וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגום של 12 קומות קרס באתר בנייה בגבעת זאב: שניים נהרגו ואדם נוסף נפצע בינוני

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 20:29

בתום מאמצי חילוץ ממושכים, הוצאו מתוך ההריסות שלושה לכודים, שניים מהם היו ללא רוח חיים בעוד השלישי פונה לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים במצב בינוני. שניים נוספים לקו בחרדה. "ישבתי בבית פתאום שמעתי בום מטורף. הכל עשן לבן" סיפרה עדה למקרה

בווידאו:קריסת הפיגומים בגבעת זאב/דוברות כבאות והצלה, רוני כנפו

שני בני אדם נהרגו ואדם נוסף נפצע היום (שני) באורח בינוני בקריסת פיגום בקיר חיצוני של בניין בגובה 12 קומות באתר בנייה ברחוב רקפת בגבעת זאב שליד ירושלים. שלושת הגברים, בשנות ה-30 לחייהם, נלכדו תחת ההריסות ובתום מאמצי חילוץ שנמשכו כשעתיים, ושאף דרשו מנוף להרמת משאות כבדים - הוצאו מההריסות. שניים נוספים לקו בחרדה. כמו כן, לאירוע הגיעו צוותי מד"א, משטרה ו-13 צוותי כוחות כיבוי. בין ההרוגים היית'ם חמאמרה ומחמד אל-קייסי. שלושה עוכבו לחקירה, בינהם מנהל העבודה באתר, בן 42 תושב כפר סבא.

חובשי מד"א אלי ריימונוד ומשה בלך סיפרו: "כשהגענו הייתה המולה ושמענו צעקות, ראינו ערימה של פיגומים שקרסו מגובה בבנין בן 12 קומות, הבחנו במספר פועלים שהתהלכו במקום לאחר שלקו בהתקף חרדה, ניסנו להשיג מידע ממנהלי האתר כמה פועלים עבדו במקום באותו הזמן כדי לוודא שמאתרים את כולם. מתחת לפיגומים נלכדו 3 פועלים הראשון חולץ בהכרה מלאה כשהוא סובל מחבלות בבטן ובגפיים, לאחר דקות ארוכות חולץ פועל נוסף גבר בשנות השלושים עם חבלה רב מערכתית כשהוא ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו, לאחר כמעט כשעתיים בפעולות חילוץ מורכבות וממושכות חולץ הפועל השלישי שנלכד, כשהוא ללא סימני חיים ומותו נקבע במקום".

באגף מבצעים של איחוד ההצלה נרתמו לסייע עקב מורכבות האירוע וחילקו מים לפועלים ולאנשי כוחות הביטחון והחירום שפעלו בזירה. חובש ונהג אמבולנס של האיחוד, משה פולק, סיכם: "מדובר בקריסת ענק של פיגומים באתר בניה. כוחות הכיבוי חילצו שני גופות פועלים שנלכדו תחת הפיגומים. למרבה הצער נקבע מותם בזירה. כמו כן הענקנו סיוע בזירה לנפגע באורח בינוני ולמספר נפגעים קל מחרדה".

החשד שנבדק הוא כשל ביציבות הפיגומים שקרסו באתר. עדת ראיה סיפרה, "ישבתי בבית פתאום שמעתי בום מטורף. הכל עשן לבן, ראיתי שקרסו פיגומים של גבוה בצד של אחד הבניינים. יש כמה לכודים".

לפי שעה, בזרוע העבודה של משרד הרווחה, במשטרה, ובמינהל האזרחי טוענים כי אינם אחראים לפיקוח הבטיחותי של האתר בניה בגבעת זאב. ממינהל הבטיחות בזרוע העבודה נמסר, "התרחשה תאונה חמורה בגבעת זאב, מעבר לקו הירוק- אזור שמצוי בתחום אחריותה של המשטרה. המקרה התרחש כתוצאה מקריסת פיגומים מגובה רב במבנים רבי קומות. נכון לשעה זו ידוע לנו על מספר עובדים שנפצעו בדרגות שונות ועובד אחד שנהרג, אנו משתתפים בצערה של המשפחה ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. דיני הבטיחות בעבודה אינם חלים מעבר לקו הירוק ולכן הטיפול והאכיפה מצויים בידי המשטרה. יחד עם זאת, מפקחי מינהל הבטיחות הגיעו למקום לסייע מקצועית למשטרה באירוע קשה וימשיכו לעמוד לרשות המשטרה במטרה לסייע בהפקת לקחים ולהגיע למיצוי הדין עם האחראים".

מחמד אל-קייסי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
מחמד אל-קייסי/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
היית'ם חמאמרה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
היית'ם חמאמרה/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיגום של 12 קומות קרס באתר בנייה בגבעת זאב: אדם אחד נהרג ו-4 נוספים נפצעו. רוני כנפו, וואלה! NEWS
שני בני אדם נהרגו ואדם נוסף נפצע בינוני בקריסת פיגום בגובה של 9 קומות בגבעת זאב. הפיגום שקרס/וואלה! NEWS, רוני כנפו
פיגומים קרסו בבניין בגבעת זאב. מדברים תקשורת, אתר רשמי
"כשהגענו הייתה המולה ושמענו צעקות, ראינו ערימה של פיגומים שקרסו מגובה בבנין בן 12 קומות". תיעוד מהזירה/אתר רשמי, מדברים תקשורת

בדוח מבקר המדינה מתניהו אנגלמן שפורסם בחודש מאי האחרון, עלה כי המדינה גבתה רק 5% מהקנסות על עבירות בטיחות, והגישה רק שמונה כתבי אישום מתוך 72 תאונות קטלניות בענף הבניה. בדוח שורה של נתונים על היקף התופעה וליקויים בהתמודדות משרד הכלכלה והתעשייה עמה.

לפי המבקר, מניין ההרוגים בתאונות עבודה בישראל הוא כפול מהממוצע במדינות האיחוד האירופי, יחס של 11 למאה אלף איש בירושלים, לעומת חמישה הרוגים באירופה.

כמו כן, המבקר ציין לטובה כי מספר המשרות המאוישות במינהל הבטיחות גדל מ-95 בינואר 2019 ל-148 בינואר 2021. אך עם זאת, עדיין 28 משרות לא אוישו, וכן לא התווספו שבע מ-60 המשרות שעליהן סוכם עם משרד האוצר ב-2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully