וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל לשעבר אלשיך: "ממליץ ליועמ"שית ללכת לעסקת טיעון עם נתניהו"

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 20:51

אלשיך הוסיף בריאיון לחדשות 12 כי "הדמוקרטיה שלנו לא בשלה עדיין להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן". על רקע "חוק בן גביר", המפכ"ל לשעבר אמר כי הוא היה ממליץ לשבתאי להתפטר מתפקידו, והזהיר: "אם החוק יעבור, המשטרה תאבד את אמון הציבור"

בווידאו: אלשיך: אין פגסוס למשטרה, מדובר בספין"/מערכת וואלה!

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך אמר הערב (שלישי) כי הוא היה ממליץ ליועמ"שית גלי בהרב מיארה "ללכת לעסקת טיעון עם נתניהו". "הדמוקרטיה שלנו לא בשלה עדיין להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן", הוסיף בריאיון לחדשות 12.

עוד הוסיף אלשיך, כי הוא היה ממליץ למפכ"ל קובי שבתאי להתפטר מתפקידו אם החוק לתיקון פקודת המשטרה, המכונה "חוק בן גביר", יאושר. "אם החוק ישונה והמפכ"ל יהיה מפכ"ל של מפלגה, הייתי ממליץ לו להתפטר", אמר אלשיך והזהיר, "המשטרה תאבד את אמון הציבור, מי שיקבל שיטור חסר יקים מליציה".

"חוק בן גביר" עבר היום בקריאה ראשונה בכנסת, ברוב של 63 תומכים מול 53 מתנגדים. החוק, שנוסח על ידי השר המיועד לביטחון הלאומי איתמר בן גביר, יעביר לשר הממונה סמכויות על המשטרה ויכפיף אליו את מפכ"ל המשטרה. לפי החוק, אותו ניסח בן גביר, מפכ"ל המשטרה יהיה נתון למרות הממשלה וכפוף לשר, ולצד כפיפותו הוא הדרג הפיקודי העליון במשטרה.

עדותו של רוני אלשיך בוועדת נאור, ועדת החקירה הממלכתית לאירועי אסון מירון, מלחה, ירושלים, 11 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"ממליץ ליועמ"שית ללכת לעסקת טיעון עם נתניהו". אלשיך/פלאש 90, יונתן זינדל

השר הממונה על הממשלה לא יוכל לקבוע מדיניות העמדה לדין, אך כן יוכל להתוות מדיניות כללית בתחום החקירות, אחרי ששמע את עמדת היועמ"ש לממשלה והתייעצות עם המפכ"ל וצוותו. כמו כן, יוסמך השר להתוות מדיניות ולקבוע עקרונות כלליים בנוגע למשך זמן הטיפול בתיקים.

בשבוע שעבר הביע מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הסתייגות מהחוק כשהגיע לאחד מדיוני הוועדה המיוחדת שהוקמה. בהתייחסות ראשונה לנושא אמר שבתאי כי "שינוי דרסטי ודרמטי כזה מצריך הליך שקול וסדור". לדבריו, "הציפייה של הציבור היא שהמשטרה תישאר עצמאית". בן גביר התפרץ לדבריו של שבתאי ואמר: "אבל השר לא יכול לקבוע מדיניות", והוסיף "כבר הסברתי לך". שבתאי תהה "מה הבעיה במצב הנוכחי?", והוסיף כי "השינוי הדקלרטיבי יפגע באמון מצד האזרחים בכל מפגש עם שוטר". הוא הדגיש כי לא נקלע למצב שבו השר הממונה מבקש לנקוט במדיניות ולא נענה. "כשאזרחי ישראל חשובים על המשטרה הם חושבים על ארגון שלא מוטה ולא נגוע באינטרסים פוליטיים", הסביר.

בסוף השבוע אמר ב-103FM המפכ"ל לשעבר, רב ניצב בדימוס שלמה אהרונישקי, כי שבתאי צריך לפרוש כשירגיש שלא מסוגל למלא את תפקידו. "הוא צריך לשים את המפתחות כשירגיש שיש מנהל אחר - שאומר בגלוי שהוא רוצה להיות אחראי גם על הפעלת הכוח", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully