וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל לשעבר במסר לשבתאי: "כשתרגיש שאתה לא מסוגל למלא את תפקידך - לך הביתה"

עודכן לאחרונה: 16.12.2022 / 11:33

לדבריו של המפכ"ל ה-14 שלמה אהרונישקי, שבתאי צריך להניח את המפתחות כשהוא ירגיש שהוא לא יכול לנהל את המשטרה. "הוא צריך לפרוש כשירגיש שיש מפקד אחר", אמר בריאיון ב-103FM. עוד התייחס לאמירותיו של בן גביר וטען כי הם "אוסף משפטים שקשה להבין מה מסתתר מאחוריהם"

בווידאו:המפכ"ל שבתאי מתנגד ל"חוק בן גביר": "מה הבעיה במצב הנוכחי?"/מערכת וואלה!

המפכ"ל לשעבר רב ניצב בדימוס שלמה אהרונישקי העביר היום (שישי) מסר למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ואמר כי הוא צריך לפרוש כשירגיש שלא מסוגל למלא את תפקידו. "הוא צריך ללכת הביתה כשהוא ירגיש שהוא לא יכול לפקד על המשטרה", אמר אהרונישקי בריאיון ב-103FM. "הוא צריך לשים את המפתחות כשירגיש שיש מנהל אחר - שאומר בגלוי שהוא רוצה להיות אחראי גם על הפעלת הכוח".

עוד התייחס אהרונישקי לקרב המתנהל בין השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר לשבתאי - סביב השאלה מי ינהל את המשטרה. "בן גביר טוען 'אני השר - אני נבחרתי, ולכן בסמכותי לקבוע את המדיניות ואת הביצוע' - והוא צודק", טען אהרונישקי. "כל השנים השר היה זה שמכתיב מדיניות. ועדיין האמירות האלה של בן גביר הן אוסף של משפטים מבולבלים שקשה מאוד להבין בתוכן מה מסתתר מאחוריהם. היום קראתי ריאיון עם אחד היועצים שלו שאמר שהמשטרה עצמאית מדי. אז מה אתה רוצה? שהשר יהיה עצמאי מדי? ועוד בתחומים שהם הכי רגישים?".

לקראת הדיון בהצעת חוק "בן גביר" להכפפת המשטרה למדיניות השר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ואיתמר בן גביר, אולם ועדת הפנים. 14 בדצמבר 2022. ללא, פלאש 90
מי ינהל את המשטרה? בן גביר ושבתאי/פלאש 90, ללא

בהמשך התייחס להתנהלותו של בן גביר, טרם נכנס לתפקיד, וטען כי המפכ"ל והמשטרה צריכים להישמע למדיניות של השר אבל הפעלת המשטרה - כפופה אך ורק לחוק. "צריך לעשות את האבחנה הדקה", אמר. "הם לא כפופים לשר, עם כל הרצון שלו. לא אכפת לנו שישנה את פקודת המשטרה, ואם יש מקום לשנות אז שישנה".

לטענתו, הכל מתחיל ונגמר בחוסר האמון בין בן גביר לבנימין נתניהו. שכן, הוא רוצה לבצע מחטף בכדי לקבל את מה שהוא הבטיח לציבור בוחריו. "אותן בעיות שהביאו את בן גביר להיות שר בממשלת ישראל - אותו הסיפור של האלימות, וחוסר המשילות, והביטחון האישי הם כולם נהירים גם למפכ"ל. מה הוא לא מבין את זה? מה הוא בא מעולם אחר?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully