וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת גולדין תוקפת אחרי פרסום תמונת הנשק: "המדינה ויתרה על השבת השבויים"

עודכן לאחרונה: 15.12.2022 / 14:36

אחיו של הקצין שגופתו מוחזקת בעזה התייחס לתמונות שפרסם חמאס, ודרש לשנות את המשוואה ולגבות "מחיר מארגון הטרור", כדי להשיב את הגופות והנעדרים. בנוסף, תקף את מתאם השבויים והנעדרים הקודם: "עשה הכול כדי למנוע מידע מהמשפחות"

בווידאו: משפחת גולדין בצעדה מבית ראש הממשלה יאיר לפיד ועד למשרדו של שר הביטחון בני גנץ בקריה בתל אביב בקריאה להשיב את החיילים והאזרחים שהושארו מאחור בעזה, 11 באוקטובר 2022/מטה המאבק להחזרת הבנים

צור גולדין, אחיו של הדר גולדין, קצין צה"ל שגופתו נחטפה בידי חמאס, התייחס הבוקר (חמישי) לתמונות שפרסם ארגון הטרור ובהן, לטענתו, הנשק של הקצין. זו התקפה מהותית מחמאס", אמר האח בתוכנית שבע תשע עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103fm. "אף אחד לא דיבר איתנו עד עכשיו, לא טרחו לעדכן אותנו, אנחנו עד עכשיו מתראיינים וזה משקף את הגישה והיחס למשפחות של שבויים במדינת ישראל. כבר לא כל כך ברור מי האויב, אם זה המשפחות או אם זה ארגון טרור שמחזיק בחייל שבוי שלחם בחזית בצוק איתן".

"אנחנו נמצאים במציאות שבה אין מתאם שבויים ונעדרים. המתאם הקודם עשה הכול, כדי למנוע מידע מהמשפחות, כדי לייצר לפעמים גם ספינים תקשורתיים על גב המשפחות", המשיך צור גולדין. "חמאס הוא זה שמגדיר את המחירים, הוא זה שמגדיר את השפה ואנחנו משחקים לידיים שלו. חמאס מייצר שתי משוואות - או שאנחנו משלמים מחירים כבדים, משחררים מחבלים, או שאנחנו מחסלים ערך עליון ואינטרס שאם הוא יעלם החברה שלנו תיהרס, וזה ערבות הדדית. יש ערך עליון שלא משאירים חייל מאחור. אם אתם רוצים להחליף את הערך הזה, תפדל, אבל יש ערך עליון".

הדר גולדין. באדיבות המשפחה
"לגבות מחיר מחמאס". הדר גולדין/באדיבות המשפחה

גולדין דרש לגבות "מחיר מחמאס", וטען כי המדינה ויתרה על השבת הגופות והנעדרים. מאז שאח שלי נחטף מתקבלים נתונים משב"ס, לפי צו בג"ץ, שוחררו מעל 700 מחבלים מהכלא הישראלי עד תחילת שנת 2024, זו כבר תהיה השנה העשירית מאז שאח שלי נחטף. הדיונים על עסקת מחבלים הם דיונים לא רלוונטיים. הקלות שבה מתייחסים לשבויים בזילות כזאת, זה דבר שלי קשה ומזעזע לומר".

"לא צריך לפתוח במלחמה, אבל בהחלט יש לגבות מחירים. המחבלים מהכלא הישראלי, לא צריכים להיות משוחררים, יש חוקים ומנגנונים שלא מופעלים", הסביר האח. "יש חזיתות בזירה הבינלאומית ויש חזיתות בכל מה שהיה פעם מערך מתאם שבויים וחוסל בגלל הערך ומיתוס שנעלם כי אנחנו בחרנו. זה חשבון נפש שאנחנו צריכים לעשות, החלטנו לוותר על השבויים והנעדרים שלנו, חזיתות ננטשו, צריך להחליף את הדיסק ולהילחם על החיילים. מדינת ישראל הולכת לכיוון שבו כבר אין מלחמה על שבויים ונעדרים ועדיף כבר להכריז את זה".

רובה תבור שלטענת חמאס היה שייך להדר גולדין דצמבר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
הרובה שבחמאס טוענים שהיה שייך לגולדין/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גם אחותו של הדר, איילת גולדין קאופמן, תקפה בריאיון בתוכנית של סיון כהן ב-103fm. "מערך השבויים והנעדרים של מדינת ישראל קרס. ממשלת ישראל מפקירה את חיילי צה"ל כבר שמונה שנים ביודעין וכנראה גם באינטרס ולא עושה כלום, כולל אפילו לא לעדכן אותנו, לדווח לנו", אמרה. "עם ישראל לא טיפש, אני ואת אנשי האמת שעדיין מאמינים בערך הזה שנקרא מדינת ישראל ועדיין מגייסים את הילדים שלהם לצבא, הם לא אוכלים יותר את הבולשיט הזה. כשהם רואים ש-700 מחבלים חיים משתחררים מהכלא הישראלי, הם שואלים את עצמם, 'איפה החיילים? למה הם לא תנאי?'".

"אנחנו מדברים על ערך שנקרא חלל צה"ל. חלל זה אומר שיש חוב, וזה לא חוב למשפחת גולדין המסכנה, זה לא נכון בהקשר הזה", המשיכה האחות. "החוב הזה והערך הזה, והעובדה שחיילי צה"ל רצו אחרי הדר בתוך המנהרה תוך כדי סיכון חייהם והביאו את המדים שלו וראו את שובלי הדם ואת הציצית שלו, והגיעו וידעו בדיוק היכן הוא, וידעו אז שהוא פצוע, לא ידעו אז שהוא הרוג - וראש הממשלה ביבי נתניהו ובני גנץ שהיום הוא שר הביטחון שלנו ואז היה רמטכ"ל, אמרו להם 'תעצרו ואל תיכנסו', זו הפקרה של חייל פצוע. את מבינה איזה שבר זה?".

אתמול הציג חמאס רובה תבור ששייך לכאורה לצה"ל, וטען כי מדובר בנשק ששימש את גולדין. אנשי הארגון גם הציגו את המספר הסידורי של הנשק - 42852351. גולדין, קצין בסיירת גבעתי, נפל במהלך צוק איתן בשנת 2014. מחבלים שיצאו ממנהרה תקפו את הכוח שגולדין היה בו, והרגו אותו, את מפקד הסיירת בניה שראל ואת הלוחם ליאל גדעוני. גופתו של גולדין נחטפה בידי המחבלים מאז היא מוחזקת ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully