וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר לתאר את הכאב": ההכנות העצובות לכריסטמס בנצרת אחרי רצח הפעוט

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 12:17

בוקר לאחר האירוע שבו נורו למוות אב ובנו בן השנתיים, בנצרת אבלים על האירוע, אך ממשיכים בהכנות לחג המולד. לדברי מדריך מטיילים ותיק בעיר, "ההרגשה מחלחלת לכולם, וגם לאורחים, אך יש הסכמה שלא יצליחו להעכיר את האווירה". אחת מתושבות העיר: "יש חוסר ביטחון ביומיום"

בווידאו: תיעוד חיסול: תושב נצרת נורה למוות ואדם נוסף נפצע בינוני/מערכת וואלה!

"כולם בהרגשה נוראית פה, אבל אין מה לעשות, הכול נמשך כרגיל", אמר היום (רביעי) לוואלה! מדריך תיירים ותיק, בן 57 מנצרת, שביקש שלא יזוהה בשמו. הרצח הכפול של אב ובנו בן השנתיים בא בשיאן של ההכנות לקראת חג הכריסטמס, ובשבת צפויה התהלוכה השנתית הגדולה של החג, המביאה לעיר עשרות אלפים מכל רחבי הארץ, נוצרים ושאינם נוצרים.

"אי אפשר לתאר את הכאב ואי הנוחות כשאנחנו סופגים אבדה כזו לפני חג מולד", הוסיף מדריך התיירים הוותיק. "זה מחלחל אצל כולם, גם אצל האורחים שלנו. אתמול כשישבנו בתום סיור לאכול באווירה ביתית, זו כמובן הייתה השיחה. אין ביטולים של סיורים וטיולים שהוזמנו ויש גם מעין הסכמה שלא יצליחו להעכיר כאן את האווירה, הכול יישאר והחיים צריכים להימשך וזה כולל את התהלוכה הגדולה שמתוכננת לשבת".

חשד לרצח בנצרת: בן 33 נורה למוות ברכבו, בן שנתיים נפצע קשה.. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
פיראס ופארס הייב שנרצחו אמש/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בן ה-57 סיפר על הכעס והתסכול בעיר אחרי רצח השניים. "בשכונה וסביבתה יש זעם גדול. כועסים על עצם הרצח וכועסים על כל מה שקורה במגזר הערבי, כועסים כי מתוסכלים", הסביר. "יש אנשים שעברו בגלל זה מהעיר העתיקה לנוף הגליל. רואים את הרצח הזה והחיסולים האחרים וזה דבר שנותן הרגשה של חוסר ביטחון בעיר. רואים שכמה שהמשטרה מנסה לשים יד על המעורבים - היא לא מצליחה. זה מייאש שיש חיות-אדם שיורים על אבא עם שני ילדים ברכב".

"זו הרגשה מתסכלת מאוד של חוסר ביטחון ביומיום. עכשיו זה הגיע לתינוק חף מפשע וכואב מאד הלב", אמרה לוואלה! תושבת העיר, שגם ביקשה לשמור על אנונימיות. "אני חוששת שאם המדינה לא תתערב ותטפל בזה מהשורשים זה יהיה מסוכן לכולנו". גם היא טוענת כי האירוע לא השפיע על השגרה באזור. "אנחנו לפני כריסטמס, הקניונים מלאים באנשים, גם הבוקר והיו ככה גם אתמול בערב, בזמן האירוע ואחריו. החיים כאן תוססים, זה מראה כמה הסטנדרט נמוך ושהתרגלנו - עצוב. הופכים דף וממשיכים הלאה".

עוד בוואלה!

תועד מכה בעוצמה גבר בחנות ונאשם בתקיפה, אך ישלם קנס מגוחך

לכתבה המלאה
נצרת בכריסמס, דצמבר 2022. החברה הממשלתית לתיירות, אתר רשמי
הכנות לחג המולד בנצרת. אמש/אתר רשמי, החברה הממשלתית לתיירות
חשד לרצח בנצרת: בן 33 נורה למוות ברכבו, בן שנתיים נפצע קשה. 20 בדצמבר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
זירת הרצח בנצרת. אמש/עיבוד תמונה, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול נורו למוות האב בן ה-33 ובנו בן השנתיים פיראס ופארס הייב בזמן ששהו ברכב בנצרת. שוטרים בזירת הירי פתחו בסריקות לאיתור החשודים, בסיוע מסוק משטרתי וכוחות נוספים. האב מת בזירה, והפעוט פונה במצב קשה מאוד לבית החולים האנגלי בנצרת, שבו עבר ניתוח דחוף. הוא היה אמור לעבור להמשך טיפול בבית החולים רמב"ם, אך מצבו הידרדר ובהמשך נקבע מותו.

במשטרה סבורים כי מדובר ברצח כחלק ממאבק שליטה על שוק הסמים של נצרת, בין ארגוני פשיעה חזקים הפועלים בצפון. גורם בעולם התחתון אמר כי "אנחנו עדים לסדרה חדשה שתוביל לשרשרת של רציחות מהצדדים המסוכסכים שעד לפני מספר חודשים היו אמורים לשמור על הודנא והתחייבו לכך, אך זו לא החזיקה מעמד".

"זה שובר את הכלים ואת הכללים", הוסיף הגורם. "אבל למשטרה אין שליטה וחסר לה כוח אדם, ובלי עזרה של השב"כ היא חסרת אונים וכל רצח כזה הנותר בלתי מפוענח מותיר רוצחים שמסתובבים חופשי ועבריינים שמתחזקת אצלם התחושה שהפשע משתלם, זה כדור שלג". על המקרים ההולכים ומתרבים של ירי בו מעורבים ילדים בזירה, אמר: "נשברו הרבה קודים ונמחקו עקרונות הפשע הקלאסיים. אנחנו עדים לעידן הכול מותר, ללא אבחנה. העתיד לא צופן טובות. זה צריך להדאיג את כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully