וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוקנו את התיבה וצפו בנאשמים: כך סוכלה הברחת הסמים מקולומביה בירכתי הספינה

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 15:24

כתב אישום הוגש נגד יקותיאל זיני ושישה מעורבים נוספים בהברחת עשרות ק"ג של קוקאין לישראל דרך הים. על פי האישומים, תיבה עם סמים הוצמדה בעזרת מגנטים לתחתית של אוניית משא. זיני ממשיך להכחיש את הדברים, למרות שהמשטרה רואה בו כמעורב מרכזי בפרשה

בווידאו: שבעה נאשמים בהברחת הסמים מתחת לאוניית משא מקולומביה/אלי אשכנזי

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד אביו של הזמר בן זיני, יקותיאל זיני, ונגד שישה נוספים כחלק מפרשת הברחת הסמים לישראל דרך הים. מהאישומים עולה כי זיני, יחד עם מעורבים נוספים, הכניסו סמים לתיבה, והצמידו אותה בעזרת מגנטים לתחתית של אונייה.

על פי האישומים, עשרות ק"ג של הקוקאין הוצמדו בתיבה לאונייה להובלת פחם באמצעות מגנטים, ושוויים הוערך במיליוני שקלים. החוקרים תיעדו את הנאשמים נפגשים בחוף אולגה בחדרה. מסרונים שהגיעו לידי המשטרה חושפים כי החשודים שעסקו בהברחה השתמשו בקודים כגון "הילדה הגיעה", ו"הילדה לא הגיעה". כמו כן, אחד הנאשמים תדרך את הצוללנים כיצד לפרק את התיבה שהוצמדה לאוניית הפחם ובה הסוו הסמים.

חוף הדייגים, חדרה. שלומי גבאי
חוף הדייגים בחדרה, לשם הגיעו הסמים/שלומי גבאי

עוד עולה מכתב מכתב האישום שכבר בינואר האחרון היה מקרה של הברחת קוקאין בשיטת הצמדת תיבת מתכת לירכתי ספינה שעוגנת במעגן תחנת הכוח אורות רבין. אולם הצוללן שנשלח להביא את התיבה לא מצא אותה תמורת הצלילה קיבל 1,500 שקלים, כמו גם בעל הסירה שהשיט אותו לספינה. במאי יצא לדרך הניסיון השני: בקולומביה, הצמידו אנשים שזהותם לא ידועה למשטרה לירכתי הספינה "מינרל ירדן" באמצעות מגנטים, תיבה ובה סם במשקל של כ-30 ק"ג.

בהמשך לכך, ב-10 במאי הפליגה הספינה מנמל פוארטו דרמונד שבעיר סנטה מרתה בקולומביה לכיוון ישראל. ב-2 ביוני עגנה הספינה בנמל חדרה, הנמצא בשטח תחנת הכוח והמתינה לתורה להיכנס לרציף פריקת הפחם. כעבור יום אותרה התיבה, הופרדה מהספינה, ונתפסה על ידי המשטרה כשבתוכה הסם, כשהוא ארוז ב-30 חבילות. 29 מחבילות הסמים נשמרו בידי המשטרה ואחת החבילות, במשקל של כק"ג אחד הוחזרה על ידי המשטרה לתיבה, שנסגרה מחדש והוצמדה לספינה, על מנת לאפשר לנאשמים לקחת את התיבה וכך לאתר אותם ולעצור אותם.

באותו יום עדכן איציק סעדון את מור זוהר כי הספינה נכנסה לנמל והם קבעו להיפגש כעבור יומיים. הם פנו ליוסי אשרף וניר אלמקייס מחדרה שיצללו ויביאו את התיבה תמורת תשלום. לאחר מכן נפגשו הארבעה בחוף עם זיני ושוחחו על הפרדת התיבה מהאונייה. כעבור יום, נפגשו שוב בחוף ב-11 בלילה. שלושה מהנאשמים שטו לעבר הספינה. הצוללן ירד למים וחיפש את התיבה, אולם כעבור חצי שעה יצא בידיים ריקות והם שבו אל החוף. לאחר יום או יומיים נעשה ניסיון נוסף ובתום 40 דקות שוב יצא הצוללן ללא התיבה.

עוד בוואלה!

לא רק בן זיני: סלבס שהוריהם הסתבכו עם החוק

לכתבה המלאה
חוף הדייגים, חדרה. שלומי גבאי
חוף הדייגים בחדרה, שם עגנה האונייה/שלומי גבאי

הם לא אמרו נואש וכעבור מספר ימים יצאו שוב לספינה, הפעם ירד אל המים צוללן אחר, אבל גם הוא לא הצליח למצוא את התיבה. עבור אותן צלילות התשלום כבר עמד על 10,000 שקלים. הם התכוונו לשוב ולחפש את התיבה וסעדון ביקש מזיני שיאתר צוללן אחר. אבל מכתב האישום עולה כי הנאשמים לא הוציאו צלילה נוספת וב-20 ביוני, הוציאה המשטרה את התיבה ממקומה בתחתית הספינה, בטרם זו עזבה את המעגן.

עורך דינו של זיני, יהלי שפרלינג, מסר בתום הדיון בבית המשפט: "הוגש כתב אישום חמור, יחד עם זאת, הלקוח עומד על שלו ואמר שאין לו קשר לייבוא הסמים. אנחנו בטוחים שנקרא את חומר הראיות בתיק נוכל לענות לכל שאלה וכל תהיה בעניין. הוא נגד סמים, ומתייחס לזה בחומרה רבה. הוא מנתק קשרים עם חברים שקשורים לסמים. יש פה טעות קשה מאוד של המשטרה - הוא חף מפשע".

עורך הדין שי לוי, שמייצג את הנאשם מור זוהר, שלו אזרחות קולומביאנית, מסר אחרי הדיון: "כתב האישום נראה חמור, חומר הראיות טרם התקבל, רחוקה הדרך מהרשעה. על פניו הראיות שהוצגו רעועות, אחרי שאקרא את החומר אסביר לפרקליטות ולמדינה כי הנאשם שאני מייצג חף מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully