביהם, בהתאם למוסכם היא לא כפרה בהן, והשופט הורה לאנשי פרקליטות המחוז להובילה לבית הכלא, לרשום אותה ומיד לשחררה.

ליה טענה לאורך השנים שהיא נמלטה עם ילדיה מארצות הברית לישראל, אחרי שבעלה פגע בה ואיים לרצוח אותה. היא נישאה בשנת 1998 לעורך דין אמריקני, השניים התגוררו בקליפורניה ונולדו להם שלושה ילדים. לטענתה, בשלב מסוים, הפך הבעל להיות אלים, מילולית ופיזית, היכה אותה ואת הילדים שוב ושוב ובאחת מהתקפות הזעם שלו אף הרג את הכלב המשפחתי. הם התגרשו, נקבעה משמורת משותפת על הילדים, כשהרשויות בארצות הברית סיפקו לה הגנה ורשמו את הילדים לתוכנית "היחידה לחינוך ילדים" שנועדה להגן על ילדים הסובלים מאלימות במשפחה.

עוד בוואלה!

במקום מאסר: ביהמ"ש באבו דאבי גזר קנס כספי גבוה על הישראלי שנחשד בהעלבת שוטר

לכתבה המלאה
ליה (ליראי) קופל בישראל, דצמבר 2022. יואב איתיאל
ליה (ליראי) קופל בישראל, דצמבר 2022/יואב איתיאל

עם זאת, האיומים והלחץ נמשכו, ובשנת 2014 היא ברחה עם ילדיה לישראל, כשהיו בני 13-10. האב הגיש בקשה לפי אמנת האג לישראל להחזיר את האם והילדים לארצות הברית, בטענה שהאמא נמלטה ממשמורת משותפת וחטפה את הילדים. בקשת הרשויות האמריקניות התגלגלה לבית המשפט העליון בישראל, וכאמור הרכב שלושה שופטים בראשותו של השופט צבי הנדל, קבע פה אחד ב-20 במאי 2015 שהיא זכאית למקלט בישראל. אלא שארצות הברית לא הכירה בסידור הזה ועמדה על העמדתה לדין בפני בית משפט בקליפורניה.

עורך דין ניר יסלוביץ' שפעל לשחרורה ביוון ולעסקת הטיעון בארצות הברית בסיוע עורכי הדין המקומיים, מסר לוואלה כי "לאחר מאמץ ממושך הנני מברך על הסדר הטיעון שנרקם ביני לבין התובע הכללי בארצות הברית לפיו יושת על ליה קנס כספי בלבד ולא עונש מאסר וזאת בשים לב לנסיבות המיוחדות לפיהן ליה וילדיה עברו מסע מתמשך של התעללות מצד אביהם של הילדים. כעת ליה וילדיה יוכלו לחיות ללא כל תנאי מגביל כזה או אחר וללא כל חשש ועל כך יש לברך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully