וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהסכמת ההורים: אפוטרופוס יוכל להמליץ על בדיקות גנטיות לתינוקת ממחדל ההפריה באסותא

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 11:45

בית המשפט קבע כי ימונה אפוטרופוס שיביע את דעתו אם המשך הבדיקות למציאת האם הביולוגית של סופיה הוא בטובה. עוד הוחלט כי המרכז הרפואי בראשון לציון יחוייב להציג מסמכים שקושרים את התינוקת לנשים שמבקשות להיבדק

בווידאו: דרמה בפרשת אסותא: בית המשפט קבע שימונה אפוטרופוס לתינוקת סופיה/מירב כהן

בית המשפט המחוזי בלוד החליט היום (ראשון) כי יש למנות אפוטרופוס לדין לתינוקת סופיה ממחדל ההפריה בבית החולים אסותא בראשון לציון, שיוכל להמליץ אם בטובתה להמשיך בבדיקות הגנטיות למציאת האם הביולוגית. זאת, לאחר שניתנה למינוי הסכמת ההורים והנשים שמבקשות להמשיך בבדיקות. בינתיים, צו עיכוב הביצוע לבדיקות יישאר בתוקף. עוד הוחלט כי המרכז הרפואי יידרש להציג מסמכים רפואיים שקושרים את התינוקת לנשים שמבקשות להיבדק.

לפני כשבועיים הורה בית המשפט להמשיך בבדיקות הגנטיות לשש מהמטופלות במחלקת הפוריות באסותא ראשון לציון, כדי לבחון אם יש להן קשר לתינוקת. עורכי הדין, דורי כספי, שירה פרידן, שמואל מורן נועה גלרמן ליאל ויונתן הרוש, שמייצגים את העותרות, ברכו אז על החלטת בית המשפט. "הלקוחות שלנו לא יודעים את נפשם. מצפים לבדיקה ואם מי מהם ימצא כהורה בוודאי יבקש בוודאי לגדל את הילדה שלו".

בית חולים אסותא ראשון לציון. 15 בספטמבר 2022. ניב אהרונסון
בית החולים אסותא בראשון לציון/ניב אהרונסון

בחודש שעבר הציגו בכירי משרד הבריאות את תוצאות השימוע ואת החלטות המשרד בנוגע למחדל ההפריה במרכז הרפואי. מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש הודיע כי הוחלט לצמצם את את כמות טיפולי ההפריה בבית החולים ב-50%, מ-10,000 ל-5,000 בשנה. "זה אירוע קשה ומורכב, והיינו רוצים שלא יקרו דברים כאלה לעולם", אמר אש. "יש כאן מורכבות מקצועית ומשפטית של גנטיקה והורות. זה אירוע עם השלכות מערכתיות, ונצטרך להפיק לקחים מערכתיים".

פרופ' אש אמר כי החליט לצמצם את המחלקה ולא לסגור אותה לחלוטין, למרות הביקורת. "הייתה יכולה להתקבל החלטה קלה לסגור, אך זה היה פוגע במטופלות, ונראה לנו לא נכון". לדבריו, במשרד טרם איתרו כיצד קרתה התקלה, וכי אחרי שלילת הזוג הפוטנציאלי הראשון כהורים לתינוקת, "הוחלט להפסיק את החיפוש בדרך הזאת". מנכ"ל משרד הבריאות הדגיש כי כשהליקויים יתוקנו, באסותא יקבלו אישור לשוב לפעילות מלאה.

מבית החולים אסותא ראשון לציון נמסר בתגובה כי הם מקבלים את החלטת משרד הבריאות "וזאת בהמשך להחלטה שקיבלה על עצמה קודם לכן, שלא לקבל מטופלות חדשות, עד לסיום תהליכי הבדיקה במחלקה ועד להחלטת משרד הבריאות. כפי שצוין על ידי משרד הבריאות , עיקר השיפורים כבר הוטמעו ביחידה, וכוללים אמצעים ותשתיות משודרגים, ובעתיד פתרונות טכנולוגיים הנוגעים לתהליכי זיהוי ובטיחות המטופלות, במטרה להוביל את הסטנדרטים גבוהים ביותר בטיפולי ה- IVF בישראל ובעולם. באסותא מדגישים שקיים קשר רציף ושיח מקצועי ורגיש מול המטופלות שטופלו בסמיכות ליולדת, וכולן מקבלות מענה, והמשך טיפול וליווי על פי בקשתן".

  • עוד באותו נושא:
  • אסותא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully