וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנת הנהג שנמחץ למוות באירוויזיון בת"א תובעת כמיליון שקל: "הגיע הזמן שיקחו אחריות"

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 8:33

דליה שוורץ, אלמנתו של פולדי שוורץ שנהרג יום לפני האירוויזיון בגני התערוכה, הגישה תביעה נגד החברות מאחורי התחרות - כולל תאגיד השידור הישראלי. לפני כשנה, הפרקליטות סגרה את התיק הפלילי בנושא. "שום סכום בעולם לא יפצה על שברון הלב או יחזיר לנו את פולדי"

בנו של פולדי שוורץ, נהג המשאית שנהרג במהלך עבודות הקמת במת האירוויזיון בת"א: "אף אחד לא אומר לנו מה קרה שם בדיוק"/צילום: שלומי גבאי

במאי 2019, בעיצומן של ההיערכויות לאירוויזיון שהתקיים בגני התערוכה בתל אביב, הנהג פולדי שוורץ נמחץ למוות. אמש (שני) אלמנתו, דליה שוורץ, הגישה כתב תביעה על סך כמיליון שקלים מהחברות שהפיקו וסיפקו שירותי אבטחה לאירוויזיון - וגם את תאגיד השידור הישראלי, "כאן". זאת, כשנה אחרי שהפרקליטות סגרה את התיק הפלילי בנושא.

כתב התביעה הוגש אמש לבית משפט השלום בפתח תקווה ונוסח על ידי עורכי הדין מרק לייזרוביץ', קרן ברק ואורי עובדיה. "מדובר בתאונה קשה שאירעה במהלך עבודת הפקת האירוויזיון שהתקיים בגני התערוכה בתל-אביב ובמהלכן אירעה תאונת עבודה קשה שבה קיפח המנוח את חייו לאחר שרשרת מחדלים קשים של הנתבעות", טוענים עורכי הדין. "בית המשפט הנכבד מתבקש לחייבן בפיתוי התובעת בגין כל הנזקים שנגרמו לעיזבון".

פולדי שוורץ ורעייתו. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה
"עוגן עבור המשפחה". פולדי ואלמנתו דליה/מערכת וואלה, באדיבות המשפחה

האסון התרחש יום לפני פתיחת חגיגות האירוויזיון במאי 2019. פולדי שוורץ, שעבד בתור נהג משאית, הגיע למתחם בתל אביב, וכשהבין שאף אחד לא ניגש אליו - החל לפרוק את המשאית לבדו. במהלך הפריקה ארגז של גוף תאורה במשקל מאות קילוגרמים נפל עליו והוא נמחץ תחתיו. שוורץ פונה לבית החולים ולאחר יומיים מת מפצעיו, בגיל 66.

לפני כשנה הודיעה פרקליטות המדינה שהיא סוגרת את התיק הפלילי, ועתה שוורץ מגישה תביעה אזרחית לקבלת פיצויים ממארגני האירוויזיון. בדרישת הפיצוי טוענת שוורץ כי בעלה היה אדם בריא וחיוני וכתוצאה מהתאונה הטרגית היא איבדה חצי מהכנסות משק הבית - לכן היא תובעת את ההכנסות, שהיו צפויות להיכנס למשק הבית לולא התאונה הטרגית. לפי כתב התביעה, פולדי היה "עוגן עבור המשפחה וסייע באחזקת ניהול משק הבית".

זירת התאונה בה נהרג פולדי שוורץ מפגיעת גוף תאורה במתחם אקספו האירוויזיון, 15 במאי 2019. משרד העבודה והרווחה, אתר רשמי
זירת התאונה בה נהרג פולדי שוורץ מפגיעת גוף תאורה במתחם אקספו האירוויזיון, 15 במאי 2019/אתר רשמי, משרד העבודה והרווחה

דליה שוורץ מסרה לוואלה, "שום סכום בעולם לא יפצה על שברון הלב או יחזיר לנו את פולדי שהיה מרכז חיינו". היא קראה, "הגיעה השעה שהאשמים במחדל שגרם למותו ישלמו את המחיר וייקחו אחריות על הטרגדיה שלנו".

משרד עו"ד לייזרוביץ-ברק, המייצג את משפחת שוורץ, מסר: "לצערנו הארוויזיון האחרון שהגיע לישראל מוכתם בדמו של פולדי, אדם פשוט שאיבד את חייו במהלך ההקמות. מאז האסון עסוקים כל הגורמים בהתעלמות והסרת אחריות לאסון הנורא שקרה ומטילים את האשמה על הקורבן. לצערנו אנו נאלצים לפנות לבית המשפט היום על מנת לדרוש צדק אזרחי עבור המשפחה אשר איבדה את המפרנס העיקרי. מתברר שלמדינת ישראל יש כסף לשלם למדונה אבל לא לפצות אדם פשוט שאיבד את חייו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully