וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ישראלי: לא ייחתם הסכם גרעין לפני בחירות האמצע לקונגרס האמריקני בנובמבר

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 16:09

גורם מדיני הביע תקווה בנוגע להסכם הגרעין בין איראן למעצמות: "הצלחנו להשפיע על ארה"ב לא לתת עוד ויתורים לאיראן". לדבריו, סוכנויות המודיעין בישראל, ארה"ב ואירופה מעריכות כי פריצה איראנית לגרעין אינה תרחיש סביר בעת הזו. "לאיראן חסר הרבה מאוד כדי להגיע לנשק"

בווידאו: לפיד מתייחס למאמצים לבלום את הסכם הגרעין עם איראן/צילום: רוני כנפו

ישראל סבורה שבנקודת הזמן הזו לא ייחתם הסכם גרעין בין איראן למעצמות עד אחרי בחירות האמצע לקונגרס האמריקני ב-8 בנובמבר, כך אמר היום (ראשון) גורם מדיני בכיר בתדרוך לכתבים.

"נראה שלאיראן אין עניין לחזור להסכם כמו שהוא. אנחנו ממשיכים להיאבק ולשכנע", אמר הגורם המדיני. "הצלחנו להשפיע על ארצות הברית לא לתת עוד ויתורים לאיראן. אנחנו בתחושה שהמדיניות שלנו עובדת".

הגורם המדיני הבכיר אמר שהדיאלוג השקט שישראל קיימה מול הממשל האמריקני עושה עד כה את העבודה. "האמריקנים מעריכים את זה ורוצים לשמוע מה יש לנו להגיד", אמר הגורם המדיני.

בנוסף, ציין הגורם המדיני כי ההערכה של סוכנויות המודיעין בישראל, ארצות הברית ואירופה היא שפריצה איראנית לגרעין אינה תרחיש סביר בעת הזו. "לאיראן חסר הרבה מאוד כדי להגיע לנשק. הפריצה יכולה להיות כעת רק להשגת כמות האורניום הדרושה ולאיראנים אין יכולת בשלב הזה לייצר את שאר מרכיבי הפצצה", אמר. "לאיראן ברור שברגע שהיא מזיזה אצבע בכיוון הזה היא עוברת לטיפול מועצת הביטחון של האו"ם ולא יוצאת משם".

השיחה בווינה בין ארה"ב ושאר המעצמות לבין איראן, 17 באפריל 2021. רויטרס
שיחות הגרעין בווינה, אשתקד/רויטרס

לדבריו, ישראל סבורה שאם יהיה איום צבאי אמין נגד איראן היא תהיה מוכנה להיכנס למו"מ על הסכם גרעין לטווח ארוך יותר, בניגוד להסכם הנוכחי שתוקפו יפוג בתוך שנים ספורות.

הגורם המדיני הבכיר ציין כי ישראל מקווה שניתן יהיה להגיע להסכם בנושא הגבול הימי עם לבנון. לדבריו המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין עדיין לא הציג הצעה כתובה להסכם. הגורם המדיני הדגיש כי כל תקיפה מצד חיזבאללה על אסדת גז תגרור תגובה ישראלית.

נושא הגרעין האיראני יהיה אחת הסוגיות המרכזיות בשיחות שיקיים מחר ראש הממשלה יאיר לפיד בברלין עם קנצלר גרמניה אולף שולץ ועם שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק. לפיד המריא לברלין היום אחר הצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully