וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה: השופט ביקר בזירת הירי בסלומון טקה

עודכן לאחרונה: 15.12.2022 / 16:36

לצד מפגינים שתומכים בשוטר היורה, ולצד מוחים נגדו, השופט זאיד פלח שהה במשך כשעה בזירה בקריית חיים. עימות פרץ במקום, אחרי שאישה קראה לעבר המשפחה שטקה היה פושע. מנכ"לית אגודת יהודי אתיופיה: "אם הוא היה לבן - הנשק לא היה נשלף"

בווידאו: ביקור השופט זאיד פלח בזירת המוות של סלומון טקה/אלי אשכנזי

השופט במשפטו של השוטר שירה למוות בסלומון טקה, זאיד פלח, הגיע היום (חמישי) לזירת האירוע בקריית חיים בפעם השנייה במסגרת המשפט. פלח היה במקום במשך כשעה, לצד מפגינים בעד השוטר, ומוחים אחרים שהפגינו נגדו.

עורכת הדין רינה איילין גורלחק, מנכ"לית אגודת יהודי אתיופיה, אמרה: "הגענו להביע תמיכה וסולידריות עם המשפחה ולדרוש צדק. אנחנו רוצים לא פחות מעונש המקסימום לשוטר היורה. הירי בסלומון טקה היה נקודת שבר משמעותית ביותר ביחסים של יוצאי אתיופיה עם הממסד. אם היה מדובר בנער לבן - הנשק לא היה נשלף".

אביו ואחותו של סלומון טקה בעת ביקורו של זאיד פלח, השופט במשפטו של השוטר שירה בסלומון טקה  בזירת האירוע, קרית חיים, 15 בדצמבר 2022. אלי אשכנזי
אביו ואחותו של טקה, היום/אלי אשכנזי

עו"ד גורלחק התייחסה גם למדיניות החדשה של הוראות פתיחה באש אותה מגבש יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, על כך אמרה: "ואנחנו מאוד מוטרדים מההתפתחויות של שינוי הוראות פתיחה באש שמבקש בן גביר לקדם. מי שישלם את המחיר הן האוכלוסיות המוחלשות, אם אלה יוצאי אתיופיה, אם זה ערבים, אם זה להט"ב, אם זה חרדים. היום זה אנחנו ומחר זה אתם".

עוד בוואלה!

ירה למוות, זרק את התרמיל ועזב את הבית: תושב הצפון מואשם ברצח אמו

לכתבה המלאה
מחאה בזמן ביקורו של זאיד פלח, השופט במשפטו של השוטר שירה בסלומון טקה בזירת האירוע, קרית חיים, 15 בדצמבר 2022. אלי אשכנזי
המחאה בזירת הירי בטקה. היום/אלי אשכנזי

בפברואר האחרון כשנתיים לאחר הגשת כתב האישום נגד השוטר, עלה הקצין לדוכן העדים. השוטר הודה כי אין לו בקיאות בהוראות החוק, לפחות בכל הנוגע לתשאול וחיפוש אצל קטינים, ובשבוע לאחר מכן עלה כי בסופו של דבר, ברגע האמת, ניצב הקצין החמוש מול סלומון טקה בלבד, ובספק גם נער קטין, לאחר שיתר הנוכחים נותרו מאחור או נרתעו מקריאותיו להתרחק, ומאיומי האקדח ששלף ודרך מולם.

בפתח הדיון התובע עבר איתו על גילאי ארבעת הילדים בגינה הציבורית באירוע המקדים, כולם בין 15-13, וסלומון טקה שלא היה נוכח, בן 19. מתשובותיו התברר כי הקצין לא זוכר את פרטי הלבוש שלהם ואף לא את צבע הכובע שחבש סלומון טקה. עוד טען הקצין כי הראה להם תעודת שוטר - על כך ניסה התובע לברר אם הציגה ממרחק ובפרק זמן שהתיר בכלל לנוכחים להבין את טיבה.

הוריו של סלומון טקה בעת ביקורו של זאיד פלח, השופט במשפטו של השוטר שירה בסלומון טקה  בזירת האירוע, קרית חיים, 15 בדצמבר 2022. אלי אשכנזי
אביו של טקה, היום/אלי אשכנזי
אמו של יוסף סלמסה בעת ביקורו של זאיד פלח, השופט במשפטו של השוטר שירה בסלומון טקה  בזירת האירוע, קרית חיים, 15 בדצמבר 2022. אלי אשכנזי
מפגינים בזירת הירי בסלומון טקה. היום/אלי אשכנזי

"כשאתה מתקשר 100 זה לא כמו שאתה מזמין פיצה", חזר ואמר גם היום במענה לשאלה מדוע לא הזמין ניידת, ובמקום זאת החליט לתשאל ולערוך חיפוש אצל הנערים לאחר שאשתו העלתה חשד כי הם סוחטים נער אחר. "לא עלה לי בראש לקחת פרטים שלהם ולהעביר לקצין נוער", הודה. הוא סיפר שחיפש את אותו שטר 50 השקלים, שכביכול עבר בין ידי הנערים במהלך הסחיטה, ומאמין שאם היה מוצא אותו היה "מקפיא מצב ומזעיק שוטרים".

סלומון טקה וורקנך צעיר ממוצא אתיופי בן 20 שנורה למוות על ידי שוטר בקריית חיים ב-30.6 2019.. אתר רשמי, אתר רשמי
נורה למוות על ידי שוטר. סלומון טקה/אתר רשמי, אתר רשמי

בהמשך תיאר כיצד סלומון טקה הזדמן לזירה. לדברי הקצין, באותם רגעים הוא לא ידע מי הוא, כפי שבדיון הקודם הודה כי מעולם לא הכיר גם את הנערים איתם שוחח. התובע, עו"ד יצחק, הזכיר כי בחקירתו הראשית תיאר הקצין את טקה כ"שתוי ומסומם", וכי הודה שבשעתו לא ידע אם הנערים נמצאים תחת השפעת סמים ואלכוהול. לעומת זאת, אמר כי הריח אלכוהול בהבל פיו של טקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully