וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדופילים בבתי חולים: אח וסניטר חשודים שצילמו ילדות שטופלו וסחרו ביניהם בצילומים

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 17:04

אורן חננייב ודניל יעקב, אח וסניטר ברמב"ם ובשיבא, נעצרו בחשד שתקפו מינית ילדים ותינוקות, בין היתר בחדרי ניתוח, תיעדו מטופלים בעירום וסחרו בתכנים ביניהם. לפי החשד, אחד מהם המליץ לשני על תרופות כדי לטשטש את הילדים ועל משחקי ילדים שבהם ניתן לבצע עבירות מין

בווידאו: פדופיל משוחרר, שנמצא תחת פיקוח, חשוד במעשה מגונה בילד בן עשר ביפו/מערכת וואלה NEWS

שני עובדים בבתי החולים רמב"ם ושיבא, אורן חננייב בן ה-28 מקרית ים ויעקב דניל בן ה-35 מרמת גן, נעצרו בחשד שתקפו מינית ילדים ותינוקות, בין היתר בחדרי ניתוח, תיעדו את המטופלים בעירום וסחרו בתכנים ביניהם - כך נחשף היום (שלישי) בוואלה. נחקר החשד כי בין התיעודים שאספו השניים היו צילומי עירום של נערות וילדות. במהלך החקירה נתפס אף תיעוד של אחד החשודים מבצע עבירת מין בתינוקת בת פחות משנה.

לפי המשטרה, בחקירה עלה כי ברשותו של דניל נמצאו אלפי סרטים ותמונות בעלי תוכן פדופילי מובהק ובהם תיעוד עבירות מין של בגירים בתינוקות וילדים, וכן התכתבות עניפה בנושאי פדופיליה עם גברים נוספים.

בנוסף, גילו החוקרים סרטונים ותמונות אותם צילם החשוד בו הוא מופיע מבצע מעשים מגונים בתינוקת ובילד קטן של מכריו, וכן תמונה של ילדה לפני ניתוח שצולמה על ידו בבית החולים ללא ידיעתה בבית החולים כשפלג גופה התחתון עירום.

אורן חננייב תושב קרית ים בן 28, החשוד בביצוע עבירות פדופיליה ועבירות מין תוך ניצול גישתו לחדרי ניתוח בבתי החולים בו הוא מועסק 13 בדצמבר 2022. מתוך לינקדאין, אתר רשמי
החשוד אורן חננייב/אתר רשמי, מתוך לינקדאין

מניתוח ההתכתבויות של יעקב, הגיעו החוקרים לחשוד חננייב, אח בחדר ניתוח בבית חולים רמב"ם עצרו אותו ותפסו את המכשירים הסלולריים והמחשבים שברשותו.

בכמה התכתבויות בין השניים נראו שיעקב ממליץ לחננייב על תרופות טשטוש בהם יעשה שימוש כדי להקטין התנגדות אצל ילדים בזמן תקיפה מינית. כמו כן בין הצילומים בטלפון הנייד שלו התגלתה תמונה שצילם בה נראה פלג גוף תחתון של אישה בעירום בזמן ניתוח, וכן צילום של החשוד מבצע פעולה מינית בבובת תינוק.

בית חולים רמב"ם, חיפה, 23 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
סיוט ברמב"ם/ראובן קסטרו

בנוסף, תפסו החוקרים ברשותו של חננייב אלפי תמונות וסרטים בעלי תוכן פדופילי מובהק. בהתכתבויות בין החשוד לבין יעקב, מצאו החוקרים הצעות של החשוד למשחקי ילדים המומלצים על ידו, במהלכם ניתן לבצע בקטין פעולות מיניות שייחשבו בעיני הקורבן כחלק מהמשחק.

נגד השניים תוגש הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

דניל יעקב. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
החשוד יעקב דניל/צילום מסך, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עו"ד אבישג כהן שמייצגת את דניל יעקב מטעם הסניגוריה הציבורית מסר בתגובה: "מדובר בבחור צעיר שמתמודד עם חיים קשים ומורכבות נפשית. לאחר שיוגש כתב האישום נלמד את חומרי החקירה ונציג את עמדתנו בבית המשפט. אך כבר בשלב ראשוני זה, עולה כי היקף האירועים שהציגה המשטרה המהלך החקירה אינו כפי שהוצגו היום עם סיום החקירה".

עורך הדין אביעד רייפר המייצג את אורן חננייב אמר לוואלה! כי "מדובר בצעיר נורמטיבי, אין לו עבר פלילי והוא מעולם לא נחקר במשטרה. הוא שירת שירות חלקי בצה"ל ונחשב עובד טוב ברמב"ם. ברגע שיוגש כתב אישום נראה עם מה אנחנו מתמודדים, כי בדיוני המעצר המעורבות שיוחסה לו הייתה מאד מעורפלת ולא ברורה עד לא סבירה. לכל דבר יינתן הסבר ותינתן תשובה". לדבריו, " הסניטר מנסה להפיל עליו הכול בו בזמן שברור מי עשה מה". הוא אמר כי "לגבי התמונה של האישה בחדר הניתוח הוא נתן הסבר, זה קרה לפני שנים כשהיה סטודנט היה בחדר ניתוח בהתלמדות וצילם במסגרת הלימוד שהיה צריך ללמוד ולהפנים וגם אם טעה בכך לא הייתה כל מחשבה פלילית במעשה והוא נהג בתום לב". עוד אמר כי, "ברגע שתופסים כמויות כאלה חומרי תועבה במחשב של עובד במקום ציבורי, כפי שהמשטרה טוענת, אז ברור שעד שתתברר אשמתו הוא יושעה ולא יחזור לעבודה. ככל שהזמן יחלוף תתברר מידת אשמתו אבל בדבר אחד אני בטוח כבר כעת, מהחומרים שנחשפנו להם עולה כי מעורבותו בפועל וחומרת המעשים נמוכות בהרבה ממה שמיוחס לו".

"בידי החשוד היה מסמך שמעיד על היעדר עבר פלילי"

מבית החולים רמב"ם נמסר לוואלה בתגובה כי "עקב חומרת החשדות פנתה הנהלת רמב"ם לאגף המשמעת של נציבות המדינה שמלווה את הפרשה בבקשה להתחיל בהליך סיום עבודתו של האח, עובד מדינה. בשלב ראשון, ברגע שיסתיים מעצרו העובד יזומן לשימוע לצורך השעיה מידית".

בבית החולים הדגישו שהחשוד הציג בקבלתו לעבודה ב-2020 מסמך משטרתי, שמעיד על היעדר עבר של עבירות מין ורישום פלילי, "כמו כל אדם שמבקש להתקבל לעבודה בבית חולים בישראל. לרמב"ם לא היה כל מידע או חשד לקיום או ביצוע עבירה כלשהי לפני מעצרו", מסרו מבית החולים. "אנו שמים בראש סדר העדיפויות שלנו את הבטיחות והפרטיות של מטופלינו, ונגלה אפס סובלנות לפגיעה באמון המטופלים".

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר בתגובה: "עם מעצרו של העובד והבאת החשדות כנגדו לידינו, הוא פוטר באופן מיידי. עקב חומרת המעשים, הוגשה תלונה במשטרה גם מטעם המרכז הרפואי שיבא בגין העבירות המיוחסות לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully