וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלית שנעצרה ביוון בשל צו הסגרה מארה"ב שבה לארץ: "לא האמנתי שאחזור הביתה"

עודכן לאחרונה: 16.12.2022 / 14:34

ליה קופל, נגדה עומד צו מעצר בינלאומי בגין הפרת משמורת משותפת וחטיפת ילדיה לישראל לפני 10 שנים, הגיעה לביתה: "התרגשתי לראות אפילו את הכיכר ליד הבית". כעת, בכוונתה להסדיר את ההליכים נגדה בארה"ב: "אם לא אסגור את הסיפור הזה אהיה רדופה לנצח"

בווידאו: דודי אשכנזי בהקלטה מהכלא ביוון/מערכת וואלה!

ליה קופל, הישראלית שנעצרה ביוון לפני כשבועיים, שבה הערב (חמישי) לישראל. הרשויות ביוון עצרו אותה בגין צו מעצר בינלאומי נגדה שהגישה ארצות הברית, באשמה שהפרה משמורת משותפת וחטפה את ילדיה לישראל לפני כעשר שנים. "לא האמנתי שאחזור הביתה, התרגשתי לראות אפילו את הכיכר ליד הבית", אמרה. בכוונתה לכתוב בהקדם לתובע בארה"ב כדי להסדיר את ההליכים נגדה.

לדבריה, היא עוכבה בדרכה חזרה ארצה בטיסה מאתונה, ולכן הגיעה אליה ברגע האחרון. "היה לי מאוד קשה", שיתפה. "אני מבינה שאצטרך לנסוע לארה"ב ולסגור את הסיפור, אחרת אהיה רדופה לנצח", הוסיפה.

ליה (ליראי) קופל בישראל, דצמבר 2022. יואב איתיאל
"מבינה שאצטרך לסגור את הסיפור, אחרת אהיה רדופה לנצח". קופל בביתה, הערב/יואב איתיאל

קופל נעצרה לפני כשבועיים, כשהגיעה לחופשה בכריתים. שובה התאפשר אחרי שהוגש ערעור על ידי עו"ד ניר יסלוביץ כנגד בקשת ההסגרה של ארצות הברית, בו נטען שהמעצר מנוגד לעקרונות של צדק והגינות וכי ליה לא ביצעה כל עבירה המצדיקה את הסגרתה.

יסלוביץ' הודה למערכת המשפט ביוון, שלדבריו, "שוב הוכיחה שעקרונות של צדק והגינות הינם נר לרגליה". עוד מסר, "צר לי שהתובע האמריקני מצא לנכון לבוא חשבון עם ליה בבקשת הסגרה מיותרת בעליל בשעה שכל חטאה היה נעוץ בכך שהיא נמלטה מארצות הברית על מנת להציל את חייה וחיי ילדיה". במקביל, נמשכים מגעים לסגור את האישומים כנגדה בארה"ב בעסקה מוסכמת על הרשויות ותוך שיוותרו על דרישה למאסר בפועל.

ליה טוענת לאורך השנים שהיא נמלטה עם ילדיה מארצות הברית לישראל, אחרי שבעלה פגע בה ואיים לרצוח אותה. אכן, בקשת הרשויות האמריקאיות הונחה על שולחנו של בית המשפט העליון בישראל, והרכב שלושה שופטים בראשותו של השופט צבי הנדל, קבע פה אחד ב-20 במאי 2015 שהיא זכאית למקלט בישראל ולא תוסגר לארצות הברית. בינתיים האב נפטר, ולפני כשבועיים, לראשונה מאז נמלטה לישראל, העזה ליה לצאת את הארץ לחופשה בכרתים, לא לפני שניסתה לבדוק, ללא הצלחה, אם יש עדיין בקשת מעצר נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully