וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בריאיון בארה"ב: "החרדים לא עובדים, קצבאות הילדים הביאו לקריסה כלכלית"

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 21:45

רה"מ המיועד תיאר בריאיון לקידום ספרו האוטוביוגרפי את המחיר הפוליטי ששילם בעקבות הקיצוץ הנרחב שהוביל בקצבאות הילדים, בתקופתו כשר האוצר ב-2003: "הייתי חייב לקצץ במערכת הרווחה המפוארת של ישראל, זה לא פופולרי". ליברמן: "נכנע לסחטנות של העסקנים החרדים"

בווידאו: נתניהו במליאת הכנסת: "אנחנו נשמור על הסטטוס קוו"/ערוץ הכנסת

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) בריאיון באנגלית כי בתקופתו כשר האוצר ב-2003 קיצץ בקצבאות הילדים מאחר והן הביאו ל"קריסה דמוגרפית וכלכלית". הוא טען כי המגזר הפרטי נאלץ לשלם על כך שהקהילה החרדית "לא עבדה, אלא רק עשתה ילדים".

בריאיון שנתן לקידום ספרו האוטוביוגרפי להוגה הדעות והפסיכולוג הקנדי ג'ורדן פיטרסון, נתניהו תיאר את מדיניותו במשרד האוצר ואת המחיר הפוליטי שששילם בעקבות הקיצוץ הנרחב שהוביל בקצבאות הילדים. "כדי להכניס את השמן, המגזר הציבורי, לדיאטה, הייתי חייב לקצץ במערכת הרווחה המפוארת של ישראל, שעודדה אנשים לחיות מקצבאות, ולא לצאת לעבוד", אמר.

"קיצצתי את קצבאות הילדים, שהיו יוצאות דופן בישראל, עולות עם כל ילד עוקב. לבדואים בנגב היו 60 ילדים והם יכלו לנהוג בג'יפ ב.מ.וו", הוסיף. "זה הוביל לקריסה דמוגרפית וכלכלית, ואותו הדבר קרה במגזרים אחרים - בקהילה החרדית. הם לא עבדו, רק היו להם הרבה ילדים שהאחרים - הציבור - המגזר הפרטי - נאלץ לשלם עליהם. וכשאתה חותך את זה, אני יכול לומר - אתה לא הופך להיות מאוד פופולרי".

יו"ר ישראל ביתנו שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן הגיב לדברים בטוויטר וכתב: "נתניהו אומר לשם שינוי את האמת בריאיון באנגלית. אבל המציאות מוכיחה שוב שביבי שקרן ופועל בדיוק ההפך. הוא נכנע לסחטנות של העסקנים החרדים על מנת להימלט מהמשפט שלו וכל זה על חשבון העתיד הכלכלי של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully