וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה במתחם האירוויזיון: נקבע מותו של הנהג שנפצע מגוף תאורה

במהלך הלילה הידרדר מצבו של פולדי שוורץ, נהג המשאית שפונה לפני יומיים במצב קשה לבית החולים איכילוב. רופאי המחלקה לטיפול נמרץ ביצעו פעולות החייאה, אך בסופן נקבע מותו. בני משפחתו: "לא קיבלנו תשובות למה שקרה". משרד העבודה: הציוד לא נפרק כהלכה

בנו של פולדי שוורץ, נהג המשאית שנהרג במהלך עבודות הקמת במת האירוויזיון בת"א: "אף אחד לא אומר לנו מה קרה שם בדיוק"/צילום: שלומי גבאי

תאונת העבודה במתחם האירוויזיון - עדכונים אחרונים:

  • נקבע מותו של הנהג שנפצע קשה לפני יומיים במתחם אקספו במהלך עבודות ההקמה
  • הנהג, פולדי שוורץ בן ה-66, נפגע מנפילת עגלת תאורה במהלך פריקת ציוד ממשאית
  • במהלך הלילה הידרדר מצבו, מותו נקבע לאחר סדרת ניתוחים ופעולות החייאה
  • שוורץ הוא הרוג ה-29 בתאונות עבודה מאז תחילת השנה

בבית החולים איכילוב שבתל אביב נקבע הלילה (רביעי) מותו של נהג המשאית שנפצע באורח קשה במהלך עבודות הקמת במת האירוויזיון במתחם אקספו בתל אביב. הנהג פונה לבית החולים לפני יומיים, זאת לאחר שנפצע מעגלת תאורה של חברת גיל טייכמן שנפלה ממשאית ציוד בחניון המתחם.

מבית החולים נמסר כי במהלך הלילה חלה הידרדרות במצבו של הנהג, פולדי שוורץ בן 66 תושב פרדס חנה. הוא סבל מפגיעה רב מערכתית שכללה בין השאר שברים בעמוד השדרה. רופאי המחלקה לטיפול נמרץ החלו בפעולות לייצב את מצבו ובניסיונות החייאה, אולם לבסוף נאלצו לקבוע את מותו. הוא הותיר אחריו אישה, דליה, ושני ילדים, ארז בן ה-36 ומאי בת ה-34.

"אבא היה אדם מקסים", סיפר בנו ארז. "הוא היה הרפתקן, חיית עבודה, לא היה מוכן לנוח לרגע, אנחנו בהלם טוטאלי. יש הרבה דברים שנוגעים לדבר הזה, אין תשובות למה שאירע שם בתאונה, אין לי מידע על התאונה, לא יודעים מי היה אמור להמתין למטען, הכריחו את אבא לעשות דברים לבד למרות שהתפקיד של אבא היה מאוד מוגדר. איך קרה ש-500 טונות נופלים על אבא במקום כזה שמור? הוא בעבודה הזו הרבה מאוד שנים ולא חדש בתחום".

עוד בוואלה! NEWS:
דוז פואה לתאגיד השידור: ארבע הערות על חצי גמר האירוויזיון
הללויה: חצי הגמר הראשון של האירוויזיון בתל אביב הבטיח וקיים
המפקח על האירוויזיון: "אם אין חוזה עם מדונה - אין הופעה בגמר"

פולדי שוורץ, נהרג מפגיעת גוף תאורה במתחם אקספו האירוויזיון, 15 במאי 2019. באדיבות המשפחה
"לא היה חדש בעבודה הזו". פולדי שוורץ/באדיבות המשפחה

"הוא מת מוות מיותר והאמת בנוגע לנסיבות מותו צריכה לצאת לאור. מנסים לטייח את הסיפור הזה", אמר בנו.

שוורץ הוא הרוג ה-29 בתאונות עבודה מאז תחילת השנה. חקירה בזירת האירוע העלתה כי הוא נפגע מנפילת העגלה במהלך פריקת משאית שהובילה ציוד תאורה למתחם. רופא מבית החולים איכילוב שהוצב במרפאה במתחם האירוויזיון באקספו מיד העניק לו טיפול ראשוני, הזעיק אמבולנס של מד"א והודיע לחדר הטראומה של המרכז הרפואי איכילוב. מאז הגעתו, הוא עבר סדרת ניתוחים, העיקרי שבהם ארך כשש שעות. המשטרה אף גבתה עדויות מכמה עובדים במתחם, בניסיון לברר את פרטי המקרה. מהחקירה, המלווה בפרקליטות תל אביב, עולה כי שוורץ פרק את הסחורה בצורה לא תקנית, ולכן אירעה התאונה, ולכן נגבו רק עדויות, ואיש לא נחקר.

במשרד העבודה והרווחה אמרו, כי עגלת התאורה של חברת גיל טייכמן, נפלה מהמשאית לפני שהתבצע בה בידוק. לטענת המשרד, מדובר במארז תאורה 'על גלגלים', ואילו הנפילה התרחשה לפני שהציוד עצמו הוכנס למתחם האירוע. עוד טוענים כי פריקת הציוד לא בוצעה כהלכה על ידי הנהג. מאקספו תל אביב נמסר: "אנו כואבים את כאבה של המשפחה".

זירת התאונה בה נהרג פולדי שוורץ מפגיעת גוף תאורה במתחם אקספו האירוויזיון, 15 במאי 2019. משרד העבודה והרווחה, אתר רשמי
גוף התאורה שנפל מהמשאית לפני יומיים במתחם אקספו/אתר רשמי, משרד העבודה והרווחה
עבודות להקמת האירוויזיון,אקספו, 15 באפריל 2019. רויטרס
הנהג נפגע במהלך פריקת ציוד תאורה. עבודות ההקמה במתחם אקספו, לפני יומיים/רויטרס

מהפקת האירוויזיון נמסר אחרי מותו של שוורץ כי הם "כואבים את מותו של הנהג שנפצע השבוע במהלך פריקת משאית עם ציוד בחניון מתחם האירוויזיון. אנו משתתפים בצער המשפחה ושולחים את תנחומינו. נושא הבטיחות והאבטחה הם בראש מעינינו, ועומדים בסטנדרטים ונוהלי הבטיחות החמורים ביותר".

בקו לעובד אמרו כי "שוורץ הוא העובד ה-29 שנהרג השנה בתאונות עבודה. למרות המצב החמור, יותר מעובד הרוג לשבוע, יחידת החקירות 'פלס', שהוקמה בכדי לחקור תאונות עבודה, חקרה רק תאונת עבודה אחת מכל ה-29".

הם הוסיפו כי "לצערנו תגובת בני המשפחה, אשר קובלים על העובדה שאיש לא מעניק להם תשובות מספקות על נסיבות מותו המדויקות של שוורץ, משקפת את מצבם של כל משפחות ההרוגים. כל המשפחות אינן מקבלות מידע מספק על נסיבות מותם של יקיריהן, ואיש לא נותן את הדין על מותם. כל עוד ימשיכו הרשויות לא למלא את חובתם: אכיפה, חקירה, והבאה לדין של האשמים, ימשיכו העובדים לצאת ליום עבודה רגיל, ולשלם בחייהם".

(עדכון ראשון 08:09)

עבודות להקמת האירוויזיון,אקספו, 13 במאי 2019. רויטרס
במת האירוויזיון אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully