וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בריאיון בארה"ב: "בן גביר שינה חלק גדול מעמדותיו מאז שהורשע בתמיכה בארגון טרור"

15.12.2022 / 12:40

ראש הממשלה המיועד אמר לרדיו הציבורי בארה"ב על השר לביטחון פנים המיועד כי "עם הסמכות באה גם אחריות". לדבריו, "אמרתי לו שהוא יקבל הזדמנות ויקבל את הכלים ושכדאי לו מאוד לעשות את העבודה"

בווידאו: נתניהו במליאת הכנסת: "אנחנו נשמור על הסטטוס קוו"/ערוץ הכנסת

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר כי השר לביטחון פנים המיועד "איתמר בן גביר שינה חלק גדול מעמדותיו מאז שהורשע בתמיכה בארגון טרור". נתניהו אמר את הדברים בריאיון לרדיו הציבורי בארצות הברית, כחלק מקידום המכירות לספרו של נתניהו.

"עם הסמכות באה גם אחריות", אמר נתניהו. "זה דבר אחד לומר דברים בקמפיין פוליטי לפני עשור וחצי וזה דבר אחר להיות בעמדת אחריות בשלטון. אני אוודא שזה מה שקורה. הוא הבטיח בבחירות שהוא יחזיר את הביטחון האישי. אמרתי לו שהוא יקבל הזדמנות ויקבל את הכלים ושכדאי לו מאוד לעשות את העבודה. במהלך הזמן נראה אם זה קרה".

ממשל ביידן מודאג מהמינוי הצפוי של בן גביר, ובחודש שעבר אמרו לוואלה! שני גורמים אמריקנים בכירים כי הממשל לא צפוי לעבוד עמו אם אכן יכהן כשר. אם הממשל האמריקני אכן יסרב לעבוד עם בן גביר זו תהיה התפתחות חסרת תקדים ביחסים, שתשפיע בצורה שלילית מאוד על היחסים בין המדינות.

השר לביטחון הפנים הוא תפקיד שהמחזיק בו מעורב בצורה אינטנסיבית בשורה של שיתופי פעולה ומגעים בין ישראל לארצות הברית - גם בתחום המדיני בנוגע לירושלים, גם בתחום האזרחי בסוגיית הוויזות לארה"ב וגם בתחום שיתוף הפעולה הביטחוני.

בנימין נתניהו, איתמר בן גביר בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
המינוי עשוי לפגוע ביחסים עם ארה"ב. בן גביר ונתניהו בכנסת, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully