וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו סירב לבקשת החרדים להעלות את קצבאות הילדים

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 17:04

רה"מ המיועד דחה את הדרישה של הסיעות החרדיות, שעלתה במסגרת המו"מ הקואליציוני. זאת, אחרי שאתמול שיבח נתניהו בריאיון באנגלית את החלטתו לקצץ בקצבאות הילדים ב-2003: "כדי להכניס את המגזר הציבורי לדיאטה הייתי חייב לקצץ במערכת הרווחה המפוארת. זה לא פופולרי"

נתניה מודיע לנשיא המדינה שעלה בידו להרכיב ממשלה/אתר רשמי

ראש הממשלה המיועד ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, דחה דרישה של הסיעות החרדיות להעלאת קצבאות הילדים המסגרת המו"מ הקואליציוני - כך אמרו היום (חמישי) בכירים בליכוד. לדבריהם, נתניהו הסכים להשוואת תנאים בין החינוך החרדי והחינוך הממלכתי, לדוגמה בשכר גננות חרדיות שיושווה לשכר גננות רגילות, אך סירב לכל דרישה להעלאת קצבאות הילדים.

עם זאת, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים עם הסיעות החרדיות, סוכם על הגדלת תקציב הישיבות, קצבאות האברכים, תוספות תקציב לחינוך החרדי, ותקצוב מוסדות ללא לימודי ליבה.

אתמול, בריאיון באנגלית, נתניהו שיבח את החלטתו כשר האוצר ב-2003 לקצץ בקצבאות הילדים ואמר כי שילם על כך מחיר פוליטי כבד בזמנו. בראיון שנתן לקידום ספרו האוטוביוגרפי להוגה הדעות והפסיכולוג הקנדי ג'ורדן פיטרסון נתניהו תיאר את מדיניותו במשרד האוצר בממשלת שרון ואמר: "כדי להכניס את השמן, המגזר הציבורי, לדיאטה, הייתי חייב לקצץ במערכת הרווחה המפוארת של ישראל, שעודדה אנשים לחיות מקצבאות, ולא לצאת לעבוד", אמר.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בכנס התאחדות התעשיינים של ישראל.

19 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
"הסכים להשוואת תנאים בין החינוך החרדי והחינוך הממלכתי". נתניהו/ראובן קסטרו

"קיצצתי את קצבאות הילדים, שהיו יוצאות דופן בישראל, עולות עם כל ילד עוקב. לבדואים בנגב היו 60 ילדים והם יכלו לנהוג בג'יפ ב.מ.וו", הוסיף ראש הממשלה המיועד. "זה הוביל לקריסה דמוגרפית וכלכלית, ואותו הדבר קרה במגזרים אחרים - בקהילה החרדית. הם לא עבדו, רק היו להם הרבה ילדים שהאחרים - הציבור - המגזר הפרטי - נאלץ לשלם עליהם. וכשאתה חותך את זה, אני יכול לומר - אתה לא הופך להיות מאוד פופולרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully