וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "יש 4 חברים בקואליציה בניגוד עניינים - הם לא יכולים להצביע על חוק דרעי"

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 15:54

ברקע הניסיונות לקדם את החוק שיכשיר את מינוי יו"ר ש"ס לשר, רה"מ היוצא טען כי חברי הקואליציה דרעי, נתניהו, ביטן וכץ לא יכולים להצביע על החוק, בשל ההליכים הפליליים שעומדים נגדם. "חוק פרסונלי לגמרי - דרעי ידע שנתניהו ייכנע"

לפיד: "יש 4 חברים בקואליציה בניגוד עניינים - הם לא יכולים להצביע על חוק דרעי"/ערוץ הכנסת

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד תקף את הקואליציה העתידית והחקיקה השנויה במחלקות היא צפויה להעביר, כדי להכשיר את מינוי יו"ר ש"ס לשר. "מרוב שכרון כוח ויהירות, הם שכחו דבר אחד - בקואליציה החדשה יש ארבעה אנשים שאסור להם להצביע על החוק הזה, מפני שהם בניגוד עניינים". לפיד הזכיר כי נגד בנימין נתניהו ודוד ביטן עומדים כתבי אישום, וחבר הכנסת חיים כץ הורשע לאחרונה בעבירות פליליות. בנוסף, הזכיר את דרעי, שהחוק נועד לאפשר את מינויו לתפקידים בכירים.

"חוק מושחת לגמרי, חוק פרסונלי לגמרי, שיש לו רק מטרה אחת - לאפשר לאדם שהורשע בפלילים להיות שר", המשיך יו"ר יש עתיד בישיבת סיעתו. "ביבי חלש, דרעי ידע שהוא יכנע לו כמו שהוא נכנע לכולם. אז במקום לעבור על החוק, אריה דרעי משנה את החוק. ככה הוא יסדר לעצמו להיות שר. נוציא היום פנייה דחופה ליועצת המשפטית לכנסת למנוע מארבעתם להצביע על החוק בגלל ניגוד עניינים מובנה וחמור".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד במהלך ישיבת סיעתו בכנסת 21 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"חוק מושחת לגמרי". לפיד/פלאש 90, יונתן זינדל

בכירים בש"ס השיבו ללפיד וטענו בשיחה עם וואלה: "רק לפני חודשיים הוא התחנן להקים איתנו ממשלה והיה עושה את זה בכל מחיר לו היינו מסכימים. לא שמענו על המינוי שלו ליועץ המשפטי של הכנסת".

לשכתו של ח"כ חיים כץ הגיבה לטענה: "בין שלל הכישלונות, מסתבר שגם בדיקת עובדות אינה הצד החזק של מפלגת יש עתיד. לאחר שהפרקליטות טענה כי 'במעשיו לא היה דופי מוסרי או פן של שחיתות', בית המשפט קבע שאין קלון במעשיו של ח"כ חיים כץ על כן הוא אינו מנוע מלכהן כשר".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מתח ביקורת על הגעת לפיד להפגנות נגד הממשלה החדשה, ובמענה לשאלת וואלה אמר כי "לא בטוח שלעמוד על גשר בפינה כלשהי זה המודל המרכזי למחאה נגד הממשלה הבאה - הקולות של המחנה הממלכתי יפעלו בכדי להפיל את הממשלה, בכל הזדמנות שתהיה לנו".

בני גנץ בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"לעמוד בפינה של גשר זו לא הדרך". גנץ/ראובן קסטרו

לפני כן טען יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בישיבת סיעתו כי ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ינסה "להיפטר" מיו"ר הציונות הדתית ויו"ר עוצמה יהודית, אחרי הרכבת הממשלה. "ברור לי שאחרי שנתניהו יסיים את החקיקה הקרובה, הוא ינסה להיפטר מסמוטריץ' ובן גביר", אמר ליברמן. "נתניהו יגרור במכוון את ישראל להרפתקה ביטחונית, כדי לפנות לגנץ או אליי בחסות המצב-הביטחוני. בטוח לא אכנס לשם, ומקווה שגם גנץ לא יקנה את זה".

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר איים כי אם לא יקבל את דרישות לזכות וטו בוועדת השרים לחקיקה - לא תוקם ממשלה. "יש ח"כים בכירים בליכוד שמונעים מנתניהו להקים ממשלה. דרשנו את תפקיד מ"מ יו"ר ועדת שרים לחקיקה, זה לא עניין של כיבודים, אלא של מהות", אמר. "הציעו לנו עוד סגן שר אבל מה שמעניין אותנו זה אידיאולוגיה, ולכן אנחנו רוצים את התפקיד הזה. אנחנו רוצים להשפיע על סדר היום. כל עוד ח"כים בליכוד לא מאפשרים לנו לקבל את התפקיד הזה - לא נוכל להקים ממשלה".

יו"ר העבודה מרב מיכאלי תקפה בישיבת הסיעה את מינויו הצפוי של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר האוצר. "הייתם נותנים לדרעי לנהל את חשבון הבנק הפרטי שלכם? אחראי על החסכונות שלכם? ברור שלא. כמו שלא הייתם נותנים למורשע בתקיפה מינית להיות המורה של הילדים שלכם", אמרה. "אבל בממשלה שמקימים כעת - עבריין שהורשע פעמיים מתמנה שוב לתפקיד שר. לא שר אחד אלא המון תפקידים וכוח. אם תשלימו את החקיקה - הקלון יהיה גם רשום על המצח שלכם. נתניהו מוכן לשרוף הכול אבל המחיר הוא של הרס מדינת ישראל. נתניהו יורק בפרצוף של משלמי מסים".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו ביום השבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו ביום השבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום הגיעו הקואליציה והאופוזיציה העתידיות לפשרה, לפיה ההצבעה על יו"ר הכנסת תיערך מחר בשעה 10:00 בבוקר. זאת, לאחר ויכוחים רבים בוועדה המסדרת והתכנון של האופוזיציה העתידית לעכב את ההצבעה שהייתה אמורה להיערך היום. המהלך נעשה כדי לעכב גם את הליך החקיקה של חוקי דרעי ובן גביר לתוך שבוע הבא, אז מדובר בימי חנוכה שבהם הכנסת פועלת במתכונת מצומצמת.

ביש עתיד בירכו על המהלך, ומסרו: "ניצחון ראשון. לא תהיה היום הצבעה על יו"ר הכנסת. הפחד והלחץ שיתקו את יואב קיש שהבין שהוא לא מסוגל לגייס את אנשיו להצבעות לוח הזמנים הצפוף שלהם ידחה שוב ושוב. מי שחשב שיהיה קל לנתניהו הסחיט ושותפיו הקיצוניים להקים ממשלה, מבין כל יום עד כמה נתניהו חלש ועייף. וזו רק ההתחלה".

בכירים בליכוד תקפו את יו"ר הכנסת הנוכחי, מיקי לוי, בטענה כי הוא מעכב את ההליך להחליפו "הוא נאחז בקרנות המזבח בגלל שהוא לא מכיר בהכרעה הדמוקרטית של אזרחי ישראל", נמסר. "כשיריב לוין סיים את תפקידו כיו"ר הכנסת הוא העביר מייד את התפקיד באופן ממלכתי. לעומתו, מיקי לוי קיבל את החתימות כבר לפני שבוע ועכשיו הוא מנסה לחטוף את ההצבעה באופן לא דמוקרטי כמו ילד קטן שמסרב להיפרד מגן השעשועים. לא היה כדבר הזה בתולדות הכנסת. אפשר רק לדמיין מה היה קורה במצב הפוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully