וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום בין בן גביר לליכוד: תוקם יחידה מיוחדת בשב"כ לטיפול בפשיעה בחברה הערבית

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 11:37

שירות הביטחון הכללי, שעד כה היה מעורב רק בסוגיות ביטחוניות, צפוי לסייע למשטרה במאבק בארגוני הפשע ובחקירות פליליות. על פי הסיכומים בין המפלגות, בשביל המהלך הממשלה צפויה לתקצב יחידה ייעודית בשב"כ לנושא, והפעלתה תהיה בתיאום של משרד רה"מ והשר לביטחון לאומי

בווידאו: שיחה בין רכז שב"כ לתושב עזה כדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים/צילום: תקשורת שב"כ

על פי אחד מהסעיפים של ההסכמות במשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד לעוצמה יהודית, שב"כ יסייע למשטרה במאבק בפשיעה בחברה הערבית בפרט, ובארגוני הפשע בארץ בכלל - כך נודע היום (חמישי) לוואלה. עד כה השב"כ היה מעורב רק בסוגיות ביטחוניות, ולא בחקירות פליליות כמו רצח בחברה הערבית, ארגוני פשיעה ו"פרוטקשן", בטענה שזה לא בסמכותו.

המהלך נועד לסייע למשטרה להיאבק בפשיעה, ברקע האלימות הגוברת ברחבי הארץ. על פי הסעיף שסוכם, "הממשלה תורה לשב"כ לסייע למשטרת ישראל להיאבק בפשיעה הלאומנית בארגוני הפשע ומשפחות הפשע". בהמשך נכתב גם כי "הממשלה תתקצב יחידה ייעודית בשב"כ לטובת העניין". עוד הובהר בהסכם כי הפעלת השב"כ בנושאים פליליים תיעשה בשיתוף פעולה מלא בין משרד ראש הממשלה לשר לביטחון לאומי.

טקס השבעת הכנסת | יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר במהלך ישיבת סיעתו 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
יסייע במאבק בפשיעה הפלילית? איתמר בן גביר/ראובן קסטרו

בתוך כך, הוועדה שמכינה את התיקון לפקודת המשטרה המכונה "חוק בן גביר", תתכנס גם היום, שלפי התכנון הוא יועבר בקריאה שנייה ושלישית ביום שלישי או רביעי. על פי ההצעת החוק, יועברו סמכויות מורחבות על המשטרה לשר לביטחון לאומי המיועד. החוק מעורר התנגדות נרחבת בייעוץ המשפטי לממשלה ולמשטרה, שטוענים כי הנוסח הנוכחי אינו מאזן בין סמכויות השר ועצמאות המשטרה, ויגרום לפוליטיזציה בארגון ולכאוס מינהלי וסמכותי. בן גביר מסרב לקבל את התיקונים המוצעים על ידי היועמ"שית בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully