וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "הסכם הגרעין עם איראן מת"

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 17:37

בשיחה ארעית של נשיא ארצות הברית עם מפגינה נגד המשטר האיראני לפני חודש וחצי שנחשפה רק כעת, הוא אמר כי הסכם הגרעין "מת" אך ארה"ב לא תודיע על כך. דבריו מאשרים את המדיניות הלא רשמית שבה נוקטת ארה"ב

בווידאו: דובר בממשלת איראן מביע תקווה שממשל ביידן יחזור להסכם הגרעין/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי הסכם הגרעין עם איראן מ-2015 "מת" אך הדגיש כי ארצות הברית לא תודיע על כך באופן רשמי. ביידן אמר את הדברים בשיחה מקרית עם אזרחית אמריקנית שהפגינה נגד המשטר האיראני במהלך כנס בחירות שקיים בקליפורניה ב-4 בנובמבר. סרטון של השיחה הקצרה התפרסם ברשתות החברתיות רק היום - חודש וחצי אחרי.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בפנסילבניה. 30 באוגוסט 2022. רויטרס
"הסכם הגרעין מת". ביידן/רויטרס

למה זה חשוב?

  • דבריו של הנשיא ביידן היו למעשה אישור למדיניות האמריקנית הלא רשמית בנושא האיראני. בכירים בממשל אמרו את הדברים בחודשים האחרונים בשיחות עם בנות בריתה של ארה"ב וכן בתדרוכי רקע לא לציטוט ולא לייחוס עם כתבים.

מה הם אומרים:

  • "הוא (הסכם הגרעין) מת, אבל אנחנו לא נודיע על כך. זה סיפור ארוך. אני יודע שהמשטר האיראני לא מייצג אותכם (את האזרחים באיראן), אבל עלול להיות להם נשק גרעיני", אמר ביידן למפגינה.
  • דוברת מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמרה לוואלה! בתגובה כי הסכם הגרעין עם איראן אינו במוקד העיסוק של ממשל ביידן כעת. "זה לא על סדר היום שלנו", היא אמרה. "אנחנו לא רואים הסכם בזמן הקרוב. איראן הורגת את אזרחיה הצעירים ומוכרת כלי טייס בלתי מאוישים לרוסיה כדי להרוג אזרחים אוקראינים. אנחנו עובדים על דרכים מעשיות לבלום את איראן".
  • הבכירה בבית הלבן הוסיפה כי ממשל ביידן יפעל כדי לבלום את החתרנות האיראנית במזרח התיכון, להגן על חיילים אמריקנים כולל באמצעות כוח צבאי כשהדבר נחוץ, ולתמוך בעם האיראני ובדרישתו לקבל זכויות בסיסיות.
  • "נמשיך לנקוט בפעולות כדי לגבות מחיר ממי שמשתמש באלימות נגד מפגינים ומנסה לדכא את זכויותיהם. המאמצים הדיפלומטים שלנו הביאו לכך שעוד מדינות מצטרפות אלינו, מגנות את המשטר האיראני ויוצאות נגד פעולותיו", היא אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully