וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקודים הסודיים, תיבת הסמים ואוניית הפחם: כך הבריחו עשרות קילו קוקאין דרך הים

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 10:02

המשטרה תגיש הצהרת תובע נגד 7 החשודים, בהם אביו של הזמר בן זיני, בהברחת סמים בשווי מיליוני שקלים דרך הים. במסגרת החקירה נחשפו קודים בהם השתמשו החשודים לסמן את הגעת הסמים, כמו "הילדה הגיעה". עוד נחשף כיצד תדרכו את הצוללנים להוציא את הסמים מהספינה

בווידאו: פעילות משטרתית סמויה למעצר סוחרי סמים/צילום: משטרת ישראל, עריכה: עמית שמחה

המשטרה צפויה להגיש מחר (רביעי) הצהרת תובע נגד שבעת החשודים בהברחת סמים לישראל דרך הים. הסמים המוברחים, עשרות ק"ג של קוקאין, הגיעו על פי החשד באוניה להובלת פחם ושוויים הוערך במיליוני שקלים. בין החשודים - יקותיאל זיני, אביו של הזמר בן זיני. כתב אישום צפוי להיות מוגש בקרוב נגד השבעה.

במסגרת פעולות החקירה תיעדו החוקרים את החשודים עורכים פגישות בחוף אולגה בחדרה. מסרונים שהגיעו לידי המשטרה חושפים כי החשודים שעסקו בהברחה השתמשו בקודים כגון "הילדה הגיעה", ו"הילדה לא הגיעה". כמו כן, אחד החשודים תדרך את הצוללנים כיצד לפרק את התיבה שהוצמדה לאוניית הפחם ובה הסוו הסמים.

צוללנים ממשיכים במאמצי ההצלה בתוך שלד הספינה הטבועה "קוסטה קונקורדיה" לחופי מערב איטליה, 23 בינואר 2012. רויטרס
הדריכו את הצוללנים יצד לפרק את התיבה עם הסמים/רויטרס

בנוסף, מהמשטרה נמסר כי חקירה נוספת, על מקרה הבחרת קוקאין במשקל 36.8 ק"ג בחודש יוני האחרון קרובה לסיומה. כמו כן, חקירת חשד להברחה נוספת שהתרחשה בחודש ינואר נמצאת בעיצומה.

יחידת יאחב"ל של המשטרה ניהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה, ביחד עם מכס ומע"מ חיפה ברשות המיסים, "אודות ייבוא של סמים מסוכנים מסוג קוקאין לארץ". במסגרת החקירה, נתפסו עשרות ק"ג של סמים מסוג קוקאין. בתום החיפושים הועברו החשודים לחקירה במשרדי להב 433. "ככל שידרש במהלך היום יובאו החשודים לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ", מסר המשטרה.

יקותיאל זיני הכחיש את המיוחס לו, לשופט אמר היום בדיון בהארכת מעצרו: "אני מבקש להיבדק בפוליגרף, אצלי סמים זה כמו בגידה במדינה, זה מוקצה, אני מובך ומבויש שנחקרתי על דבר כזה, זה סוף העולם מבחינתי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully